Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har eg endeleg klart å overklokke til 650 mhz på kjernen som er stock og 850 mhz på minnet som er under stock. bruka rivatuner for å klokke og for å endre volt bruka eg ATI tool. I rivatuner kan eg ikkje flytte på slideren til meir enn 900 mhz. er det nokon som kan hjelpe meg slik at eg klokke minnet høgare?

Lenke til kommentar

Prøvde å klokke med CCC, men når eg går inn på ATI Overdrive så ser eg berre dette.

Korleis skal få klokka skjermkortet mitt?

Det er så utruleg irriterande å ikkje få det til :wallbash: ... Har disabla Hotkey poller og ATI smart, eit eller anna og ati2evxx. exe(eller ka det heiter) Er også avslutta, eg finner ikkje den i oppgavebehandlinga...

post-97393-1163356323_thumb.jpg

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå har eg endeleg klart å overklokke til 650 mhz på kjernen som er stock og 850 mhz på minnet som er under stock. bruka rivatuner for å klokke og for å endre volt bruka eg ATI tool. I rivatuner kan eg ikkje flytte på slideren til meir enn 900 mhz. er det nokon som kan hjelpe meg slik at eg klokke minnet høgare?

7267898[/snapback]

850 er over stock!

850 x2 = 1700mhz ddr.....

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar

7267898[/snapback]

850 er over stock!

850 x2 = 1700mhz ddr.....

7348803[/snapback]

Nei, ikkje på X1950XTX, Stock på det kortet er 1000mhz * 2=2000mhz.....

foreløpig har eg klokka kortet til 750/2200 mhz

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
hmm.. Glemte seff det :p

Skal sjekke imorgen men nå er det natta. Tror det var der CPU testene begynner. Prøvd med stock og OC på CPU. Samme feil.

7532471[/snapback]

Du trykker på esc knappen når første CPU test skal til å begynne, du får score fordeom testen ikke kjører ferdig ;)

Jeg har aldri fått noen CPU tester i 3dmark03 til å fungere uansett.

Lenke til kommentar
Resultat av 3dmark05 & 06 (standard test) score med kozekassa mi  :blush:

Skrapdongen består av :

Asus P5W DH Deluxe

E6600 2.4 @ 3.5 ghz  FSB -389 x9  Vcore 1.435

:)              2x x1900xt 512 CF uklokket              :) 

2x 1Gb A-data CL5 667

630W Raidmax Power Viking

Alt er Luftkjølt....  :hrm:

Sånn funka det :    ;)

3dmark05 score :  19000

3dmark06 score :  10450

:whistle:

Feedback plz?  :)

Får av en eller anna merkelig grunn ikke til og få filvedlegg til å laste opp screenshot av scorene....  :ermm:    any idea?

7255430[/snapback]

Pen 05 score ;) eneste er at denne er mye mer bundet til CPU enn skjermkort. Jeg kjører selv 8800GTS i SLI med en E6600 som går på # Ghz ;) (standard kjøler, så vil ikke klokke langt... enda) og jeg får ca. 21000 i 05 og 14500-15000 i 3dmark06 ;) er med overklokka da, men tjente ikke mange poeng på å bare overklokke GPUene, siden det ble så varmt, og kunne ikke klokke CPU lengre :( Men snart kommer det på vann :D det skal bli gøy ;) (trippel radiator, og etterhveret ny pumpe som takler high-flow og med blokker som yter bra med vann som beveger seg raskt :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...