Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slenger meg på med mine erfaringer så lang.

Kjøpte Sapphire x1900xt da jeg er overbevist om at det er samme kort som xtx. Begge bruker 1.1ns memory i første produksjonsbatch.

Flashet det til xtx bios og det fungerte perfekt. OC med CCC til max (690/800) stabilt så langt.

Sparte 500 kr der gitt.

Skal kjøre atitool når vannblokka kommer for å se hvor høyt det kan gå.

Poster 3dmark 06 når jeg får tid.

Iallefall, ikke kjøp xtx kortet medmindre du er livredd for å flashe biosen.

RAH

5536421[/snapback]

Hvor får du tak i vannblokk ?

Selv betaler jeg 500kr for å slippe å flashe bios :p

Lenke til kommentar
hmm.. Kunne være verdt et forsøk, bortskjett fra at jeg har null peiling på hvordan jeg flasher.. :S.. ??

5537215[/snapback]

Det er så enkelt at du kan spørre far din om hjelp :!:

Sjekk Techpowerup

Last ned sapphire x1900xtx bios fra bioscollection samt winflash 1.05 fra samme site. Kjør winflash og lagre en backup av din nåværende bios og kryss av force og programmer den nye. Easy Peasy

Tok meg lengre tid å skrive dette en å gjøre det.

Lenke til kommentar

Sjekk Techpowerup

Last ned sapphire x1900xtx bios fra bioscollection samt winflash 1.05 fra samme site. Kjør winflash og lagre en backup av din nåværende bios og kryss av force og programmer den nye. Easy Peasy

5537235[/snapback]

Har gjort det nu, så da kan jeg bare klokke den? Tilsvarende som du gjorde?

Lenke til kommentar

Sjekk Techpowerup

5537235[/snapback]

Har gjort det nu, så da kan jeg bare klokke den? Tilsvarende som du gjorde?

5537297[/snapback]

JA!

Lenke til kommentar

Nå har det seg slikt at en kompis av meg kjøpte seg et stykk gtx 512 akkurat den jeg har nå. Men han fant fort ut av den var defekt. Den ville ikke kjøre stock hastighet uten artifacts så han klokket det ned til 1600. Da funket det.. Greit nok.. Tror jeg skreiv om det her på forumet en dag. Bedre forklart der. Han spiller ganske mye men har fått nok. Den defekten lagde bare krøll i sytemet hans. Spill hakket osv. Bare slit.

Så han fikk snakket med butikken han kjøpte den i, fikk beskjed etter en service test at feilen var der ja. Så han kunne få et splitter nytt GTX 512 eller x1900xtx. De var lei for feilen dette hadde medført han så han fikk velge. Han valgte da x1900xtx siden han liker Ati.. Å nå bare enda mer.. hehe

Så han koser seg sånn med den nå, han bare skryter å er så fornøyd. Det er jo bra for hans del. Men det som er litt morsomt *ler ond og voldsomt* han skal tilbake til millitæret nå på fredag. Å der har han ikke med pc`en så jeg spurte han da om jeg kunne få låne den til neste gang han kommer ned for og teste den i mitt system for morro skyld. Vi er fettere så vi deler stort sett det meste. Han sa det gikk fint bare ikke knus kortet.. Tja skal prøve å unngå det hehe Så med andre ord, jeg skal teste den nå i helga på mitt oppsett. Tips til hva jeg kan gjøre før og etter for at alt skal funke taes i mot med glede ;) Aldri lekt med et Ati kort hehe

Lenke til kommentar
Slenger meg på med mine erfaringer så lang.

Kjøpte Sapphire x1900xt da jeg er overbevist om at det er samme kort som xtx. Begge bruker 1.1ns memory i første produksjonsbatch.

Flashet det til xtx bios og det fungerte perfekt. OC med CCC til max (690/800) stabilt så langt.

Sparte 500 kr der gitt.

Skal kjøre atitool når vannblokka kommer for å se hvor høyt det kan gå.

Poster 3dmark 06 når jeg får tid.

Iallefall, ikke kjøp xtx kortet medmindre du er livredd for å flashe biosen.

RAH

Tja - at flashing opp til xtx funker er jo flott men det der er fortsatt lave klokk på 1.1ns (900 tåler det) . Tenker vi først får testet dette når en ny driver kommmer ut.

Men om du har tatt av kjøleren og sett at det er 1.1ns er jo saken klar, jeg tok ikke sjangsen på dette, selv om jeg hørte ryktene selv.(kjøpte xtx, forbaska merklig om det er null forkjell)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det kan være et tegn på at du ikke har 1.1ns mens Rah har det.

Uansett burdet du ikke ha det slik, flash tilbake du. OM ikke du finner en annen løsning på det. Som at viften ikke fungerer som den skal evnt.

Men jeg tviler fortsatt på om noen xt kort kommer med 1.1.

edit

I steden for å flashe kan du evnt prøve å klokke tilbake til xt settings

Mitt kort ligger forøvrig på 40-45 idle 65+ full load 690 - 800 (så det var bare 55 grader nå etter 1 time med source, det er ikke galt. Jeg har everest på desktop så jeg ser temp med en gang jeg slår av spillet)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Mitt kort ligger forøvrig på 40-45 idle 65+ full load 690 - 800 (så det var bare 55 grader nå etter 1 time med source, det er ikke galt. Jeg har everest på desktop så jeg ser temp med en gang jeg slår av spillet)

5538064[/snapback]

Hmm.. er noe galt med min maskin da! Kortet mitt ligger uppunder 80 grader etter å ha spillt FEAR på fullt... :ohmy: Litt skummelt. Tror nok det er strømforsyningens feil. Fikk bare såvidt 17k på 3dmark 03, CPU testene hakka nokså godt, så den får ikke nok strøm eller noe...

Har heller ingen ekstra vifter i kabinettet siden det ikke er nok strøm, så da er det nokså dårlig luftstrøm.

Lenke til kommentar

Ja på f.e.a.r ligger kortet en del høyere. Når jeg spiller source går ikke viften hakket høyere en gang, mens i f.e.a.r så går viften et hakk opp noen ganger 2.

nokk et bevis på at F.e.a.r er som tykk grøt for pcer, men duverden hvor bra det ser ut når du får full flyt :)

Lenke til kommentar
Det kan være et tegn på at du ikke har 1.1ns mens Rah har det.

Uansett burdet du ikke ha det slik, flash tilbake du. OM ikke du finner en annen løsning på det.  Som at viften ikke fungerer som den skal evnt.

Men jeg tviler fortsatt på om noen xt kort kommer med 1.1.

edit

I steden for å flashe kan du evnt prøve å klokke tilbake til xt settings

5538064[/snapback]

alle xt og xtx kort har 1.1ns ram og at xtx klokk bedre enn xt ...tror jeg ikke på ,det blir opp til hvor mye flaks du har og være enkle kort

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Jeg sa også tror (bare motsatt - tviler på at alle xt kort kommer med 1.1 ns). Dette finnes det forøvrig ingen bevis på.

Videre hjelper det veldig lite å tro og tvile, vi for nokk bare vente på fakta.

Men å dele ut knall dyr 1.1 ns minne på et billigere xt kort henger vedlig lite på greip for min del. Men om de har gjort det har nokk Ati en grunn for det, men den finner ikke jeg i farten.

Edit: Klokke settingen på catalyst slik det er nå, så kan det like gjerne være 1.2ns brikker.

Foresten er det noen som vet hvordan man for koblet seg\klonet seg over på tven. Ikke noe problem med nvidia kort, men nå får jeg det ikke til å funke?.

Hvilken kabler bruker dere osv?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

X1900XT har jeg forstått det som er crossfire kortet til ATI. Hvordan er hastigheten/ specs på X1900XT mot toppmodellen X1900XTX?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...