Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Og du skal kjøpe et dx10 kort senere? eller 1950 xtx - 7950 x2 ??

edit

Mye fritid og litt sparepenger så jeg kjøpte meg 4200 x2 64 . Noen som har oc forslag på denne cpu?, jeg bruker vappochill med papst vifte.

(Har bestemt meg for bare å kjøpe dx10 kort i første omgang, så får vi heller oppdatere systemet når det blir en flaske hals på høye settings)

6847323[/snapback]

Gjøre bytthandle mot et 7950gx2 her merker godt cpu ikke holder til dette skjermkort ja

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja dere har jo sett nye scoren til overklokker  :)

Noen som har fått et 1950 xtx i pcen sin?

6812590[/snapback]

Jeg venter på Sapphire X1950XTX skal komme i posten.

6856686[/snapback]

Hvor bestilte du det fra? Har de faktisk sendt det? :ohmy:

Jeg venter jeg også... Ser ikke ut som Netshop faktisk kommer til å få disse inn i morgen som de først lovet meg, hvilket betyr enda mer venting. Tjoho!

6857414[/snapback]

På komplett, ikke sendt ennå...hørte noe om at nettbutikkene har fått beskjed om å vente til den 14....så jeg håper det blir sendt i morra :)

Hvis det plutselig har endra dato kan jo også være at de har solgt ut og må sette ny dato for neste parti :hmm:

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

uuups glemm det 11500 ...

Har nå klokket til 2633 og 3dmark ruller som f... men jeg blir sent ut i desktop og tilbake til innlogging (merklige greier), så jeg må logge meg inn så er alt greit igjen. Dette skjer akkurat når lyset går ned i trestammen, har prøvd å reinstalere 3dmark 05 uten hell.

Tempen på cpu ligger på 42 når dette skjer.

Felt Verdi

CPU type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2633 MHz (11 x 239) 5000+

edit

Litt merklig sitvasjon det her, feks prey funker som f.. har spilt i 20 - 30 min tempen på cpu ligger da på 42 (samme som 3d testene) , men når jeg stetter i gang 3dmark 05 - 06 stopper de mitt i testen (begge stopper ved lysene i skogen). Hl2 episode 1 stoppet også opp, med andre ord noe virker mens andre ting bare hopper ut, uten for høye temp eller god forklaring.

Noen som har forslag?, prøver mer i morgen :)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det kan du ha veldig rett i, Har også fått en irql_driver blåsjerm. Mulig bytte av cpu har gjort et par driver adresser frustrerte.

Men grøsser pår ryggen med tanke på en reinstalasjon av xp *grøss* hehe

EDIT

Merkte forøvrig en enorm fordbedring på alt, det var morsomt. Fps fyker oppover bare jeg toucher bios :) morro. Og til 1500kr :thumbup:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Heey :!:

Joiner x1900 XT klubben jah.. :D har bestillt x1900XT 512 nå + at jeg får x1900XT 512 crossfire edition kortet når det kommer ut i november.

Da kommer intel med støtte for XPRESS3200 chipset (2xPCI EXPRESS16) :dribble: .... overkill -yatack" muhahah! :thumbup:

OG forresten.. AMD leder soleklart med tanke på crossfire. di bruker nemmelig xpress3200 chipset, mens intel bruker xpress1600 chipset foreløpig. dvs at begge pci express slottene kjører ikke i x16, men x8 når man kjører corssfire.. :roll:

men som sakt.. snart kommer di med støtte for xpress3200 :)

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar

Høres ikke mye stabilt ut det der simalarion. Kjør dual prime95, evt. sp2004 i noen timer, og se åssen det funker. Start test med small FFTs, deretter kan du gå over til "custom" og velge riktig minnemengde slik at du får testa minnet. (evt. kjøre memtest).

Hvis alt det er stabilt, så er det trolig skjermkortet som er klokket for langt(om det er overklokket?), eller driverproblemer, som allerede foreslått.

Lenke til kommentar

det blir nok noe helt anna..... ble lit stressa sa jeg så det der, tenkte noen hadde snekra noen supre DC drivere siden dette dreide seg om en X2 @ 2550

desssuten skryter du bare :tease:

men fint med C2D som får 1900 serien til virkelig og vise hva den er god for. også jekker det ned 7900gt eiere som alltid har ment at de korta var like heftige

hadde dessuten vært kuult med skikkelige DC drivere....... rart ingen får til og lage det

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

hehe

--------------------

Kjører stabilt på

Felt Verdi

CPU type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2600 MHz (11 x 236) 5000+

1900 @ 690 - 800

12000 3dmark 05.

Tempen på cpu er altfor lav til å kutte ut synes jeg , men jeg får blue screen med blåskjerm om jeg går over 240*11 (selv om jeg ikke ser tempen på cpu over 45), men noen spill kan jeg spille av en eller annen grunn (feks det nye PREY spillet). Kan det hjelpe å gi cpu mer volt feks?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...