pstole Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Specs 1,5 år gammel pc: HK - ASUS K8NE Deluxe CPU - AMD64 3000+ 2.0 (har vært @2,2 med BIOS +10%) HD - Maxtor Ultra-ATA GPU - GG 6800LE 128mb (har vært klokka med nVidia) RAM - Corsair 3200 / OCZ 3200 Platinum E.L. (har prøvd flere brikker) PSU - 300W opprinnelig, forsøkt med ny 350W Overklokkingen ble stilt tilbake før problemene ble ille. Fikk aldri høye temperaturer. Historikk: Problemene startet under spilling (BF2). Plutselig frøs skjermbildet og andre program. PC "går" videre, men alt er låst. Måtte reboote for å komme igang igjen. Dette skjedde av og til i begynnelsen, deretter oftere og oftere. Til slutt skjedde det i windows også, ikke bare under spilling. Nå vil ikke PC`n engang starte BIOS, er på i 1-2 sekund, før den slår seg av. Har prøvd: Ny strømforsyning, bytte RAM-brikker, sjekket kontakter, sjekka temperaturer (alle ok) m.m. Det siste jeg gjorde i går var å koble fra HD, DVD og diskettstasjon, samt å dra ut strømkontakt i GPU. Skjermkort og en minnebrikke stod i HK. Startet PC og vifter / PSU gikk som normalt og pc slo seg ikke av, men hovedkortet piper så lenge strømmen er på. Ikke noen korte / lange pip (koder) som kan gi indikasjoner på hva feilen er. Ringte support på komplett.no i dag, som mente det kunne tyde på en kortslutning mellom kabinett og HK. De anbefalte å ta HK ut av kabinettet, starte opp og se hva som skjer da. Dette skal jeg prøve i kveld, men håper dere har flere tips. Gode råd...? Jeg økte virituelt minne ved bytte av RAM (*1,5), kan det ha noe å si? Det er den eneste programvare endringen jeg har gjort i den tiden problemene oppstod. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Ville lave en "Clear-Cmos". Det vil si å stille alt i BIOS tibake til "normal" Følg manualen på hovedkortet, om hvordan du gjør dette. Har du ikke manualen, så download den inne fra ASUS. Hilsen tukols Lenke til kommentar
pstole Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Flott Tukols. Da skal jeg prøve det før jeg tar ut hovedkortet. Så vidt jeg husker er "Clear-Cmos" å ta ut batteriet, flytte pin i noen sekunder, flytte tilbake, ferdig. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Just det.............på de fleste hovedkort. Du vil som regel så få en melling etterpå, om at du skal inn å stille klokke-dato etc. Endret 27. januar 2006 av tukols Lenke til kommentar
pstole Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Just det.............på de fleste hovedkort. Du vil som regel så få en melling etterpå, om at du skal inn å stille klokke-dato etc. 5507097[/snapback] Clear CMOS funka heller ikke. Sendes til komplett for reklamasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå