smy Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg sa også tror (bare motsatt - tviler på at alle xt kort kommer med 1.1 ns). Dette finnes det forøvrig ingen bevis på. Videre hjelper det veldig lite å tro og tvile, vi for nokk bare vente på fakta. Men å dele ut knall dyr 1.1 ns minne på et billigere xt kort henger vedlig lite på greip for min del. Men om de har gjort det har nokk Ati en grunn for det, men den finner ikke jeg i farten. Edit: Klokke settingen på catalyst slik det er nå, så kan det like gjerne være 1.2ns brikker. Foresten er det noen som vet hvordan man for koblet seg\klonet seg over på tven. Ikke noe problem med nvidia kort, men nå får jeg det ikke til å funke?. Hvilken kabler bruker dere osv? 5539182[/snapback] en reveiw si det The differences between the Radeon X1900XTX and Radeon X1900XT are merely related to their clockspeed - all portions of the GPU are fully functional and there are no hidden extras. hardocp si det : Next in line is the Radeon X1900 XT, which is clocked at 625MHz and 1.45 GHz for the core and memory, respectively. Like its big brother the XTX, it also has 512MB of GDDR3 This card has an MSRP of $549. As you can see, the only difference between the XT and XTX is a 25MHz core clock speed and a 50MHz memory clock speed—and $100. To us, paying an additional $100 for an extra 25MHz core speed and 50MHz memory speed seems a bit much så det er samme ram på xt og xtx Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Det står jo ingenting der om at begge kortene har 1.1ns, finn det? Den såkalte oc på catalyst nå går jo ikke lenger en 1.2 (800 = 1600), men andre ord så kan de du har linket til like gjerne si at begge kortenen har 1.2ns. Edit: Noen som haf fått 1900xt - xtx kortene til å funke på Tv? evnt hvordan med hvilken kabler? Endret 2. februar 2006 av simalarion Lenke til kommentar
smy Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) edit funker fint å klokk over 1600mhz på ram med andre programer enn overdriv i ccc Endret 2. februar 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) herregud les hva står da hva ram har xtx? Og nå forksjer kunne mhz ? Og det stopp på 800mhz for xtx i ccc også prøv å bruk andre program enn ccc å klokk så ser du lett f.ekemple .overclocker ? hva. på hva - hvor - hva i alle dager skriver du om edit: Håper for guds skyld du ikke hisser eg opp for dette? En klokk på 800 beviser ikke akkurat at det er 1.1 ns gjør det det?. Om noen kunne skrudd av viften på sitt 1900xt kort ser vi jo det fort. mer Edit: edit funker fint å klokk over 1600mhz på ram med andre programer enn overdriv i ccc Men 1.1 ns skal funke godt over 925 (over 1800)? Endret 2. februar 2006 av simalarion Lenke til kommentar
rah Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Sjekk disse trådene, masse info om xt /xtx memory speeds etc: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...highlight=x1900 http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=8385 Ser ut til at første batch med kort har 1.1 uavhengig av xt/xtx. Det er vel rimerligere å bruke samme ram på begge og gi de forskjellig bios enn å sette opp to produksjonslinjer. Skal forøvrig sjekke kortet mitt når vannblokka kommer, da skal jetmotoren av. RAH Lenke til kommentar
smy Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Som regler må du kjøre på litt mer vgpu før ram kommer jeg måtte kjøre 1.325v før jeg kunne klokke mer enn 1600mhz på ram her har folk sak hva ram de har på xt korten sin http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=87656 Endret 2. februar 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Finner bare at 999 er en suksess på 1900xtx kort, ikke p flasha 1900xt kort?. Må inrømme at det ble mye rot og frem å tilbake på linkene du ga. Men om du er sikker så er det jo ikke mer å si om den saken. Merklig at de ikke kan skrive det på produkt info. Karen som ikke kunne kjøre 3dmark etter flash her på forumet tyder jo på at han ikke har fått av gull haugen da?. (1800xt kommer med 1.2ns, de kortene haddet stoppet på klokken angitt av catalyst driveren som vi bruker på 1900xtx kortene) Jaja jeg er i allef fall sikker (på at jeg har fått 1.1ns med mitt xtx). Finner forøvrig ingen konkret info på nett, bare masse spekulasjoner på forum som vi holder på her. Edit mer browsing: Det er veldig mye frem å tilbake om dette på alle forum, men har en følese av at dette er riktig når man ser på erfaringer og varme utvilking og oc stopp. Hi I kno the 1900 xt is only supposed 2 have 1.2ns memory compared 2 the xtx 1.1ns however i heard that some manufactureres were using 1.1ns for their normal xt's. Is this true and if so does anyone know which manufacturer is doing this Endret 2. februar 2006 av simalarion Lenke til kommentar
