Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener du at x1900xt er bedre enn 2x7800gtx i sli? Jeg tror neppe det.

5521402[/snapback]

Sikkert ikke på papiret men med mitt SLI oppsett så slet jeg med BF2 krasj, kunne ikke spille på 64 player servere i 1600x1200 med eycandy uten lagg. Det funka ok med 1600x1200 uten aa/af. Jeg hadde også problemer med selve SLI kobling (dårlig kontakt).

Jeg spiller i klan og da er det ikke holdbart med 3-4 krasj i løpet av en kamp. Har ikke hatt problemer med ATI kortet enda. Spillet flyter bedre også.

Så ja jeg foretrekker X1900XTX kortet selv om det sikkert scorer mindre i 3Dmark06. Siden jeg kun spiller BF2 så teller ytelsen i dette spillet veldig mye for meg.

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Hvis du bruker 2gb ram og har 2x7800gtx i sli, så skal du kjøre bf2 fult ut og enda litt til. Skjønner ikke helt hvordan det kan lagge hos deg... Så rart

5521497[/snapback]

Ja en skulle tro det men som sagt har jeg hatt problemer. Jeg er lei av å prøve å finne dem også. Jeg har 2 gig ram, FX55.

Lenke til kommentar

Nei det var høyst merkelig, hørtes mer ut som et 1gb problem ja. Uansett det fungerer bra på 1900xtx ja men kant utjevningen + skyggene blir horible hos meg. Skyggene er ofte bare masse streker mens du ser ujevne overflater overalt.

Jeg bruker høy kvaltitet fra catalyst driveren ja. Kan vise dette nærmere når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Hvis du bruker 2gb ram og har 2x7800gtx i sli, så skal du kjøre bf2 fult ut og enda litt til. Skjønner ikke helt hvordan det kan lagge hos deg... Så rart

5521497[/snapback]

Ja en skulle tro det men som sagt har jeg hatt problemer. Jeg er lei av å prøve å finne dem også. Jeg har 2 gig ram, FX55.

5521540[/snapback]

Kjører 2 x 7800 GTX i Sli her og har ikke samme type problemer med BF2. Har funnet ut at det er stor forskjell på driveregenskapene til de ulike Forceware driverne til nvidia da.. Noen av de gav FPS drops men ikke av den typen du beskriver.

Men de er ikke til å stikke under en stol at det er mange timer med tweaking som må til for å få SLi til å fungere perfekt.

Lenke til kommentar

Bf2 sluttet pluttselig å virke, hoppet ut før jeg kom inn i spillet, prøvdet å rette på video.con uten hell.

holder på å patche nå, så kommer jeg tilbake med bildet av disse merklige skyggene.

Bildet med merklig skygge

edit:

Bortsett fra det så må jeg nevne at det ruller knall bra uansett hva det er på skjermen. al eyecandy på 1600*1200.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det sklir veldig bra, jeg merker ikke noe dropp. Ikke bare det men det virker som alt går fortere (våpen switching, hvordan fienden beveger seg osv).

Men dette er jo som forventet egentlig da alle tester nevner stor forbedring i f.e.a.r .

Nå skal det nevnes at jeg nesten ikke spilte f.e.a.r med 7800gtx 512 for det runnet jeg med 7800gtx gs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...