leifeinar Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Men om jeg kjører medium innstillinger - vil et 1900xt holde? du får kortet til og høres ut som et 9800 pro eller noe, er et sykt rått kort. det knekker greit FEAR i 1600 x 1200. vet ikke helt 256 vs 512 kort. det har skrudd 512 utgaven opp til 3200,- noe som er over 1000,. dyrere enn et 256 kort Lenke til kommentar
Spursmann Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hei igjen Jeg stiller meg litt undrende til at det "kreves" 1900 xt - og kanskje med 512 mb minne for å kjøre en del tyngre spill - som feks F.e.a.r på en god nok måte. (Jeg snakker ikke om alt på max) Se her: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/f...ssekort/26043/7 Selv 1600x1200 og aa/af så klarer et standard 1900 34 fps. Og etter det jeg har hørt så skal dette være tilstrekkelig til at det glir fint. Om det klokkes littegrann skulle man vel kunne kose seg tilstrekkelig uansett. Om jeg da dropper aa/af så bør det jo ikke være noe problem i det hele tatt. (Jeg forutsetter at minne og cpu er kraftig nok) Er det jeg som misforstår? Eller er det slik at noen legger lista litt høyt? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Selv 1600x1200 og aa/af så klarer et standard 1900 34 fps. Og etter det jeg har hørt så skal dette være tilstrekkelig til at det glir fint. Om det klokkes littegrann skulle man vel kunne kose seg tilstrekkelig uansett. Tja ligger rundt der jevnt over, men du merker dropps helt ned i 15 fps. Lenke til kommentar
Spursmann Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Men om jeg kjører medium innstillinger - vil et 1900xt holde? du får kortet til og høres ut som et 9800 pro eller noe, er et sykt rått kort. det knekker greit FEAR i 1600 x 1200. vet ikke helt 256 vs 512 kort. det har skrudd 512 utgaven opp til 3200,- noe som er over 1000,. dyrere enn et 256 kort 6963339[/snapback] Vel - jeg blir jo nesten redd for å omtale det på en annen måte siden så mange sier at det ikke duger i spill som skal spilles- som F.e.a.r. Jeg ser jo i tester at også et standard 1900 kort som klokkes litt skal greit kunne brukes. Men - er jo litt ok å vite hvordan det faktisk funker. Har en følelse av at mange her skal ha det råeste av det råe - og da blir jo aldri mine forslag "gode nok". For det er "godt nok" jeg spør om Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 er vel kanskje litt må ha faktor her på forumet, men et 1900xt 256 mb til ca 2200,- det er et veldig bra kort. som et exempel: broderen kjøpte seg ny pc fra komplett, en sokket 939 med et 7600gt på. og han er rå-fornøyd over hvor bra det drar oblivion som er det tyngste spillet i dag. så det kommer litt ann på hva man er vant med Lenke til kommentar
Spursmann Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 er vel kanskje litt må ha faktor her på forumet, men et 1900xt 256 mb til ca 2200,- det er et veldig bra kort. som et exempel: broderen kjøpte seg ny pc fra komplett, en sokket 939 med et 7600gt på. og han er rå-fornøyd over hvor bra det drar oblivion som er det tyngste spillet i dag. så det kommer litt ann på hva man er vant med 6963496[/snapback] Ja - og 1900 xt er vel en del raskere enn et 7600gt.. Så - jeg forventer ikke det beste. Da må jeg betale det tredobbelte. Men - jeg er ute etter hva som vil fungere bra nok - og ut fra testene så ser det ut til at 1900xt er godt nok for min bruk, selv uten 512 mb minne. Så får jeg leve med at det er godt nok - og ikke helt sinnsykt rått Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Tror du traff spikern der leifeinar, hvis man har pc som hobby så blir det fort " bare må ha det" , men det viktigste er at du blir fornøyd. Og x1900xt 256mb er gode kort det og fin pris på Sapphire sitt ihvertfall. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Tja trenger hver fps jeg får tynet ut med den oppløsningen og eycandyn jeg setter på i alle fall. Kommer nokk mer an på hvor mye penger du kan\ ønsker å legge i det. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Det med penger har mye å si, det har du rett i. Lenke til kommentar
Rajcapone Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 er vel kanskje litt må ha faktor her på forumet, men et 1900xt 256 mb til ca 2200,- det er et veldig bra kort. som et exempel: broderen kjøpte seg ny pc fra komplett, en sokket 939 med et 7600gt på. og han er rå-fornøyd over hvor bra det drar oblivion som er det tyngste spillet i dag. så det kommer litt ann på hva man er vant med 6963496[/snapback] Spillet akkurat Oblivion med absolutt ALL eyecandy og max oppløsning, å merket nesten ikke noe som helst som tydet på lagg.... Får ikke bruke antianalaising og HDR samtidig, men det løser seg når crossfire`n kommer på plass lå på rundt 25-30 fps hele tiden.. Det var med ett 1900XT kort... I mårra skal kort nr.2 inn, så det kan jo bli spennende og se hva som skjer da .... Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 er vel kanskje litt må ha faktor her på forumet, men et 1900xt 256 mb til ca 2200,- det er et veldig bra kort. som et exempel: broderen kjøpte seg ny pc fra komplett, en sokket 939 med et 7600gt på. og han er rå-fornøyd over hvor bra det drar oblivion som er det tyngste spillet i dag. så det kommer litt ann på hva man er vant med 6963496[/snapback] Spillet akkurat Oblivion med absolutt ALL eyecandy og max oppløsning, å merket nesten ikke noe som helst som tydet på lagg.... Får ikke bruke antianalaising og HDR samtidig, men det løser seg når crossfire`n kommer på plass lå på rundt 25-30 fps hele tiden.. Det var med ett 1900XT kort... I mårra skal kort nr.2 inn, så det kan jo bli spennende og se hva som skjer da .... 6966655[/snapback] 25-30 fps? det er ikke spillbart i mine øyne. Hvilken oppløsning kjørte du på? Lenke til kommentar
