Panofix Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Har planer om å slette Norton Internet Security 2005 og så installere NOD32 istedenfor. Jeg lurer på om det er nok å bare kjøre antivirusprogram, eller må jeg ha brannmur? Og hvilken brannmur vil dere i så fall anbefale? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 du må nok har en brannmur jeg bruker NOD32 og Windows brannmur. for meg er dette nok. lykke til Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Bruker selv NOD32, og Agnitum Outpost Firewall Pro. Dette skal vist være en veldig bra kombinasjon Er storfornøyd med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Bruker nå hardware firewall, og NOD 32, virker fint det også.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 selv bruker jeg kun brannmur, har ikke bruk for antivirus program siden jeg vet hva jeg gjør når jeg er på nettet . Dersom du også vet hva du gjør og det er bare du som bruker maskina, ser jeg ikke noe poeng i antivirus programvare installert på maskinen. Brannmur har jeg for å selv kunne bestemme hvilke programmer og "tjenester" kommuniserer med servere rundt omkring Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Du må ikke ha brannmur. Fornuftig konfigurering av maskinen (slå av alle unødvendige tjeneste osv) og sunn skepsis til de programmene man installere er nok. Dette krever i midlertid en del kunnskaper (kunnskaper som alle med en internettmaskin burde ha, men som man ikke har likevel). En brannmur kan til en hvis grad hjelpe til med dette. En ruter med innebygget brannmur er et annet bra alternativ. Mange har etter vært fått en bredbåndsruter. Skal man ha en brannmur så anbefaler jeg agnitum outpost. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Bruker Zone alarm. Funker kjempe bra. Også veldig enkelt å åpne porter med det hvis det skulle være nødvendig.... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 *flyttes fra Programvare til Sikkerhet* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå