Gå til innhold

Ingen lyd, drivertrøbbel?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har skiftet hovedkort til min socket 478 PC.

Hovedkortet er et Abit IC7-G. Alt fungerer brillefint, bortsett fra audio. Kortet har jo onboard Audio, så det første jeg gjorde var å sjekke om det var aktivert i BIOS, hvilket det var. Neste pri var å fjerne driverne, gå på hjemmesiden til Abit og laste dem ned på nytt. Samme resultat. Jeg har prøvd med både headset og høytalere (standard, 2 høyttaler-oppsett). Codecen er jo Realtek AC97, jeg får den inn, inkludert Soundman-programmet som medfølger, men den nekter å komme med lyd likevel. Noen som har peiling?

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket hvilken status som står på enheten under enhetsbehandling da? (windowstast + pause/break)

Realtek AC97 har faktisk jeg også og har hatt litt problemer med denne. Men om driverne er installert og om det ikke er noen ressursj konflikter er det sikkert et defekt hovedkort. Si uansett ifra til dem du kjøpte det av om det ikke vil fungere. Du har jo reklamasjonsrett vet du! :):thumbs:

Lenke til kommentar
Har du sjekket hvilken status som står på enheten under enhetsbehandling da? (windowstast + pause/break)

Realtek AC97 har faktisk jeg også og har hatt litt problemer med denne. Men om driverne er installert og om det ikke er noen ressursj konflikter er det sikkert et defekt hovedkort. Si uansett ifra til dem du kjøpte det av om det ikke vil fungere. Du har jo reklamasjonsrett vet du! :):thumbs:

5506525[/snapback]

enhetsbehandlingen melder om gode, gamle:

"This device is working properly."

Ikke noen ressurskonflikter heller, som jeg kan finne.

Jeg mener jeg har hatt sinnsyk trøbbel med ac97 på et 478 HK med OB Audio før, men husker ikke hvordan jeg løste det, bortsett fra at det ikke endte med retur av HK.

Fikk lyd til slutt, og regner med det er et eller annet lurt noe denne gangen også.

Kanskje jeg kan prøve en eldre driver.. Gir meg hvertfall ikke enda. Kom med innspill hvis noen har idèer!

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...