kasol Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Rah, hvor mye kommer den blokka på ? toll & mons ? Lenke til kommentar
rah Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Rah, hvor mye kommer den blokka på ? toll & mons ? 5539996[/snapback] Aner ikke, har ikke regnet på det. men det er ikke toll på det, men vanlig 25% mons som du kaller det. Spiller ingen rolle, betaler det den koster uansett.... Rah Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg fikk kjørt gjennom 3dmark 05 testen en gang til.. Så nå sitter jeg her å fryser, måtte sette opp vinduet å greir!! men resultatet helt det samme.. Score:8475 CPU: AMD Athlon 3500+ 2,2 ghz klokka til 2,4 ghz altså tilsvarende lik en 3700+ Ram: 2gb Twinmos(2x 512mb Brikker og 1x 1gb brikke Skjermkort: x1900xt klokka: 690MHZ GPU og 800MHZ grafikkminne... Hva som er galt? Er det cpuen? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) 3700+(1mb cache) har også 2.2ghz, 2.4ghz vil tilsvare en 3800+(512kB cache). Endret 2. februar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg fikk kjørt gjennom 3dmark 05 testen en gang til.. Så nå sitter jeg her å fryser, måtte sette opp vinduet å greir!! men resultatet helt det samme.. Score:8475 CPU: AMD Athlon 3500+ 2,2 ghz klokka til 2,4 ghz altså tilsvarende lik en 3700+ Ram: 2gb Twinmos(2x 512mb Brikker og 1x 1gb brikke Skjermkort: x1900xt klokka: 690MHZ GPU og 800MHZ grafikkminne... Hva som er galt? Er det cpuen? 5540568[/snapback] Har du innstallert alle driverne og fjernet gamle skjermkort drivere? Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jepp, alt er instalert... Ekke noen spess prog som kjører i bakgrunnen eller. .Så vet ikke jeg assa... Men cpuen skal holde teoretisk? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 var "elendig" score for det kortet syntes nå jeg da.. press CPU lenger og du vil nå nye høyde får selv 7900 med mitt GT kort så det er nok CPU som begrenser! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Skal du benche med 1024x768 vil 2.4ghz sannsynligvis være en flaske hals. Det er når oppløsningen blir høy som 1600x1200, først da blir gpu'en mer belastet. Den scoren den var veldig dårlig, slår ikke engang mitt 7800gt kort. Så det er mer en kun cpu som er problemet hos deg. Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Noe peiling på hva det kan være? Er det noe jeg kan gjøre med det? Kanskje det er ramen? .. hmm Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) ok har nå fått lånet x1900xtx av fettern min. Men noe jeg ikke forstår.. Det står at du skal plugge strøm kabelen - 4pins molex inn i 6 pins molex. Det er greit men du må og plugge den inn i hardisken. Den andre delen av kontakten? Problemet er at jeg har sata disker. Samsung spinpoint 250gb å her går det ikke å plugge inn en 4 pins molex?? Hva har dere gjort?? Å hva skal jeg gjøre?? 'fortvilet* btw: fikk rare farger på bootinga av maskinen... Endret 2. februar 2006 av BanAnus Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 ok har nå fått lånet x1900xtx av fettern min. Men noe jeg ikke forstår.. Det står at du skal plugge strøm kabelen - 4pins molex inn i 6 pins molex. Det er greit men du må og plugge den inn i hardisken. Den andre delen av kontakten? Problemet er at jeg har sata disker. Samsung spinpoint 250gb å her går det ikke å plugge inn en 4 pins molex?? Hva har dere gjort?? Å hva skal jeg gjøre?? 'fortvilet* btw: fikk rare farger på bootinga av maskinen... 5541045[/snapback] jeg har også rare farger ved booting :S Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) men hvordan har du plugget inn strømkabelen? Er meningen at du skal plugge den ene kontakten inn til "powe supplyet" så den andre inn i en harddisk eller cd rom? Blir jo helt merkelig.. merkelig at det blir sånn, sikkert fordi ati støtter 64bit farger å bootingen støtter ikke så voldsomt mye av farger... hehe Endret 2. februar 2006 av BanAnus Lenke til kommentar
S1rre Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Skjønte ikke helt hva du mente men.. jeg har bare koblet en sånn 4 eller 6 pins(husker ikke hva det var) til Skjermkortet jeg.. :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå