Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
blir det for varmt med et 1900xt inne i en Shuttle SN27P2... den er vel ikke for lang eller vel??

6715774[/snapback]

du må huske at kortet drar varmen ut av kabb. så det er bedre med et kort på 110W som drar varmen ut av kabb enn et på 70 som ikke gjør det. alle reviews sier at sn27p2 støtter 1900 serien. shuttle sier det samme

Har tenkt å bytte kjøler på mitt X1900XTX for å klokke litt samt få en stillere maskin. Har hørt mye bra om denne Zalmankjøleren, hører også folk si at Arctic cooling accelero x-2 er bra?

6716962[/snapback]

jeg bruker AC kjøleren den er rett og slett rå. og lydløs på idle. du hører den på 100% hvis det er stille i rommet

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er noe med driverne (vet ikke hva det kommer av) men jeg får ikke startet demoer lenger. Det startet forsiktig med flight 2006 og i dag funker ingen, selv ikke de som tidligere funket som m & m demoen. (siste demoen som ikke funker er el matador)

Det som skjer nå er absoulutt ingenting, kan trykke på exe filen så mange ganger jeg ønsker uten reaksjon.

Vært mye små trøbbel i det siste, skal jeg savne noe med Nvidia må det være hvor bra dirverne funket for meg, helt problem fritt.

Jeg får fortsatt ikke clona feks selv etter jeg har fått meg nytt 32 tommer lcd tv. Litt lei nå ;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Skal innrømme at jeg liker nvidia driverene bedre jeg også :) . Men har du vurdert bare en reinstallasjon/formatering av pcen? Jeg gjør det _minst_ en gang i måneden, men det er vel litt sært også :p (blir beskyldt for å formatere i søvne :( ).

Btw, gjelder det kun demoer? Hørtes rart ut :hmm: . Men det ser jo også ut som om ati nå kan heve seg opp mot nvidia i opengl ytelse

EDIT: Eventuelt bare bruke drivercleaner og installere 6.7 igjen ;)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

kjører driver cleaner rundene nå ja, så er det inn med nforce 4 driver og ati drivere igjen så får vi se. Jepp, synes det er merkelig at det er demoene som sliter mens fullversjons spill fungerer som før.

En reinstalasjon blir det nokk ikke noe av med det første, er så lei det ;) , men takk for forslag...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med at mitt Sapphire x1900xt henger seg i spill når jeg kjører xtx hastigheter (650 / 775x2). Da står vifta på auto. Vis jeg setter vifta på manuell og skrur opp hastigheten, så slipper jeg dette problemet. Men det er litt irriterende og gjøre det hver eneste gang jeg skal spille. Den bråker jo endel.

Noen som har hatt samme erfaringer ca. eller har noen forslag?

Lenke til kommentar

Etter jeg satt på vannkjøling har ikke temp vært et problem på selve kortet, og minne klokket jeg ned når sommeren slo til for fult. Nytter jo ikke med noe oc med 30 grader i huset. Dette har seff ført til en ganske drastisk fps dropp i alle spill, men håpet å ungå frysing noe som bare har fortsatt som før.

Skal få renset litt rundt cpu vifa, frysingen minner ganske mye om for varm cpu. For prøve det i dag.

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med at mitt Sapphire x1900xt henger seg i spill når jeg kjører xtx hastigheter (650 / 775x2). Da står vifta på auto. Vis jeg setter vifta på manuell og skrur opp hastigheten, så slipper jeg dette problemet. Men det er litt irriterende og gjøre det hver eneste gang jeg skal spille. Den bråker jo  endel.

6726854[/snapback]

Trenger vel ikke være noe leksikon på to ben for å skjønne at varme er problemet. Laster du ned ATI Tool beta 14 kan du egendefinere den temperaturstyrte viftestyringa.

Dette funket bra for meg de få dagene jeg hadde standardkjølinga.

hifiking: Er det ati2evxx.exe du slo av? Hvis du gjør det uten å klokke opp kortet til normale 3d-hastigheter igjen, vil kortet ditt bare kjøre 500/1200 i både 2D og 3D. Får jo ikke særlig god ytelse av det.

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med at mitt Sapphire x1900xt henger seg i spill når jeg kjører xtx hastigheter (650 / 775x2). Da står vifta på auto. Vis jeg setter vifta på manuell og skrur opp hastigheten, så slipper jeg dette problemet. Men det er litt irriterende og gjøre det hver eneste gang jeg skal spille. Den bråker jo  endel.

6726854[/snapback]

Trenger vel ikke være noe leksikon på to ben for å skjønne at varme er problemet. Laster du ned ATI Tool beta 14 kan du egendefinere den temperaturstyrte viftestyringa.

Dette funket bra for meg de få dagene jeg hadde standardkjølinga.

hifiking: Er det ati2evxx.exe du slo av? Hvis du gjør det uten å klokke opp kortet til normale 3d-hastigheter igjen, vil kortet ditt bare kjøre 500/1200 i både 2D og 3D. Får jo ikke særlig god ytelse av det.

6728190[/snapback]

Ok, da vet jeg grunnen. Hvor varmt er for varmt? Hva burde ikke coretemp overstige i spill til daglig bruk?

Lenke til kommentar
Tenkte på en kjip ting.

Med de prisene som er nå der 1900xtx snar ter UNDER 2000kr for jeg f... ikke mer en ca 1000 - 1500 kr for kortet. Som ijgen betyr at jeg må ut med 4000 blanke kr for nytt toppkort  :mad:

6735645[/snapback]

Nåja, billigste x1900xt(512mb) koster 2600kr, og du har jo x1900xtx. Men om en kort stund får du nok ikke mer enn 1000-1500kr :roll: . Kjipt, men slik er det når man kjøper toppkort til 6-7k :tease:

Btw, regner med at du skal ha G80 så fort det kommer ut? :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Lol, skal du kjøpe X1950XTX? Du tuller vel?

6735803[/snapback]

Tror det var snakk om G80...

Og x1900xt 256mb selges for 2200kr på pcutstyr.no, ikke x1900xt 512mb. Tror komplett er billigst med 2600kr. Du får uansett ikke solgt for 2500kr da :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...