Mann Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg får ikke playstationen til å lese plata til gta3: san andreas. Plata ser stort sett helt fin ut, men når jeg starter spillet og skal gå ut av huset hvor jeg har savet, låser hele greia seg. Plata ser stort sett helt fin ut og jeg har en liten mistanke om at playstationen begynner å bli litt kranglete etter mange års tjeneste. Har nemlig hatt en del problemer med leiefilmer.. Er det noen som har noen tips eller "kjerringråd". Er fryktelig bittert å ikke få spilt det beste spillet jeg har i hylla. Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg får ikke playstationen til å lese plata til gta3: san andreas. Plata ser stort sett helt fin ut, men når jeg starter spillet og skal gå ut av huset hvor jeg har savet, låser hele greia seg. Plata ser stort sett helt fin ut og jeg har en liten mistanke om at playstationen begynner å bli litt kranglete etter mange års tjeneste. Har nemlig hatt en del problemer med leiefilmer.. Er det noen som har noen tips eller "kjerringråd". Er fryktelig bittert å ikke få spilt det beste spillet jeg har i hylla. 5505869[/snapback] Har dessverre erfaring med at ps2 kan bli veldig kresen på disker selv, og et av de spilla som oppførte seg verst var nemlig GTA SA. Men funker det å starte et nytt spill, laste opp en annen save eller noe? Det *kan* jo hende savegamet er korrupt, vet ikke åssen det er med SA men i tidligere GTA har dette kunnet skje hvis man har brukt cheats mener jeg å ha hørt. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 (endret) Vil tro det er fettete fingeravtrykk på dvd'n, eller noe som er vanskelig å se, dersom det funker fint ellers. Leiefilmer gidder jeg ikke engang sette i spilleren utenom å rense dem først (jeg leier som oftest på en burgersjappe), de begynner alltid å hakke og lignende.. Jeg bruker noe som heter 'Allsop Radial CD cleaner', og det tar ca 10 sekunder å forsikre meg at jeg slipper grisete plater i PS2'n min. Hvis du googler det, så ser du helt sikkert hvordan det ser ut, og du finner helt sikkert det, eller en lignende løsning i en butikk i nærheten av der du bor. Håper dette kan hjelpe. Endret 27. januar 2006 av KongRudi Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg får ikke playstationen til å lese plata til gta3: san andreas. Plata ser stort sett helt fin ut, men når jeg starter spillet og skal gå ut av huset hvor jeg har savet, låser hele greia seg. Plata ser stort sett helt fin ut og jeg har en liten mistanke om at playstationen begynner å bli litt kranglete etter mange års tjeneste. Har nemlig hatt en del problemer med leiefilmer.. Er det noen som har noen tips eller "kjerringråd". Er fryktelig bittert å ikke få spilt det beste spillet jeg har i hylla. 5505869[/snapback] Hadde samme problemet med gt3, tingen er at det sikkert er støv på laseren. vist du klarer å åpne maskinen og tørke forsiktig vekk kan det nok hjelpe. Men husk at en eventuell garanti beskytelse blir revet i 2. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Har det kommet et nytt GTA-spill? Neida:P.. Jeg hadde prob. med å lese Vice City (best GTA ever!!) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Første tips: ikke spill av film på ps2... Andre tips: få noen til å montere en chip hvis du ikke har det... vedkomende renser da også maskinen din for dritt (hvis du bruker en seriøs person) Du kan evt åpne maskina selv, og ta ut laseren og rense den, men det er ikke å anbefale hvis du har ti tommeltotter, og du behøver ikke å miste garantien hvis det gjøres på rett måte Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Første tips: ikke spill av film på ps2...Andre tips: få noen til å montere en chip hvis du ikke har det... vedkomende renser da også maskinen din for dritt (hvis du bruker en seriøs person) Du kan evt åpne maskina selv, og ta ut laseren og rense den, men det er ikke å anbefale hvis du har ti tommeltotter, og du behøver ikke å miste garantien hvis det gjøres på rett måte 5520103[/snapback] Trenger ikke å ta ut laseren. Høres dumt ut å kjøpe chip bare for å rense opp. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Ja, hvis du mener at du da bare får renset den sa... er jo masse fordeler med en chip Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Første tips: ikke spill av film på ps2...Andre tips: få noen til å montere en chip hvis du ikke har det... vedkomende renser da også maskinen din for dritt (hvis du bruker en seriøs person) Du kan evt åpne maskina selv, og ta ut laseren og rense den, men det er ikke å anbefale hvis du har ti tommeltotter, og du behøver ikke å miste garantien hvis det gjøres på rett måte 5520103[/snapback] Trenger ikke å ta ut laseren. Høres dumt ut å kjøpe chip bare for å rense opp. 5520309[/snapback] Enig. Jeg ville aldri ha chippet en maskin som har sliten laser. Jeg pleier å FRARÅDE folk med dårlig laser til å chippe maskinen sin Uansett, GTA3 er et av de spillene som bruker lasern mest siden det streamer hele tiden fra plata. jeg pleier å kalle spill som GTA for "laser-killers" Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Eg kjøpte selv PStwo til samboer til jul i fjord, pluss GTA SA. Allerede nå begynner akkurat dette spillet å krangle. Det låser seg, ikke regelmessig eller i et spesielt mønster, men det hender også at det løser seg etter 30sek-2min. Eg vet ikke om eg skal reklamere på spilleren eller spillet enda. Men det er uansett surt så tidlig... Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg har en ellgammel ps2 og den fikk problemer med å lese gt4 når det kom. Så jeg bare åpnet maskinen og tørket av laseren og satt den sammen igjen så virket den som den skulle, har ikke problemer med noen spill, ikke en gang gta sa. Lenke til kommentar
mago Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 har med hell fått vanskelege plater til å virke igjen, ved følgende prosedyre http://www.cyber-mag.com/station/laserPS2.htm neste skritt ER å kjøpe en ny laser har man chippa ps2 + hdeloader + spilla på Hd = lengre laser liv + mye kortere loade tider + midre støy (fra cd-drivverk) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Da har du tørket av laser linsa, ikke selve laseren... Det jeg mente med å få en til å sette i en chip, er hvis dette gjøres av en kyndig person, så vil han si ifra hvis laseren må byttes, og det ikke holder med en kraftig rens, slik at du da kan gjøre dette i samme slengen Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Da har du tørket av laser linsa, ikke selve laseren... Det jeg mente med å få en til å sette i en chip, er hvis dette gjøres av en kyndig person, så vil han si ifra hvis laseren må byttes, og det ikke holder med en kraftig rens, slik at du da kan gjøre dette i samme slengen 5524817[/snapback] Man trenger ikke tørke av eller bytte resten av laseren vist det bare er støv på linsa. Før jeg tørket av min laser hadde jeg sikkert trodd på en "ekspert" vist han sa jeg måtte bytte laser, men det gikk fint å bare tørke av. Hvor ellers på laseren er det det kan skje noe galt? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Da er jo problemet ditt løst ... men hvis det ikke hadde blitt bedre av å rense linsa, så måtte du gått kraftigere til verks, og renset laseren "innvendig". Men chip er nå uansett en "smart" investering spør du meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå