Alekz88 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Halla! Satt i 3700+ som har bodd på bordet mitt i 2uker, klokka den til 2.4 (200mhz) Kjørte så Prime95, å fikk feil etter6min. Klokka så ned igjen til 2.2ghz, å den kjørte 9timer uten feil. Er det utrolig dårlig stepping? Eller må jeg øke noe på volt etc? (Ville jo vært litt rart) ps: Hvis moderator heller vil ha denne i OC, så bare flytt=) Alekz Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Du må øke volt og kanskje sette ned minnet til 166mhz fra 200mhz... Lenke til kommentar
Alekz88 Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Okay.. Får prøve da:) Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Sett HT til 4x også. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det er ikke bare å justere opp FSB. Da følger andre ting med også, som helst skal være under en viss hastighet. CPU tåler som oftest høyere hastighet, men HTT, RAM og slikt er ikke bestandig de tåler eller skal ha høyere hastighet. Husk også å låse PCI frekvensen slik at ting ikke fucker seg til for deg. Lenke til kommentar
Alekz88 Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Det er ikke bare å justere opp FSB. Da følger andre ting med også, som helst skal være under en viss hastighet. CPU tåler som oftest høyere hastighet, men HTT, RAM og slikt er ikke bestandig de tåler eller skal ha høyere hastighet. Husk også å låse PCI frekvensen slik at ting ikke fucker seg til for deg. 5510874[/snapback] Er klar over det:) Men syns det var rart at jeg trenger å stille på alt det, når jeg bare klokka 200Mhz Klokka fx'en 300mhz uten å stille på noe, så tenkte at det ville funke.. Men men.. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå