Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

kom på en ting.. trenger man ektra ram sinks eller hva det heter til ram brikkene på kortet med den tidewater saken? eventuelt passer disse?

http://www.psdata.no/ps.asp?it=112043

6253964[/snapback]

De skal fungere de der ja. (Så sant de ikke er for høye og sitter fast)

Jeg kjøpte nemlig Swiftech sine ramsinks og de var for høye og den termiske teipen som var på satt heller ikke godt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som et lite experiment dro jeg på datakjeden i tromsø og kjøpte en Arctic Cooling Accelero X-2 for og se om ting ble bedre. og ikke minst hva som skjer når man slipper all varmen inn i kabinettet. X-2 er etter reviews den beste kjøleren på markedet. men har ikke sett den opp mot simalarion sin kjøler.....

ser ut til at det er fine muligheter til og sette ei 12 cm vifte på, har ei 11 dB silenX vifte liggegende, skal prøve det også. hadde vært fint med lydløst kort....

skal komme med rapport i helga når jeg kommer meg ned til syd europa igjenn

vet ikke helt hva jeg skal si..... den er helt fantastisk. den tok ti minutt og montere, det som tok tid var og få ramkjølerene til og feste seg på ramen og ikke fingrene. med viften på 100% hører jeg at den er der slik som jeg hører min 11 db silenX vifte, kanskje litt høyere. på 50% er det lydløst.

har kjørt den hardt med ATItool ei stund. så her er noen load temps med forskjellige vifte hastigheter.

100%  : 58 grader

50%    : 62 grader

25%    : 72 grader

merker heller ingen temp forskjell i kabinettet. vill anbefale denne :yes:

best av allt den koster 150 kr hos komplett

6253723[/snapback]

her er resultatene fra testingen ( istedet for og quote gammelposten s¨redigerte jeg den...) skal ta litt oblivion nå og se hva som skjer med temp

ser ut til at oblivion ikke får viften seg til og koble seg på 100%

og den idler på 44 grader

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt meg Mist 600 w for å se om pcen blir mer stabil ved overklokking.

En ekstra bonus er at nå er pcen helt stille og kan lese av temp

Hovedkort 30 stacker hovedkort vifte

cpu 35 vappochill med Papst

harddisk 29 papst vifte i brønnen

+ enda en papst vifte i døren.

Kortet idle 38 - full load 58 - 62 (aldrig sett den over 62)

Pcen jeg har nå er jeg fornøyd med ! .

img3545478930big300x2001ms.th.jpg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Nå har jeg kjøpt meg  Mist 600 w for å se om pcen blir mer stabil ved overklokking.

En ekstra bonus er at nå er pcen helt stille og kan lese av temp

Hovedkort 30  stacker hovedkort vifte

cpu          35 vappochill med Papst

harddisk      29  papst vifte i brønnen

+ enda en papst vifte i døren.

Kortet idle 38 - full load 58 - 62 (aldrig sett den over 62)

Pcen jeg har nå er jeg fornøyd med ! .

img3545478930big300x2001ms.th.jpg

6282937[/snapback]

Så etter du fikk ny psu kunne du lese av temp? Høres rart ut må jeg si...

Jeg har 500w versjonen selv, en bra psu. Etter det jeg har hørt så er 500wen mer stillegående også :)

Lenke til kommentar
Så etter du fikk ny psu kunne du lese av temp?

Hva mener du?

Mulig det går å tolke det den veien du gjordet, men det er feil vei.

Esktra bonus er at pcen er stille - det er ikke en bonus at jeg kan lese av temp seff det var bare forå vise hva systemet mitt lå på nå. ("og jeg kan lese av temp"- synes jeg viser en skille der)

Det er en ting jeg lurer på, det er en svak knitre suse lyd i psu når jeg slår pcen av. skal det være det i disse modellene?.

Det høres ikke trygt ut så nå slår jeg av psu etter jeg har slått av pcen

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
er det krise om jeg ikke får ramsinks til tidewater? ble nødt til å bestille på komplett men de hadde ingen ekstra ramsinks man kunne kjøpe..

6301258[/snapback]

Går helt fint uten også, men kjekt med litt luft over kortet da, uansett om du har ram-sinks eller ikke :)

Lenke til kommentar

har en 80mm vifte som blåser ekstra luft på kortet nå og regner med å ha den der når jeg får kjøleren også.. kan jeg bruke de gammle sinksene? altså de gammle ribbene? de ser ut som noen schvæære stål klosser og drar vel nok varme vekk fra rammen.. men passer de med den nye også? dersom dere/du er for lat til å se i sigen så er det ett gainward 7800GTX 256 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...