Rajcapone Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 er vel kanskje litt må ha faktor her på forumet, men et 1900xt 256 mb til ca 2200,- det er et veldig bra kort. som et exempel: broderen kjøpte seg ny pc fra komplett, en sokket 939 med et 7600gt på. og han er rå-fornøyd over hvor bra det drar oblivion som er det tyngste spillet i dag. så det kommer litt ann på hva man er vant med 6963496[/snapback] Spillet akkurat Oblivion med absolutt ALL eyecandy og max oppløsning, å merket nesten ikke noe som helst som tydet på lagg.... Får ikke bruke antianalaising og HDR samtidig, men det løser seg når crossfire`n kommer på plass lå på rundt 25-30 fps hele tiden.. Det var med ett 1900XT kort... I mårra skal kort nr.2 inn, så det kan jo bli spennende og se hva som skjer da .... 6966655[/snapback] 25-30 fps? det er ikke spillbart i mine øyne. Hvilken oppløsning kjørte du på? 6969599[/snapback] kjørte på 1600 x 1200. menneh hvilket program bruker du ? trur faktisk det er feil at det var 25-30 fps... gikk uansett så å si 110% smooth hele tiden Lenke til kommentar
Rajcapone Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Nå har jeg fått inn begge kortene og spiller oblivion i skrivende stund... Får dobbelt så mange FPS nuh, og kan ikke si annet en FYYYY FAN! Alt er så smooooth å nice at det er helt syyykt... Kjører med antialasing x 14 anastrophic filteing x 16 og HQ AF på catalyst`n Endret 2. oktober 2006 av Rajcapone Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 hehe - skjør et en rundet med 3dmark05 også da. --------------------------------------------------------------------- med vista falt scoren utrolig mye, bruker vista rc1 og scoren falt med hele 1000 poeng. Det var det veldig Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Rajcapone Postet i går, 21:26 Kjører med antianalasing x 14 Hmm, antiANALasing, er det noe nytt homofilter eller noe..? Men fra spøk til alvor, er det altså mulig og kjøre 14x antialiasing (eller "kantutgjevning" for å unngå forvirring) med 2 kort?? @ simalarion, har du nevnt det i Vista tråden? Der snakkes det jo mye om ytelsesøkning med Vista. Personlig syns jeg ikke jeg kan se noe til det enda i de spill og tester jeg har kjørt, snarere tvert i mot. Men så er det jo fortsatt en Beta, og Catalyst er jo også Beta, så er kanskje litt tidlig å dømme. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 De testene jeg har sett kjørt på vista viser jo opptil 30% ytelsestap, så jeg er ikke overrasket over at det gjaldt for deg også simalarion. Eneste linken jeg gadd å dra fram er litt gammel http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2805&p=2 Lenke til kommentar
Rajcapone Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Rajcapone Postet i går, 21:26 Kjører med antianalasing x 14 Hmm, antiANALasing, er det noe nytt homofilter eller noe..? Men fra spøk til alvor, er det altså mulig og kjøre 14x antialiasing (eller "kantutgjevning" for å unngå forvirring) med 2 kort?? @ simalarion, har du nevnt det i Vista tråden? Der snakkes det jo mye om ytelsesøkning med Vista. Personlig syns jeg ikke jeg kan se noe til det enda i de spill og tester jeg har kjørt, snarere tvert i mot. Men så er det jo fortsatt en Beta, og Catalyst er jo også Beta, så er kanskje litt tidlig å dømme. 6979078[/snapback] LOL. stygg skriveleif jah.. JA det er mulig. Såkalt "super AA" Endret 2. oktober 2006 av Rajcapone Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Var nettop nede i pcen å mekka litt igjen, tok noen bilder i samme slengen. Er såpass fornøyd med ryddigheten nå at jeg fikk lyst til å poste noen bilder . Vappochill med papst på cpu, mist 600, 1900xtx med tidewater og zalman chipsett kjølere + div papst vifter i dører og brønner. Nesten så jeg får lyst til å beholdet den slik en stund Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Så lenge du selv er fornøyd med ryddigheten så . Personlig så ville jeg ikke levd med det slik i lengden, og du har i tillegg et svært stacker kabinett, burde klare å gjemme unna MYE ledninger der. Jeg får et stacker sort selv neste uke, gleder meg Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2006 pcen har det med å fryse nå etter en tid spilling, tempen på systemet ser flott ut så klarer ikke helt finne ut hva det er. Tanken går da tilbake til bios. 1. har de noe å si om multi... står på 5x i steden for feks x11 2. har økt volt (diamond + k8n) med 6.6%, skal jeg heller øke volten manuelt, evnt hvor mye? 3.Hvor mye temp Tåler 1900xtx før frysing eller feilmld starter å dukke opp? (sånn ca, for dem som har prøvd det ut) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå