Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer jo Geforce 7900 nå i Mars, den kommer til å knuse Radeon x1900  :p

5564766[/snapback]

Ja x1900xtx ,er vel knapt spilbart i forhold til dette kortet :!:

Tror du må bytte kort hver 3 mnd dersom du alltid må ha det som yter best!!

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

TJa nå burdet jo Nvidia få til hdr med aa så det blir jo nytt på den fronten for en nvidia kjøper.

Tipper selv at disse kortene blir ganske like når man ser på layout og hardware, en liten ytelse boost til nvidias fordel. Men da spørs det veldig om andre en 3dmarkere gidder å bry seg før dx10 kort.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
TJa nå burdet jo Nvidia få til hdr med aa så det blir jo nytt på den fronten for en nvidia kjøper.

Tipper selv at disse kortene blir ganske like når man ser på layout og hardware, en liten ytelse boost til nvidias fordel. Men da spørs det veldig om andre en 3dmarkere gidder å bry seg før dx10 kort.

5566502[/snapback]

3dmarkere? huff, så nå de blitt en egen gruppe som dedikerer data'n sin

til å få mest mulgit poeng i 3dmark?

Lenke til kommentar

Vel... Ja! hehe Gikk i klassen med en for et par år siden som kun kjøpte seg hardware for å få best score i 3Dmark... Ellers spilte han ikke så mye men kun hørte på musikk osv. Han hadde ikke tid til og spille skjønner dere...

Kjempet mot andre 3Dmarkere kun for å best resultat... :no: ikke bra..

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Noen som vet om det er en vifte som passer til kortet?, jettmotoren må av!.

Mens jeg sitter å spiller jekker viften seg noen ganger opp bzzzzzz switch BZZZZZ, uhyre plagsomt for meg og andre som feks sitter å ser på tv.

5571994[/snapback]

Er vannkjøling et alternativ? Da har du ihvertfall etpar blokker å velge mellom.

Hvis ikke kan du kikke på denne :

http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=90

Her er en test:

http://www.techpowerup.com/reviews/ArcticC...ng/AcceleroX2/6

Du bør imidlertid ha god utlufting fra kabinettet da denne ikke transporterer varmen ut av kabinettet.

Lykke til, selv går jeg for Alphacool Nexxos vannkjøling til denne.

RAH

Lenke til kommentar
CPU kjøler på skjermkort, da snakker vi :D

5573291[/snapback]

Tror det er farlig, den er for tung til å monteres vertikalt på kortet hvis man bare fester den på 2 steder. Det er ikke 4 skruers fester på noen av zalman viftene.

Lurer litt på om den passer fysisk, jeg innbiller meg at finnene vil stange i hovedkortet, men for all del lykke til.

RAH

Lenke til kommentar

kan jo bruke bærebjelker på viften (av tre seff, blomster pinner eller noe hehe). Selv kvier jeg meg stort på slike ting nå som som kortene er så dyre. På et kort til 2500kr kunne jeg til nød hatt det litt ekstra moro med.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Selv kvier jeg meg stort på slike ting nå som som kortene er så dyre. På et kort til 2500kr kunne jeg til nød hatt det litt ekstra moro med.

5574246[/snapback]

Tenker det samme selv også. Også ser jeg det som en enorm fordel at varmlufta blåses ut rett bak. Hvis jeg holder fingra der på mitt x1800xt pe kort så blir det skikkelig varmt, og om det ikke hadde blitt blåst ut ville ikke mine to 120mm vifter fått unna all varmen bra nok.

Lenke til kommentar

Nei da cnps 7000 al passer lett og er ikke for tungt men må kapp av et par finner av den så ikke tar i hovedkort :) Det er hele gjeng som har gjøre på xtremesystems forumet på 7800gtx og x1800 uten problem

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Hmm.. Når jeg spiller eller tester 3dmark, så blir jeg bare kastet ut til desktop etter ei stund :S.. Hva som er problemet? Kan det være skjermkortet? Ekke klokket noe spess men.. Åsså er det cpun da, den er klokket en del.. Kan det være noe grunn? Syns det er rart at jeg bare blir kastet ut til desktop og ikke noe annet vis det skulle være hardware feil :S

Lenke til kommentar
Hmm.. Når jeg spiller eller tester 3dmark, så blir jeg bare kastet ut til desktop etter ei stund :S.. Hva som er problemet? Kan det være skjermkortet? Ekke klokket noe spess men.. Åsså er det cpun da, den er klokket en del.. Kan det være noe grunn? Syns det er rart at jeg bare blir kastet ut til desktop og ikke noe annet vis det skulle være hardware feil :S

5580643[/snapback]

Kan være varme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...