Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste problemet som fortsatt er der med den nye driveren også er at jeg ikke får bra bildet over på tvn (med den nye driveren får jeg ikke bildet i det hele tatt).

På det beste får jeg dosete svart\hvitt skjerm, noe som kan tyde på at driveren ikke støtter PAL?, finner ikke instillingen til å bytte over til PAL heller. Og da må jeg bruke tv som hovedskjerm, jeg kan ikke klone eller forlenge skjermen over til tv. Dette funket perfekt på nvidia kortene

Forøvrig det eneste virkelige problemet jeg har med kortet, ganske kjipt problem også.-

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde hatt et 7800GTX 512MB, så hadde jeg aldri i livet kjøpt meg et X1900, men det er nå min mening.

5507557[/snapback]

Kunne på en måte tenkt meg å gjøre det samme selv ,men jeg kan ikke fordra den vifte lyden fra ati viften som kommer hver gang man restarter maskinen , noe som jeg gjør ganske ofte.

Similaron: Etter å ha testet Ati kortet en stund , hvor godt fornøyd er du med kortet i forhold til 7800gtx 512 ?

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

JEg har tatt de testene alleredet ute i tråden.

Og jeg kommer fortsatt ikke til å kjøpe bedre cpu da jeg kunn spiller 1600*12000 med eyecandy, her for skjermkortet nokk og jobbe med så her er fps forkjellen minimal.

Har lagt fremm mange spill tester der jeg kjører på denne settingen og alt fungerer utmerket + jeg har fått effektene jeg var ute etter. Så ja jeg er fornøyd.

Bortsett fra - 1. Bråk 2. får ikke bildet over på tven.

Lenke til kommentar

Jeg bruker 6.2beta her.

Jeg synes at 3500+ som cpu ikke hadde hold til x1900 ,må si meg enig med lenniz

btw noen tips til forbedre luft kjøling? vet vf700 går på de kjøler dårlig enn stock kjøleren

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Jeg bruker 6.2beta her.

Jeg synes at 3500+ som cpu ikke hadde hold til x1900 ,må si meg enig med lenniz

Ja om du er en marker og 1024 uten aa-af har noe å si for deg(bortsett fra06, men den har jo egen cpu test man må ta også), så er det viktig med en cpu. Alle har sin grunn.

Men nå viser det seg at jeg kan spille alle spill på høyere oppløsninger med aa-af på fullt med så å si klin lik fps som de andre her med mye bedre cpu. Da har er det null grunn for meg å kjøpe ny cpu, om feks oblivion (spill fremmover) viser seg å fungere mye bedre på høye oppløsninger med bedre cpu, så kjøper jeg ny cpu.

Dette viser seg helt tydelig på en annen måte også, hvor enklere grafikken er jo dårligere score for jeg i forhold, igjen og ergo - derfor er det ikke intresant for meg.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg tok en rask test på den ny 6.2beta. Jeg kjørt min daglig setting : (255*11) for at jeg ork ikke sett å opp volt eller mhz. (Er nok litt å hente)

Så jeg fikk 11904 i 05 med stock xtx klokking og på daglig 2.8ghz på x2en og fikk

12295 på 690/1600 i 05. Har ikke prøv 06 ennå

ps Vil legg til at jeg fikk 1000point mer i aquamark3 og bf2 går en del bedre

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Tok en test med 3Dmark 06 med den nye driveren. Den er stillt inn på balance og kortet er klokket opp til 690/1600 fikk da 6033 poeng :D

Synes dette er ganske heftig med tanke på at kortet kun er klokket med 45Mhz mer på minnet og 40 på core..

Hoppet og 1000 poeng mer i 3Dmark05 med den nye driveren + klokken ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...