Tåkelys Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Skrudde opp PSU'en for å bytte vifte i den. På den viften som står i, er det to ledninger. Rød og svart. Den viften jeg skal sette i har tre ledninger. Rød, svart og blå(grønn?). Er det bare å bruke de som er rød/svart, og bare la den andre være? Foreløpig kjører jeg den nye viften rett på en strømkontakt, bare for å teste ut. Ble jo litt forskjell i støy. . Men vil jo helst få montert ledningene inni selve PSU, så jeg slipper å ha den ledningen hengende ut. Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Den siste er nok berre rpm. (runder per minutt), og den treng ikkje å vere tilkoblet. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Stemmer det ZeRKoX sier, men er ikke den siste ledninga gul..? Er i allefall det den pleier å være... Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 DEn rpm ledningen er alltid gul (den pleier i allefall å vere det) men kva ellers kan denne ledningen vere? Det er jo ikkje noko veldig ei vifte skal raporttere, det er berre rpm, så det må det vere. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Ja den var gul. Men viften ville ikke starte i PSU'en. Koblet svart på svart og rødt på rødt. Så jeg kobla den bare rett til viftestyringen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Svart er nesten bestandig jord, rød er pluss, og gul er RPM monitoring til hovedkortet, (turtallspulser). Mulig de har byttet om gul og rød, men det er isåfall ganske uvanlig. Prøv å koble sort og rød sammen med sort og rød i PSU, og så kobler du den siste, gule ledningen, til hovedkortet, slik at du kan lese av turtallet på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå