Cortinarius rubellus Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 sorry at dette er litt off topic, men er Sapphire Pure Crossfire Advantage et bra hk? Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Det kan jeg ikke uttale meg om akkurat nå, men d ser fint ut iallefall. Utvikler nesten ikke varme. Har litt problemer med å få liv i mikrofonen i BF2, men har ikke gjort noe mer enn å oppdage dette. Ifølge ABIT AT8 testen (ifra linken i prisguiden) er Sapphire et bedre valg bortsett fra tilgjengelighet på korta. Skal komme med en brukererfaring når jeg får alt til å virke. On topic. Er nok rammen ja. I dual channel får jeg feilmelding etter 2-3 minutt. Ikke bra Ser bedre ut i single channel, ingen feilmelding etter ca30 minutt. (175% coverage) Edit: Hvilke drivere vil dere som har fått det til anbefale? Ser jeg får bedre score med Catalyst driverene. (ca 100 poeng) Endret 28. februar 2006 av LeGranDuc Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 jeg bruker catalyst 6.2 og kjører uten noen form for problemer..BF2 går som smurt..10553 i 3DMark05.(uklokket og cpu.4000+) Minner om at X1900XT skal ha en PSU på min.450W og klare 30A på 12V. Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) sorry at dette er litt off topic, men er Sapphire Pure Crossfire Advantage et bra hk? 5679793[/snapback] Det er ikke no bra hovedkort , en tid tilbake tenkte jeg og kjøpe det og x1800xl, men jeg leste litt på forum og det var ingen klokkemuligheter på det. Med det så mener jeg at du ikke kunne stille på noe som helst nesten. Asus A8R-MVP skal være et bra og klokkevennlig kort. Det som var med sapphire var at det var stabilt, men ikke noe mer. Endret 28. februar 2006 av Itnux Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Takker for svaret da ihvertfall det avklart. Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Rammen var definitift synderen, spiller bf2 uten problemer nå. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 vet du nøyaktig hva som var problemet med rammen..?defekt eller bare ukompatibel..? Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Vet bare den ikke fungerer i dualchannel. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Måtte plukket ut 1900xtx kortet igjen pga error Før win logoen kom det nå could not find system driver press alt ctrl delete to restart, så fikk jeg bios feil. Slo av pcen i går kveld uten noen form for problemer, skal slå på pcen etter jobb i dag så skjer dette. Jeg får med andre ord blåskjerm, boot krasj osv osv med dette ati 1900xtx kortet, ved litt bruk. Er dette driver feil eller snakker vi om et retur her?, jeg gidder ikke bruke særlig mer tid på dette kortet nå. Har feil søket siden jeg fikk kortet omtrent. Forige gang jeg haddet store problemer med skjermkort var x800pro - 9800pro så jeg tror rett å slett ikke Ati er spesielt glad i meg. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Nå hjelper det ikke å slette Ati drivere heller, pcen stopper fortsatt i boot. Dette skjer før Safemode mulighet og under cd boot også om jeg prøver det. Mulig jeg kan prøve en bios flash på kortet, men jeg har ikke floppy. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 har du mulighet til å prøve med en bedre PSU..? på eska til skjermkortet står det min,450W PSU og da har vel du litt knepent med strøm eller.? og 30A på 12V..? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Det hjelper heller ikke på strømforbruket at du har overklokket kortet såpass mye. PSU'en eller skjermkortet kan kanskje ha tatt skade av dette. Hvis du ikke har et annet system eller PSU å teste med så ser jeg ikke så mange andre muligheter enn å returnere kortet. Lenke til kommentar
