amateur Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Ønsker å bruke en Switch med QoS (zyxel 108, testet på www.itpro.no) til min IP-telefon. Poenget er at Switchen med sin QoS på 2 av portene (båndbredde-kontroll) skal gi prioritet til IPtlf for å unngå hakkete lyd. Er usikker på hvordan dette skal kobles opp mot mitt nettverk som er slik idag: WAN - ROUTER - PC/IP-tlf/printer kobler jeg router og IPtlf i switch slik: WAN-SWITCH-IPtlf .................... -ROUTER - PC/printer eller setter jeg bare switchen mellom router og enheter: WAN - ROUTER - SWITCH - PC/IPtlf/printer hvem deler ut de lokale IP-adressene i såfall? Endret 27. januar 2006 av amateur Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Antageligvis slik: WAN - ROUTER - SWITCH - PC/IPtlf/printer WAN nettverket gir en WAN Ip til ruteren... Requests etter lokal IP går gjennom switchen til ruteren... Så i hovedsak, så er det ruteren som tar seg av lokal adresseutdeling (LAN IP) Er ihvertfall slik hos meg Endret 27. januar 2006 av Vigilant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå