Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg leste at den kjøleren drepte 1stk X1800XT og 1stk DFI NF4 Ultra-D. Nei hold dere unna!

5621340[/snapback]

Var det jeg også leste. Var en eller annen bruker på et annet forum. Men jeg tror ikke det drepte hovedkortet? Men det blåste den varme lufta rett på chipsetvifta. Det ser ut som en veldig lite gjennomtenkt design...

Lenke til kommentar

Har vært linket til tidligere denne viften.

Når kortet blir så varmt som det blir (70-80 grader under spilling) er det jo utrolig dumt å samle denne luften inne i kabinettet.

Nope jeg får nokk vente på noe bedre. Jeg har var innom databutikken og datasuply på vei hjem men ingen haddet noen vifter til 1900xtx.

Jeg så litt på de Zalman viftene men tok ikke sjangsen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

For å legge bråkete vifte på hyllen litt.

Fikk instalert expansion til Painkiller i dag -battle out of hell- som er hjerndød gladvold på sitt beste, hvordan er det mulig å ikke elske dette. Så langt er Tivoli brettet en klar favoritt (se bildet).

Oppdateringen til tråden for være at også dette fungerer glatt 1600*1200 full aa-af.

hyu6wd.th.jpg

klovn5ki.th.jpg

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Det HIS-kortet der har jo en Silencer på seg, men har ikke Arctic Cooling sluppet disse kjølerne i "løssalg" enda til disse kortene?

Litt dårlig egentlig, siden kjølere til 7800-serien har vært på markedet et halvår eller noe sånt.

5623058[/snapback]

I know... Jeg tror de satser på accelero x2, noe som jeg aldri ville satt på mitt kort...

Lenke til kommentar
ATI Radeon X1900 XTX

+ Svært god ytelse

+ Holder ytelsen oppe også ved AA og AF

+ Stillegående

- Prisen

qutet fra hw.no testen

Jeg har null forståelse for at dette blir et gjeldene pluss, når det i realieteten er

- Støyendet

Og få pluss for -stillegåendet- fortjener det i alle fall ikke, overdøver jo seriene til dama når jeg spiller hehe (et faktum)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Komm over denne anmeldelsen som Komplett.no faktisk har publisert, synes selv det er noe snodig. Dømm selv ;)

Link

Om powercolor 1900xt

Anmelder: WOW-gamer

Utrolig grafikk kort som jeg tror kommer til å vare ihvertfall 10 år den har tross alt 512 mb rofl og du trenger bare 64 mb for half life da kan du begunne å lure på hvor bra det her er ass! det eneste problemet er litt med prisen men du får det du betaler for ^^

Lenke til kommentar
Komm over denne anmeldelsen som Komplett.no faktisk har publisert, synes selv det er noe snodig. Dømm selv  ;)

Link

Om powercolor 1900xt

Anmelder: WOW-gamer

Utrolig grafikk kort som jeg tror kommer til å vare ihvertfall 10 år den har tross alt 512 mb rofl og du trenger bare 64 mb for half life da kan du begunne å lure på hvor bra det her er ass! det eneste problemet er litt med prisen men du får det du betaler for ^^

5624554[/snapback]

10 år!! Ja men da burde jo mitt 9700 fungere minst 7 år til, det var jo nytt og hot i 2003:P

Lenke til kommentar
simalarion Postet i dag, 11:38

Komm over denne anmeldelsen som Komplett.no faktisk har publisert, synes selv det er noe snodig. Dømm selv 

Link

Ja det er jo atter et eksempel på hvor "nyttig" produktanmeldelser på Komplett desverre ofte er. Det er jo ingen sensur, og det bør det i og for seg heller ikke være, men jeg stoler mer på damen i kassa på Elkjøp enn mye av tullet på Komplett. Er jo noe brukbare tilbakmeldinger der også, men man bør nok lese med en god posjon kildekritikk, samt en liten klype salt :)

Forøvrig ser jeg ikke bort fra at anmelder kan ha rett i sin påstand... Sørger han for god kjøling vil han sikkert kunne dra frem antikviteten om 10 år og spille BF2, og FEAR :D

Jeg tror nok forresten de som skal lage ettermonterte kjølere til disse kortene har en ganske stor utfordring, så lenge kravene er at luften fortsatt skal ut av kassa, og temperaturen skal ned, og den bør ideelt sett ikke ta for mye plass heller.

Etter å ha demontert kjøleren på X1800XT (som jeg formoder er ~ lik X1900) ser man jo at kvaliteten på selve kjøleren er relativt god, og med mye kobber. Så det er liksom ikke som å lage noe bedre til "6600GT klassen" med sitt orginale blikkskrammel.

Selve viften kan nok forbedres en del uten for store vanskeligheter, men bare det å presse såpass store luftmengder gjennom et så lite område vil jo lett lage litt lyd.

Blir spennende å se hva som dukker opp fremover i alle fall. Var det altså pga høy temp de kortene ble ødelagt av de tidligere omtalte kjølerne?

Ser ikke så mange resultater her, men ga siste Catalyst samme ytelsesboost på 1900, som den gjør på 1800, eller hva er status i feks 3DMark 05 nå?

Lenke til kommentar
Blir spennende å se hva som dukker opp fremover i alle fall. Var det altså pga høy temp de kortene ble ødelagt av de tidligere omtalte kjølerne?

Ser ikke så mange resultater her, men ga siste Catalyst samme ytelsesboost på 1900, som den gjør på 1800, eller hva er status i feks 3DMark 05 nå?

5625187[/snapback]

Jeg tror det var noen skiver som ikke skulle vært der, som gjorde at det ble dårlig kontakt. Det sto ingenting om det i manualen, og de var allerede montert(skivene altså). I tillegg til det så ble luften blåst rett ned på chipset-vifta på dfi-kortet, og på en eller annen måte ble også den varme lufta "resirkulert". Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke lagde den i kjent arctic cooling stil hvor lufta blåses ut bak...

Jeg tror ikke det ble så stor ytelsesboost med de nye 6.2 driverne nei, jeg tror de driverne på cden var ganske like(det var noen nyere enn 6.1 som fulgte med visstnok). I hvert fall ikke etter det jeg har lest andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...