Seppe . Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Jeg har nettopp fått meg et X1900XT, men det går ikke ann å overklokke det. Når jeg prøver i for eksempel Powerstrip går det ikke ann å stille på frekvensene. Jeg hadde også et X1900XTX som jeg sendte tilbake som hadde det samme problemet, og jeg har prøvd det i to forskjellige pc-er. Noen som vet hva det er jeg gjør galt? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 1) Bruk ATI Tool i stedet for powerstrip 2) Disable ATI hotkey poller i services eller åpne taskmanager og avslutt de 2 stk. ati2evxxx.exe (eller noe sånt). 3) Åpne voltages i atitool. 4) sett 1.4-1.45vgpu 5) Overklokk! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Det hjelper heller ikke på strømforbruket at du har overklokket kortet såpass mye. PSU'en eller skjermkortet kan kanskje ha tatt skade av dette.Hvis du ikke har et annet system eller PSU å teste med så ser jeg ikke så mange andre muligheter enn å returnere kortet. Merklig konklusjoner hele veien her, for med 1900xtx har jeg bare gjort exactly as it says on the tin, jeg har bare brukt catalyst for overklokking, det er med andre ord ganske underklokket i forhold til hva kortet burdet klare Med 6800 gt - 7800gtx og 7800gtx 512 på en annen side har jeg overklokket mye mer en hva som er anbefalt og det har ALDRIG vært et eneste problem. Da viser Ati merket seg i mine øyne som dårligere kvalitet uten tvil (her tar jeg også med et par tidligere erfaringer) Videre har jeg et Powerstream (ikke mainstream) Ocz psu som skal holdet i massevis (Uansett skal det jo klare bootingen). Uff dette betyr mest sannsynelig at jeg ikke er oppe å går i igjen før ca 14 dager tenker jeg , Håper 7900 gtx har kommer innen denne tiden slik at jeg kan få et slikt i erstatning. Men først stikker jeg ned til Databutikken for å få dem til å sjekke mitt 1900xtx kort grundigere. Endret 4. mars 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Du har fått ett mandagsprodukt uten tvil, du har krav på ny vare. Kansje en gylden mulighet til å ta ut pengene å vente på 7900 GTX. Tror neppe dette er representativt for de fleste ati kort det du opplever her, men at driverne ikke er gode nok kan jeg være med på. Lenke til kommentar
Seppe . Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 1) Bruk ATI Tool i stedet for powerstrip2) Disable ATI hotkey poller i services eller åpne taskmanager og avslutt de 2 stk. ati2evxxx.exe (eller noe sånt). 3) Åpne voltages i atitool. 4) sett 1.4-1.45vgpu 5) Overklokk! 5698424[/snapback] Er det meningen at de "tingene" man stiller frekvensene med skal stå i øverste stilling og vise 0,00 Mhz når man starter Ati tool? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Det hjelper heller ikke på strømforbruket at du har overklokket kortet såpass mye. PSU'en eller skjermkortet kan kanskje ha tatt skade av dette.Hvis du ikke har et annet system eller PSU å teste med så ser jeg ikke så mange andre muligheter enn å returnere kortet. Merklig konklusjoner hele veien her, for med 1900xtx har jeg bare gjort exactly as it says on the tin, jeg har bare brukt catalyst for overklokking, det er med andre ord ganske underklokket i forhold til hva kortet burdet klare Med 6800 gt - 7800gtx og 7800gtx 512 på en annen side har jeg overklokket mye mer en hva som er anbefalt og det har ALDRIG vært et eneste problem. Da viser Ati merket seg i mine øyne som dårligere kvalitet uten tvil (her tar jeg også med et par tidligere erfaringer) Jeg har ikke trukket noen konklusjoner her, jeg bare spekulerer i hva som kan ha skjedd og prøver å gi deg noen råd. X1900XTX har høyere strømforbruk enn 7800GTX 512MB. Kjørte du ikke 7800GTX kortet ditt på 600MHz? Det er isåfall bare en 10Mhz høyere overklokk fra det du kjører på X1900XTX. ~690MHz ser også ut hva de fleste X1900XT klarer med stock kjøling. Jeg har hørt om tilfeller der Catalyst Overdrive kjører kortet for langt, jeg hadde ikke stolt blindt på "automated clock configuration utility". Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Hvilken versjon er det du bruker? edit: Til "Seppe." altså. Endret 4. mars 2006 av LenniZ Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Jeg har hørt om tilfeller der Catalyst Overdrive kjører kortet for langt, jeg hadde ikke stolt blindt på "automated clock configuration utility". Ja det setter jo ting i et annet lys, troddet de settingen der var safe. 7800gtx kjørte jeg på 600 - 18000 ja. Men det merklige er at probleme startet etter instalasjon av 6.2. Hvilken verjon - mener du driver eller produsent av skjermkort eller xtx -xt Jeg har 1900xtx connect3d - med catalyst 6.2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå