quilly Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Merkelig problem her. Jeg skrur på pc. Systemet gir fra seg den velkjente pipelyden og den starter helt fint. Mens andre ganger jeg skrur på så starter den men skjermkortet "tenner" ikke. Må da skru av vente litt (5-10 sec) og starte opp igjen. Kan ofte prøve 6-7 ganger før den starter opp. Noen ganger når jeg starter opp piper ikke systemet, men det starter alikevel slik det skal. Reboot er også utelukket. Samme skjer da. Maskin rebooter og kommer ikke opp igjen. Har maskinen stått av et par timer starter den alltid opp slik den skal. Problemet skyldes ikke varme. Det er helt sikkert. Har vært inne på tanken på skjermkortet.. Men så lenge maskinen starter opp er det helt fint. Virker merkelig om det skal være defekt da. Skal sies at jeg har vilkårlige problemer med peak på strømnettet hjemme. Men dette er uavhengig av hvordan maskinen oppfører seg. Er til tider oppe i 260V logget over tid. Kan problemet skyldes støy på nettet? AMD XP 3000+ MSI KT4V Twinmos 512 * 2 ATI Radeon 9800 PRO 2 * IDE Disker 2 dvd-rom Et USB addon card (made in hongkong ukjent type) AKASA 460W PSU Gode idèer ? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hvor lenge har du hatt computeren? Mye møkk i vifter? Hvad med kjøleren til CPU? kjører den? Vifta til grafikkort? Hilsen tukols Lenke til kommentar
quilly Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Som sakt er ikke varme problemet. Støv fjernes ofte. Vifta sviver. Temp er bra. Så fort pc er oppe å sviver så står den på til den MÅ av.. Krasjer aldri. Henger ikke. Null problemer. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Lån deg et skjermkort og se om det hjelper. Eventuellt prøv ei anna strømforsyning. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Kan kun være enig med efikkan i å prøve annet skjermkort. Lenke til kommentar
bare_meg :) Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg har det samme problemet, har hatt det siden oktober eller noe slikt og pcen har vært til reperasjon (uten at problemet ble fixet... "vise knyttneve til elkjøp"). I dag gikk den helt i stå igjenn, og har stått slik i 3timer nå uten at den vil slå seg på (viftene starter o.l, men ikke pipelyden). Jeg har forsøkt med annen ram, strømforsyning (den ble byttet da den var til reperasjon, og problemet var løst ifølge dem) og skjermkort og problemet fortsetter Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Jeg har nøyaktig samme problem! Etter et lynnedslag ifjor sommer røk min daværende pc, og jeg fikk ny via forsikringen. Jeg brukte datakjeden siden jeg har flere kompiser som jobber der. Jeg valgte å bygge den selv siden jeg da fikk pc'en 3 dager tidligere enn jeg ellers ville fått. Har lang erfaring med bygging av pc'er, så det skulle ikke by på noen problemer. Men altså etter jeg hadde satt i siste skrue og skulle starte, skjedde det ingen ting på skjermen. Etter massiv feilsøking i flere dager hvor jeg sjekket alt fra jordingsfeil/spenningsfeil på strømnettet (hadde til og med elektriker på besøk) til komponenter osv dro jeg på verkstedet til datakjeden, hvor en kompis og meg selv satte den opp opp på test benken (vi brukte bare komponenter fra min maskin her inkl psu). Voila! Den startet på første forsøk uten problemer (!?). Enda mer forvirret en da jeg kom, dro jeg hjem igjen og prøvde her. Ingen skjermbilde.. Det var bare ved en tilfeldighet jeg holdt på-knappen inne litt for lenge (eller var det frustrasjon..?), den skrudde seg av og da jeg skrudde den på noen sekunder senere startet den! Slik har den vært siden. Når den først har startet, kjører den dønn stabilt uten problemer. Merkelige greier...Jeg har fortsatt ingen god forklaring på hvorfor dette skjer hos meg og ikke på verkstedet hos datakjeden. Jeg mistenker det kan være psu'en som gjør det (chieftec 360W), men har ikke prøvd med noen annen enda. Går imidlertid med planer om å kjøpe ny, siden den jeg har bråker som et jetfly.. Skal poste resultater hvis jeg finner ut noe mer! Endret 29. januar 2006 av Xenofil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå