Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget mitt myggen er at rykter er en ting - å få det dokumentert fra ATi er en helt annen ting. Jeg tror fler som en meg ønsket å vite dette derfor skrev jeg det.

videre er det noe rusk i hw.no testen i dag

Støy

Vi synes begge kortene har et behagelig lavt støynivå. Ved oppstart høres begge kortene ut som små jetfly, men det varer heldigvis ikke lenge. Etter oppstart er begge kortene relativt stillegående. GeForce 7800 GTX 512 MB-kortet fra Point of View var kanskje hakket mer stillegående enn referansekortet fra ATI

Dett er direkte feil. 1900xt -xtx er på ingen måte behagelig, under spilling firer det opp to hakk etter en stund spilling er direkte plagsomt

7800gtx 512 er ikke i nærheten av dette støynivået på noen måte, hverken under oppstarte eller spilling.

Lurer veldig på hvordan testeren kunne kommer frem til denne konklusjonen. Resten av testen er omtrent som jeg opplever det selv.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Enig med deg der simalarion. Når jeg spilte var det flere ganer at ATi kortet bråket ganske mye.

Du navnte også at du hadde problemer med TV-ut. Jeg trodde også at det måtte være noe galt, men fikk det til etter masse fikling... men det fungerte kun med TV-ut, ikke både LCD-panel og TV-skjerm... CCC er ett av de mest tragiske interfacene jeg har sett... Og det gode gamle kontrollpanelet til ATi finnes ikke på de nye kortene.

For meg ble det 1 stk. 1900xtx i retur...

Lenke til kommentar

Spinner vifta like lett opp når du kjører med default klokke hastighet simalarion?

Mulig hw.no kjører med et bedre ventilert kabinett. Det skal visnok også ha vært tilfeller med X1900 der kjøleribba har vært dårlig festet slik at vifta kjører opp på en høyere hastighet enn det som burde ha vært nødvendig. Det er kanskje verdt et forsøk med å stramme til skruene, bare pass på at du ikke strammer til for hardt. Høy kvalitets kjølepasta er også en tanke før man går til det skrittet å bytter kjøleløsningen helt.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Spinner vita like lett opp når du kjører med default klokke hastighet simalarion?

Mulig hw.no kjører med et bedre ventilert kabinett. Det skal visnok også ha vært tilfeller med X1900 der kjøleribba har vært dårlig festet slik at vifta kjører opp på en høyere hastighet enn det som burde ha vært nødvendig. Det er kanskje verdt et forsøk med å stramme til skruene, bare pass på at du ikke strammer til for hardt. Høy kvalitets kjølepasta er også en tanke før man går til det skrittet å bytter kjøleløsningen helt.

5603823[/snapback]

Den spinner opp etter 10-15 minutter... Iallefall på det kortet jeg testet. Temperaturen i kassen på maskinen jeg hadde kortet i er ikke over 35 grader.

Så ikke noen tegn til at ting satt dårlig fast, mulig det var grunnen.

Bytte kjøleløsningen og skru av vifter på et kort til rundt 5000 er uakutelt! ;)

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

[GDI]Raptor: Det er nok ikke mange som er villig til å ta den risikoen med et slikt dyrt kort nei, men det er fint lite risiko innvoldvert når kjøleløsningen er festet med bare noen skruer og man har en viss peiling på hva man driver med. Er man ikke av den helt ærlige sjel så kan man også spille uskyldig hvis noe skulle gå galt og det ikke er synlig skade. Ikke at jeg oppfordrer til det. :)

Du prøvde forresten ikke ATI Tray Tools? Dette pluss kun driveren installert er en fin kombo for dem som missliker CCC.

Lenke til kommentar

Har som nevnt tidligere tenkt på å bytte kjøler, men den aktuelle kjøleren blåser ikke den varme luften ut, med den tempen 1900xtx blåser ut så ønsker jeg helst å ha den ut fra kabinettet.

Jeg kjører normalt med overklokk ja, så kortet girer nokk raskere opp en det haddet gjort med stock instillinger. Men jeg trenger hver fps jeg kan få på de oppløsningene jeg kjører.

Skal prøve å få fargebildet igjen senere i kveld (bildet på tv), ganske viktig for meg å få dette til å funke. Med purevideo gikk det totalt smertefritt, overasker meg litt at jeg må knote så mye med dette.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått X1900XT kortet mitt i hus. Støynivået er ganske merkbart ja, spesielt med den throttlingen, men fullt overlevbart etter min menig.

Har ellers ikke fått testet så mye ennå, men må si at texture filteringen og ikke minst ytelsen fra det jeg hittil har testet er veldig komfortabelt med dette kortet. :)

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått X1900XT kortet mitt i hus. Støynivået er ganske merkbart ja, spesielt med den throttlingen, men fullt overlevbart etter min menig.

Har ellers ikke fått testet så mye ennå, men må si at texture filteringen og ikke minst ytelsen fra det jeg hittil har testet er veldig komfortabelt med dette kortet. :)

5618038[/snapback]

Bare vent til du får flashet til xtx og klokket det ditt du skal ha det. Det tar ikke så lang tid med spilling til før den girer opp et par hakk, og da begynner den hissige vifte lyden å gå deg på nervene etterhvert.

Jeg tenkte "overlevbart" selv etter å ha testet kortet neon dager, men forandret fort mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...