uranus Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hei! Jeg sitter her med Adobe Illustrator, og lurer veldig på hvordan jeg lager bilder som: http://tn3-1.deviantart.com/300W/fs5.devia..._by_Alycium.jpg http://tn3-1.deviantart.com/300W/images3.d...ector_love_.jpg Osv, retro/vector stil greier.. Bylarm.no har noe lignende. Jeg vil lage det i vector så jeg kan endre størrelse når jeg vil så stort/lite jeg vil uten kvalitetstap. Noen som kan hjelpe meg? Finner ingen tutorials til akkurat det der. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Noen som kan hjelpe meg? Finner ingen tutorials til akkurat det der. 5506239[/snapback] Uh.. Akkurat hva da? Tar jeg feil, eller er det forholdsvis rett-fram vektorgrafikk? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Ja, men vil ikke bruke Photoshop eller Brush til det, vil bruke Illustrator. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 ...brush? nå var du veldig frekk! Jeg har faktisk tegnet og scannet dem inn fra min skisse bok (ikke tiger) Skal prøver å forklare hva jeg har gjort. Var på google og søkte etter random bilder...fant et tøft bilde av tiger. Gikk inn i PS og valgte Mode/Grayscale > Mode/Bitmap (Treshold 50%) > Save as *EPS (transparent white) - Det gjør man når man f.eks skal legge til signaturer i Quark/ inDesign Men i dette tilfellet har jeg åpnet *EPS filene i illustrator - Lagt til Gradient - Limt inn de forskjellige grafiske elementene - Save! Grunnen til jeg gjør om et vanlig bilde til BITMAP er for å få muligten til å endre farge på den i Quark/inDesign/illustrator og for å få transparent bakgrunn Man kan også bruker Trace funksjonen i illustrator for å gjøre det samme og da får man fine vektoriserte resultater men synes den Treshold 50% er tøffere! Lykke til! Lenke til kommentar
uranus Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Takk for det =) PS: jeg sa ikke dine var brush, men ligna Men hva med å lage sånne "blomster" retro effekter, det er vanskelig å forklare, men det er noen sider som har sånn veldig stilig greie. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Kjøp deg en Wacom. Enkelte ting er man dessverre nødt til å ha talent for å få til Lenke til kommentar
uranus Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Hva er Wacom? Et program? Lenke til kommentar
engekri Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Wacom er et tegnebrett. www.wacom.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå