Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye bedre er et x1900xt 512mb enn et 7900gt? Trenger svar brennkvikt.

6610918[/snapback]

det er en del bedre ja, synest det er et helt vanvitti bra kort. men folk som er flink og klokke klarer og dra et 7900gt laaang med volt modding OSV

sånn syntetisk scorer XT ca 2000 mere i 3dmark enn GT, veldi cpu avhengig selvfølgelig. men skal være sakt at et XT også klokkes bra......

så har du penger og ok psu gå for xt, folk som har mere peil enn jeg sier at 1900 serien er litt forut sin tid og kommer mere til sin rett i spill som kommer

Lenke til kommentar
Se test her: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2812

konklusjonen er at stock 7900gt får bank av x1900xt, overklokket 7900gt er rimelig nær x1900xt i ytelse.

6658254[/snapback]

det alle 7900gt fanboys aldri klarer og se er at et 1900XT også klokker bra, 100 mhz er ganske greit og oppnå.

tipper et så høyt overklokka kort koster mere enn et XT gjør

bare fyre litt opp. :thumbup:

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

X1900XT og XTX er fantastiske kort. Jeg har selv et Powercolor X1900XT. Men man må sørge for å ha strømforsyning som leverer 30 Ampere på 12 Volten. Jeg bytta også ut den bråkete originalkjøleren med en Zalman VF900Cu. Mye mer stillegående og bedre. Når det kommer til klokking og bruk av ATI Tool så synes jeg ATI Tool bare er plunder å bruke. Jeg fikk ikke klokket noe lenger ved å øke spenning. Og fikk problemer med at den bare hang maskinen.

Jeg bruker rett og slett bare ATI Overdrive når jeg skal overklokke. Og det ser ut til at kortet kan makses ut. Altså 690/1600. Noe som er veldig bra synes jeg. Absolutt bedre enn 7900GT. I tillegg har dette kortet 512MB Ram. Er nå blitt ganske så billig også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
OpenGL-ytelsen skal være forbedret i forhold til tidligere driverversjoner. Dette fører til bedre ytelse for Radeon X1000-kort i spill som benytter seg av OpenGL. Doom 3 skal blant annet få opptil 6,5 prosent høyere ytelse, Quake 4 skal få opptil 18 prosent høyere ytelse, Chronicles of Riddick skal få opptil 20 prosent høyere ytelse og ytelsen i Prey skal øke med opptil 16 prosent.

Hmm dette må jo føre til at de yter omtrent like godt som nvidia i open-gl :yes:

Lenke til kommentar
Vet ikke om det passer, men kortet et stort.

Det er også et av de varmeste kortene, så varmt blir det også. Så du kommer til å trenge godt med trekk om du skal bruke en shuttle

6716161[/snapback]

Eller hvis han ikke bryr seg om støy i det hele tatt, kan han skru opp viftehastigheten!(men jeg advarer mot 100%) :p

Om det passer vet jeg ikke, du får måle. Husk at du skal ha plass til strømkontakt også. Jeg slet litt med å få plass til et x1800xt i et antec lanboy til en kamerat, og det er vel like langt som x1900xt.(men det gikk da)

Lenke til kommentar
OpenGL-ytelsen skal være forbedret i forhold til tidligere driverversjoner. Dette fører til bedre ytelse for Radeon X1000-kort i spill som benytter seg av OpenGL. Doom 3 skal blant annet få opptil 6,5 prosent høyere ytelse, Quake 4 skal få opptil 18 prosent høyere ytelse, Chronicles of Riddick skal få opptil 20 prosent høyere ytelse og ytelsen i Prey skal øke med opptil 16 prosent.

Hmm dette må jo føre til at de yter omtrent like godt som nvidia i open-gl :yes:

6715608[/snapback]

Mitt crosfier oppsett, mista 500 poeng i 3DMark2006 ved bytte fra 6.7 til 6.8 :/

gikk fra 10 000 til 9500, dvs 5% ytelses tap :(

Skal teste med BF2 seinere i dag, og se om jeg ser forskjel på fps.

Ellers bytter jeg tilbake til 6.7 helt klart.

Lenke til kommentar
Min tanke er at crosFire har stort sett gått på Intel cpuer, og de har ikke hatt så mye og stille opp med før nå de siste ukene.

La til min nå, men er jo over 1 mnd siden tråden ble oppdatertda...

https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f...=525520&st=1400

6716634[/snapback]

Der er jeg faktisk ikke helt enig, 955 extreme prosessoren har gitt enda høyere cpu score en AMD systemene i 3dmark og denne har vært på markedet en god stund nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...