Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hiper 580w har 2x 12v rails. Den ene gir 20A og den andre gir 18A. Det vil si at tilsammen gir 12v railerne 38A.

Edit: Kanskje har jeg regnet feil angående antall A på rails. Noen som vet om jeg har gjort det ritkig eller ikke?

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Hiper 580w har 2x 12v rails. Den ene gir 20A og den andre gir 18A. Det vil si at tilsammen gir 12v railerne 38A.

Edit: Kanskje har jeg regnet feil angående antall A på rails. Noen som vet om jeg har gjort det ritkig eller ikke?

5752473[/snapback]

Jepp, legger du sammen dei to railene får du totalt 38A = 456w

Lenke til kommentar
samye83 Postet i dag, 16:32

Selve regnestykket er rett nok, men som jeg vel har forklart noe sider før i denne tråden er det et godt stykke fra realiteten likevel...

Hiper 580 har såvidt jeg husker max 360Watt på 12V. Man kan ikke bare regne sammen 12V railene og tro at det er strømmen man har tilgjengelig. På psu med bare en 12V linje er det alltid mindre strøm tilgjengelig enn oppgitt effekt, når det samtidig trekkes av de andre spenninger.

På psu med flere 12V blir det gjerne enda mye mer feil, fordi man ikke kan trekke max oppgitt av hver kanal på begge på en gang, og enda mindre når man også bruker 5V og 3,3V samtidig (som man jo i praksis gjør) :)

Lenke til kommentar

tror nok ikke det er trygt på stock kjøling, varmen kommer fort opp i 90 grader her under tunge spill. Så skal du presse mer spenning igjennom som fører til mer varme utvikling.. Tror ikke det er så lurt. Hvis du er glad i kortet så holder det vel med litt klokk eller ingen klokk ;)

Lenke til kommentar
Når man setter opp spenningen på Vgpu så høyt som til 1,5 V, kan ikke det skade kortet. Og er det trygt å gjøre det med stock kjølingen?

5756130[/snapback]

Jeg er ikke helt sikker på hva som er stock, men 1,5V er ikke så veldig mye. Det kan dog bli varmt med stock-kjøler vil jeg tro.

Lenke til kommentar

får vel skrive inn her jeg også:

har HIS X1900XT, har ikke fått testa det all verden, men fått kjørt 3dmark03

stock: 17600

650/750: 18188

670/780: 18711

2GB Minne, Opteron 165 @ 2.4

tror ikke jeg får kjørt det no mer opp uten og ta volt, prøve med høyere i går, og da frøs bildet i den andre testen i 3dmark..

fått testa far cry, og kjører alt på fullt, og 1600x1200, og det er helt laggfritt.. ganske tøft.. helt nydelig grafikk.. får desverre ikke installert 1.3 patch så jeg får HDR og SM3.0 men er egentli fornøyd

men hvilken program skal jeg bruke for å justere/se volt? og justere vifta? ATi Tool fungerte ikke

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
får vel skrive inn her jeg også:

har HIS X1900XT, har ikke fått testa det all verden, men fått kjørt 3dmark03

stock: 17600

650/750: 18188

670/780: 18711

2GB Minne, Opteron 165 @ 2.4

tror ikke jeg får kjørt det no mer opp uten og ta volt, prøve med høyere i går, og da frøs bildet i den andre testen i 3dmark..

fått testa far cry, og kjører alt på fullt, og 1600x1200, og det er helt laggfritt.. ganske tøft.. helt nydelig grafikk.. får desverre ikke installert 1.3 patch så jeg får HDR og SM3.0 men er egentli fornøyd

men hvilken program skal jeg bruke for å justere/se volt? og justere vifta? ATi Tool fungerte ikke

5758448[/snapback]

Du burde installere patch 1.4, da kan du ha hdr og aa på samtidig, det ser flott ut :) . Det går helt greit med mitt kort på 1680x1050, så da bør ditt x1900xt klare det bedre ;) . Rivatuner funker i hvert fall til å justere vifta, volten vet jeg ikke helt... Du kan se den i rivatuner, men jeg tror ikke du kan justere den der...

Lenke til kommentar

Når skal folk få med seg dette her? Er vel tredje eller fjerde gang jeg poster dette:

1) Disable ATI hotkey poller i services eller åpne taskmanager og avslutt de 2 stk. ati2evxx.exe

2) Åpne voltages i atitool.

3) sett 1.4-1.45+ vgpu

5) Overklokk!

Gjør du dette så er det ingen 2D/3D switch, kortet kjører samme volt og hastighet uansett om det er 2d eller 3d. derfor må du sette 3D voltage (1.4v) og frekvens før du åpner en 3d applikasjon.

ATITool osv klarer ikke skille mellom 2D/3D, derfor må du gjøre dette.

Lenke til kommentar
Du burde installere patch 1.4, da kan du ha hdr og aa på samtidig, det ser flott ut smile.gif

må jeg ha 1.3 patch? jeg har v 1.0, installerte 1.4 nå, og nå fungerer ikke spillet:

Error Loading DLL; Crygame.dll, Code 126 :dontgetit:

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...