kilogram Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Stor pirataksjon i Europa Det ble foretatt razziaer i 300 hjem denne uken, i forbindelse med en større aksjon mot piratkopiering. Flere store warez-grupper er hardt rammet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hvordan kan RELOADED være hardt rammet, siden de kom men en release igår? Men bra de kjemper mot piracy.. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Dette var nok bare en liten del av RELOADED, de har jo folk over hele verden og ikke bare en lite gruppe på noen få enkeltpersoner i ett land. Så lenge politiet ikke går utover enkeltpersoner så er jeg ganske rolig. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Dette var nok bare en liten del av RELOADED, de har jo folk over hele verden og ikke bare en lite gruppe på noen få enkeltpersoner i ett land. Så lenge politiet ikke går utover enkeltpersoner så er jeg ganske rolig. 5506229[/snapback] hehe.. jeg å Tror reloaded kommer til å klare seg bra.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Tror nok at politiet aldri får has på disse "proffe" warez gruppene. Regner med at de er orgaisert som en blekksprut. Kapper du av en av armene på blekkspruten, har den likevel flere bein å stå på. Men 4 TB er ikke rent lite lagringsplass da.. Edit: Typo Endret 27. januar 2006 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Ble ikke akkurat redd nå. Tror nok jeg fortsatt får tak i ting uten problemer. Frank_1: 4TB, ikke 400TB Endret 27. januar 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Dette var synd! Men for å være ærlig har jeg ikke hørt om noen av gruppene som ble busted og så lenge releasene dems er på tysk, så laster jeg det ikke ned. At Reloaded ble tatt(eller bare lederen) er rent oppspinn. Jeg blir også provosert av bildeteksten: "Slik opererer profesjonelle pirater". Disse bildene er fra et reproduksjonsstudio, sterkt hatet i scenen som hos mange vanlig folk. Scenegruppene vil ikke at folk skal tene penger på releasene dems. Endret 27. januar 2006 av Kris R Lenke til kommentar
mads Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 reloaded er nok ikke splittet gett.. bare å beklage til alle anti-pirater :] 2006-01-26 PC Game ISOs Jacked © Empire Interactive RELOADED Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 reloaded er nok ikke splittet gett.. bare å beklage til alle anti-pirater :]2006-01-26 PC Game ISOs Jacked © Empire Interactive RELOADED At Reloaded blir splittet er vel det samme som om Rolling Stones skulle gjør det samme. Det går bare ikke. Lenke til kommentar
G Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Dette var synd! Men for å være ærlig har jeg ikke hørt om noen av gruppene som ble busted og så lenge releasene dems er på tysk, så laster jeg det ikke ned. At Reloaded ble tatt(eller bare lederen) er rent oppspinn. Jeg blir også provosert av bildeteksten: "Slik opererer profesjonelle pirater". Disse bildene er fra et reproduksjonsstudio, sterkt hatet i scenen som hos mange vanlig folk. Scenegruppene vil ikke at folk skal tene penger på releasene dems. 5506744[/snapback] Synes det var en interessant nyansering. Kanskje vi trenger litt piratkopiering av forskjellige årsaker. Uten at det i seg selv legaliserer fenomenet. "Bedriftene" kjemper jo en krig de ikke klarer å vinne uansett hvor mye penger de pøser inn i bestrebelsene. Forskjellige utviklere, plate- og filmbransje med mer kunne vunnet mye på å tilfredsstille kundene, med bedre support, billigere produkter.. Bare for å nevne noen av de tingene som vi daglig sliter med som forbrukere. "Selve kopibeskyttelsesfenomenet er godt nok forklart i diverse artikler allerede, derfor er ikke den så interessant da den har sterkt nok fokus". Det er for eksempel ergerlig å kjøpe et "softwareprodukt" som ikke har "trial", og du betaler flere tusen kroner for det, for så å ha installert, forsøkt å ta det i daglig bruk uten at det tilfredstiller ditt behov. Kanskje til og med produktet ikke er verdt de nullene og 1-tallen som koden er skrevet med. Du går neppe rundt etterpå og er særlig blid på disse programvareutviklerene. Med slik forretningspraksis så vil jeg nesten hevde at piratkopiering har en misjon, selv om det er ulovlig å kopiere. Du kan da ihvertfall prøve produktet gratis, noe bedriften glemte å legge til rette for. Diverse impulskjøp som du gjør i butikken som etterpå viser seg å være katta i sekken kjøp kan også unngås ved å prøve ut en piratkopi. Selvsagt tar du selv risikoen for at det du laster ned fra internett er trojaner fritt. Diverse "crack'er" er jo fulle med slik dævelskap. Hobbypiratene vil gjerne være lettskremt i første omgang, og etter en stund så finner de en trygg måte å få tak i det de vil ha på likevel. Det er jo nok av entusiaster som legger til rette for "sikrere" metoder å dele med seg. De klarer ikke å ta knekken på "opprøreren" som de fleste har litt av inni seg. Monopol, stygg kundebehandling og høye priser skaper raskt flere slike opprørere. De store piratene vil jo alltid få størst fokus likevel. Her pøser vel bedriftene inn de nødvendige ressurser slik at tapet deres ikke skal bli alt for stort. Håper at slike bedrifter innser at de kunne vunnet ihvertfall litt på bedre kundebehandling. Lenke til kommentar
mads Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 reloaded er nok ikke splittet gett.. bare å beklage til alle anti-pirater :]2006-01-26 PC Game ISOs Jacked © Empire Interactive RELOADED At Reloaded blir splittet er vel det samme som om Rolling Stones skulle gjør det samme. Det går bare ikke. 5506906[/snapback] så sant som det er sant tordenflesk! Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Vil si at dette nettverket er som en maurtue... mange outsidere og andre folk spredt over hele verden! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det er bra at noen ble tatt, men dette er nok bare toppen av isfjellet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Tror nok at politiet aldri får has på disse "proffe" warez gruppene. Regner med at de er orgaisert som en blekksprut. Kapper du av en av armene på blekkspruten, har den likevel flere bein å stå på. Men 4 TB er ikke rent lite lagringsplass da.. Edit: Typo 5506317[/snapback] Det er flere her på forumet som har mer en 4 TB, og når det også er fordelt på 2 maskiner, så syned jeg ikke det var særlig mye. Ellers stiller jeg meg tvilende til hvor stor effekt disse razziane har, men det blir jo spennende å se hvilket straffenivå de legger seg på. AtW Lenke til kommentar
Innos Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Synes det er bortkastet å gjøre dette, eneste grunnen til at noen er dumme nok til å prøve, eneste vitsen er vel at folk kansje blir skremte, men det funker vel heller dårlig. Å gjøre dette er som å prøve å drepe maur med pisk. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Hydra. Kutt av ett hode og to nye dukker opp. De klarer aldri å stoppe piratkopiering. Det eneste de oppnår er å fylle fengslene med mennesker som ikke har skadet noen. Eventuelt ødelegge livene deres og gjøre dem til gjeldsslaver, og dermed en kort vei inn i tung kriminalitet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Eventuelt ødelegge livene deres og gjøre dem til gjeldsslaver, og dermed en kort vei inn i tung kriminalitet. Stiller meg tvilende på at veien til "tung" kriminalitet går via->piratkopiering->busta av onkel=vanekriminell... Og pr definisjon er du en kriminell, ved at du kopierer, laster ned/ opp og eventuellt gjør matrialet tilgjenngelig for andre.. Edit: Typo Endret 28. januar 2006 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Eventuelt ødelegge livene deres og gjøre dem til gjeldsslaver, og dermed en kort vei inn i tung kriminalitet. Stiller meg tvilende på at veien til "tung" kriminalitet går via->piratkopiering->busta av onkel=vanekriminell... Og pr definisjon er du en kriminell, ved at du kopierer, laster ned/ opp og eventuellt gjør matrialet tilgjennelig for andre.. 5513229[/snapback] Det kan jo hende det ikke nødvendigvis er riktig, men det er sjeldent lønnsomt for samfunnet å gjøre folk til gjeldsslaver for "bagateller" AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 men det er sjeldent lønnsomt for samfunnet å gjøre folk til gjeldsslaver for "bagateller" Det er ulønnsomt for samfunnet at folk er kjeltringer også.. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Det eneste de oppnår er å fylle fengslene med mennesker som ikke har skadet noen."Tung" Kriminell: "Jeg drepte halve slekta mi ved å slå dem i hjel med gårsdagens VG. Hva gjorde du?"Pirat: "Jeg hadde verdens største samling med Dritney Spears-musikk" Føler liksom ikke at pirater har mye i fengsel å gjøre. Sammfunstjeneste osv. passer bedre spør du meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå