Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppstart. Ingen BIOS boot

Anbefalte innlegg

Specs 1,5 år gammel pc:

HK - ASUS K8NE Deluxe

CPU - AMD64 3000+ 2.0 (har vært @2,2 med BIOS +10%)

HD - Maxtor Ultra-ATA

GPU - GG 6800LE 128mb (har vært klokka med nVidia)

RAM - Corsair 3200 / OCZ 3200 Platinum E.L. (har prøvd flere brikker)

PSU - 300W opprinnelig, forsøkt med ny 350W

Overklokkingen ble stilt tilbake før problemene ble ille. Fikk aldri høye temperaturer.

Historikk: Problemene startet under spilling (BF2). Plutselig frøs skjermbildet og andre program. PC "går" videre, men alt er låst. Måtte reboote for å komme igang igjen. Dette skjedde av og til i begynnelsen, deretter oftere og oftere. Til slutt skjedde det i windows også, ikke bare under spilling. Nå vil ikke PC`n engang starte BIOS, er på i 1-2 sekund, før den slår seg av.

Har prøvd: Ny strømforsyning, bytte RAM-brikker, sjekket kontakter, sjekka temperaturer (alle ok) m.m.

Det siste jeg gjorde i går var å koble fra HD, DVD og diskettstasjon, samt å dra ut strømkontakt i GPU. Skjermkort og en minnebrikke stod i HK. Startet PC og vifter / PSU gikk som normalt og pc slo seg ikke av, men hovedkortet piper så lenge strømmen er på. Ikke noen korte / lange pip (koder) som kan gi indikasjoner på hva feilen er.

Ringte support på komplett.no i dag, som mente det kunne tyde på en kortslutning mellom kabinett og HK. De anbefalte å ta HK ut av kabinettet, starte opp og se hva som skjer da. Dette skal jeg prøve i kveld, men håper dere har flere tips. Gode råd...?

Jeg økte virituelt minne ved bytte av RAM (*1,5), kan det ha noe å si? Det er den eneste programvare endringen jeg har gjort i den tiden problemene oppstod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just det.............på de fleste hovedkort.

Du vil som regel så få en melling etterpå, om at du skal inn å stille klokke-dato etc.

5507097[/snapback]

Clear CMOS funka heller ikke. Sendes til komplett for reklamasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...