Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan klokker jeg kortet? brukte av latskap catalyst controll center. den auto detekter på 690/1600 men i 3dmark får jeg lavere score....9,5 mot 10,5K? har en følelse av at den bencher i 2d mode..

vet jeg kan bruke atitool men gidder ikke tulle rundt med volt nå som det er så idiotiskt varmt. noe over 30+ der pcn står nå.

post-70872-1150643310_thumb.jpg

Lenke til kommentar
hvordan gjør jeg det da? når man trykker find max core er den ikke da innstilt på 1,15 volt og ikke 1,45 som det skal være i 3d mode?

6331870[/snapback]

Det er jo bare å la være å sette vCore høyere enn stock. Hvis du går inn på settings, voltage cotrol, der velger du den volten du vil ha og lagrer deretter det til den profilen du driver å klokker med. Atitools skiller ikke mellom 2d- og 3dmode så vidt jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
hvordan gjør jeg det da? når man trykker find max core er den ikke da innstilt på 1,15 volt og ikke 1,45 som det skal være i 3d mode?

6331870[/snapback]

Det er jo bare å la være å sette vCore høyere enn stock. Hvis du går inn på settings, voltage cotrol, der velger du den volten du vil ha og lagrer deretter det til den profilen du driver å klokker med. Atitools skiller ikke mellom 2d- og 3dmode så vidt jeg har forstått det.

6331901[/snapback]

Nei, men hvis du går på 3d detection så kan du bestemme det selv :)

Med mitt x1800xt måtte jeg deaktivere to services for at det skulle funke bra ;)

Lenke til kommentar
tidewater. loadtemp på 50c btw.. (3dmark05) med 470/1300

EDIT: gammle ideal/load temps var 55c/75c

6315160[/snapback]

Tror jeg må teste det tidewater settet, virker lovende.

6331977[/snapback]

det er veldig imponerende sett.. men ettervert blir vannet litt varmt når du kjører low så da er det mulig at tempen er litt høyere.. men det har funket fint nå i helgen :) har spilt BF2, Hitman bloodmoney og litt random crap og alt har vært stabilt!

Lenke til kommentar
hva skal jeg sette de forskjellige volt på?

6332780[/snapback]

Så høyt du tør! :tease: I hvert fall når det gjelder Vcore... Når det gjelder hvor mye volt minnet skal ha så varierer vel det mye. Jeg vet ikke mye om det til x1900-serien, men med x1800xt var det som regel bedre å senke volten, da fikk jeg klokket lengre. :hmm: Åssen er det med x1900?

Lenke til kommentar

vgpu 1.4v

mvddc 2.15v

mvddq 2.15v

vddci 1,5v

jeg bruker kjøre vf900cu som kjøler ikke god nok.Regn med sikklig vannkjøling så kan kjøre på 1.5v-(1.57v)(som er max i atitools) på vgpu gansk lett.

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...