Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vf900 cu er her  :thumbup:

5803940[/snapback]

Er nok ikke sterk nok den heller :--) Bare noen grader bedre enn VF700-Cu visstnok..

5804076[/snapback]

Huh? Den er mer enn bra nok den da! Jeg så en med en overklokket x1900xtx som nådde 62c under 3dmark 05. Det var med vifta på fullt. På minimum nådde den 74c. Det vil jeg si er absolutt godkjente temperaturer :yes:

Lenke til kommentar

Heisann!

Dette blir spennende, skal migrere fra Sapphire x300 til Asus x1900xtx :)

Får kortet om ett par dager..

Noen som har det?

Hørte det var mye støy så jeg slengte med "Arctic Cooling Accelero X2" i bestillingen..

Er det foresten nok med 580watts psu? ("hiper type-r" eller noe)

Endret av cfx86
Lenke til kommentar
hva er det han tester pá? klarer ikke plassere klokke hastigheten

Fanget ikke den jeg heller - 1800xt ?

Tror jeg går for den nye zalman viften, når den er stille og på toppen kjøler noen grader bedre er det et må ha kjøp.

Når jeg spiller Oblivion girer skjermkortet opp med en gang :hrm:, så dette gleder jeg meg til.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
har vi noen bekreftelser på at dette kortet ruler over GTX når det kommer til oblivion? svare fort.... rusler bort på butikken om en liten time :yes:

5808114[/snapback]

vel, utifra det jeg har lest virker det som det yter bedre enn 7900gtx ja. tror jeg skal gå for det jeg og.

Lenke til kommentar

Da er stock kjøler histore ,satt på en vf700 på kort samt en 120mm som blåer mot kort

På680/805 på stock 3dvolt så vare 63c ( da har kunne sett i loggen mest jeg spill wow)

helt personlig tror kunne vf700 kjøler ca sånt stock kjøler er

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
da vare stock kjøler histore :)  tok en av  vf700cu-led som  hadde i skap her 

og monter på  blir kvitt  bråker i minst  kjøler litt bedre stock kjøler nå har jeg 120mm vift mot kort også :)  load temp ligg 63-68c ca  680/810 stock volt  i 3d

5811614[/snapback]

Da burde jeg kanskje prøve å montere den på mitt x1800xt også da :hmm: . Jeg har en liggende jeg også... Jeg forstår ikke helt hva du skriver, men det virker som om den kjøler bedre? :)

Lenke til kommentar
Slo av aa for å prøve litt hdr i oblivion, du verden hvor flott det er!. det hele føles mer levendet samtidig som det er litt skuffendet å måtte spille med hakkete kanter.

imperial26hm.th.jpg

imperial19kh.th.jpg

5811829[/snapback]

Fytti grisen så vakkert det ser ut :p, her sitter jeg med 7800GTX og angrer litt på at jeg ikke venta og kjøpte x1800xt eller 7900GT :(. Jeg kan ikke spille det Oblivion på mer enn 1024x768 med relativt lav grafikk, har HDR på men det kommer jo nede på 20fps ofte ute :(. Er ikke så mye som står på maks av de tinga man kan stille på heller, og spillet ser ikke så vakkert ut heller på de instillingene så det er litt skuffende.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar

Da var hjemme-mekket kjøling på x1900kort på plass :)

Det består av:

1.vf700cu-led .

2.PowerColor HeatBuster som er montert under skjemkortet

3. en 120mm vifte donert fra bigtyphoon kjøler ,viften montert på siden av kortet så den blåser på vf700 og pwm.

Hadde ca3 grader mer på gpu core og 2c mer på pwm etter 3min testing.

Må si meg fornøyd side alt vare gratis deler :) + jeg slepper litt vare bråket også :blush:

edit hadde ca 82c på gpu etter 3min og pwm temp på 55-60c med stock kjøleren

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Fikk X1900XT-kortet mitt i dag... Helt sinnsykt sier jeg bare. Kjempefornøyd, har ikke sett makan til ytelse. Kjører oblivion med alle instillinger på maks, HDR og alt av shadows osv. Har ikke sjans til å få det til å hakke. Er vel litt på grunn av at LCD skjermen min ikke klarer høyere oppløsning enn 1280x1024 sikkert.

Personlig synes jeg ikke vifta bråker noe særlig, men dette er vel en smakssak.

Kortet blir ganske varmt, men såvidt jeg vet er dette normalt. Ligger vel på en 58-59 grader i 2dmode, og 70-75 på full load.

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Slo av aa for å prøve litt hdr i oblivion, du verden hvor flott det er!. det hele føles mer levendet samtidig som det er litt skuffendet å måtte spille med hakkete kanter.

imperial26hm.th.jpg

imperial19kh.th.jpg

5811829[/snapback]

Hvorfor slo du av Aa og prøvde hdr?

Jeg mener du har jo Radeon, du kan ha HDR+AA på.

? :hmm:

Har du forresten af på?

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

imperial26hm.th.jpg

imperial19kh.th.jpg

5811829[/snapback]

Hvorfor slo du av Aa og prøvde hdr?

Jeg mener du har jo Radeon, du kan ha HDR+AA på.

? :hmm:

Har du forresten af på?

5812698[/snapback]

For spillet støtter ikke hdr og aa samtid.

Da jeg test det opp høyer oppløsiing med 4aa så hadde jeg ikke nok fps dog 2-4af funker samtid men best er er dropp aa og af vite du ikke x1800/1900cf eller sli av et slag

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...