Gå til innhold

360: innfrir den de grafiske forventningene?


Vallhall

Anbefalte innlegg

Jeg synes den innfrir så det holder! Når det gjelder hva som skal til for at den skal

kvalifiseres til "next-gen" innen grafikk; det er første konsollen jeg har som kjører

noe annet enn TV-resolution. I skrivende stund står den tilkobla en 21" crt skjerm

og kjører med 1280x1024-oppløsning. PS2 eller Xbox1 når den ikke opp til kne-

hasene engang. Ved sosiale happenings blir den fyrt opp på en projektor med

800x600 native-oppløsning - men det blir jo ikke helt det samme rent grafikk-

messig - og da er ikke spranget fra PS2 og Xbox1 sååå stort.

 

Folk som klager på grafiske prestanda på 360 tror jeg ikke utnytter boksens

potensiale i det hele tatt... For meg er dette ihvertfall ett generasjons-skifte.

 

Og det blir nok bare bedre utover! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoppet i grafikkvalitet fra Ps2 til Ps3 blir STORT.

 

Hoppet i grafikkvalitet fra Xbox til Xbox 360 har hittil ikke vært særlig stort. Men gi dem et år eller to og det vil ha blitt digert. Har ingen bekymringer for Xbox360´s grafikk selvom jeg mener de slapp maskinen et år eller to for tidlig.

Lenke til kommentar

Jeg tror de at som mener at Hoppet fra PS2 til PS3 vil være sååå mye større en det er fra PS2 til 360 er litt naive.

 

Let's face it. Grafikkortene er tilstrekkelig ganske like. Prosessorene blir ikke helt utnyttet uansett og utviklerene utvikler spill til begge konsollene. ergo ikke store variasjoner. Likt som på current gen konsoller.

 

De kan ikke finne opp hjulet igjen og igjen og igjen og igjen. De kan gjøre det rundere og optimalisere det. Men man kan ikke finne det opp på nytt.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Den leverer litt pr idag synes jeg. Project Gotham Racing 3 og Fight Night 3 synes jeg har skrapet litt på overflaten over hva som er mulig.

5505846[/snapback]

 

De to spillene er jeg enig i viser veldig bra grafikk. Koble den til en dataskjerm så ser du den ekstreme grafikken. Den slår grafikken jeg har sett på pc hvertfall. Ikke mye, men en del.

Lenke til kommentar
Jeg tror de at som mener at Hoppet fra PS2 til PS3 vil være sååå mye større en det er fra PS2 til 360 er litt naive.

5516748[/snapback]

Hvem tror det?

 

Jeg bare vet at hvis jeg var Xbox fan så ville jeg vært dødskuffet over de første Xbox360 spillene rent grafisk. Hvis jeg hadde vært Ps2 fan så ser det ut som at jeg ikke hadde hatt noen grunn til å være skuffet over grafikken på Ps3 når den kommer.

 

Men så er jeg verken Xbox eller Ps2 fan.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har sett så er hoppet fra PS2 til PS3 så mye at man må kalle det NextGen . Da Playstation 1 først kom ut hadde jeg en følelse i magen som var 10x sterkere enn en forelskelse og jeg begynnte å gråte da jeg måtte levere tilbake leiemaskinen . Da jeg først fikk en selv var det helt utrolig . Da hadde jeg gått fra Nintendo til Playstation og det er ett ENORMT hopp.

 

Samme ser jeg med PS3 nå, det er ikke bare "bedre" grafikk som det er på Xbox360 men det er faktisk filmkvalitet. Er det ingen som har sett konferansen med Sony og nVIDIA ? Der demonstrerte de jo hvor kraftig den var og det er uten tvil NextGen. Er jo mange som nekter å tro det er ingame grafikk, såpass bra er det . nVIDIA var jo der nettopp for å vise fram RSX realtime og Cell i seg selv er jo istand til å rendre ufattelige svære og detaljerte omgivelser, vil nesten si det er overkill.

 

Project Gotham 3 ser fint ut det men det er ikke så photorealistisk som PS3. Har vist flere screenshots fra Fight Night hvor venner ikke har skjønt at det er ett spill :)

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har sett så er hoppet fra PS2 til PS3 så mye at man må kalle det NextGen . Da Playstation 1 først kom ut hadde jeg en følelse i magen som var 10x sterkere enn en forelskelse og jeg begynnte å gråte da jeg måtte levere tilbake leiemaskinen . Da jeg først fikk en selv var det helt utrolig . Da hadde jeg gått fra Nintendo til Playstation og det er ett ENORMT hopp.

 

Samme ser jeg med PS3 nå, det er ikke bare "bedre" grafikk som det er på Xbox360 men det er faktisk filmkvalitet. Er det ingen som har sett konferansen med Sony og nVIDIA ? Der demonstrerte de jo hvor kraftig den var og det er uten tvil NextGen. Er jo mange som nekter å tro det er ingame grafikk, såpass bra er det . nVIDIA var jo der nettopp for å vise fram RSX realtime og Cell i seg selv er jo istand til å rendre ufattelige svære og detaljerte omgivelser, vil nesten si det er overkill.

 

Project Gotham 3 ser fint ut det men det er ikke så photorealistisk som PS3. Har vist flere screenshots fra Fight Night hvor venner ikke har skjønt at det er ett spill :)

5517119[/snapback]

 

Ja ja, så har vi begynt å dra inn PS3 inn i denne tråden om Xbox360.. :) Vet vel hvor dette ender.... Men.. søren og... jeg biter på jeg..

 

En grunn til at mange nekter å tro at det er ingame grafikk på disse Sony demoene er jo at det ikke finnes noe ferdig PS3 hardware å vise det på. Derfor har sony brukt kraftige PC'er som "emulerer" hva de har "trodd" (dvs hva de ønsker vi skal tro) PS3 skulle være stand når den blir ferdig. Så... Men PS3 bør helst levere "varene" med overbevisning - kommer tross alt ett år etter xbox360.

 

Når det gjerlder Fight Night3 så kommer det snart til xbox360 (14/2 i statene) og folk som har sett den endelige versjonen sier det har bedre grafikk enn disse videoene som var ute på nettet tidligere for PS3. Så disse vennene dine gir jo et veldig godt kompliment til xbox360.

 

Jeg har bare spilt demoen av Fight Night3 og synes den grafikkmessig allerede der leverer mer enn disse tidligere videoene til PS3.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Jeg bare vet at hvis jeg var Xbox fan så ville jeg vært dødskuffet over de første Xbox360 spillene rent grafisk. Hvis jeg hadde vært Ps2 fan så ser det ut som at jeg ikke hadde hatt noen grunn til å være skuffet over grafikken på Ps3 når den kommer.

 

Men så er jeg verken Xbox eller Ps2 fan.

5516950[/snapback]

 

Skuffelser kommer av forventninger som ikke blir innfridd. Tror nok at enkelte

hadde noen sinnsyke høye forventninger til både det ene og det andre mtp. 360en.

 

Og like sikkert som at folk ble skuffa 2.desember så kommer folk til å bli skuffa

når PS3 engang kommer. Hvorvidt folka kommer til å innrømme det er en helt

annen sak. :-P

 

Men... la oss skille mellom 'Xbox 360s grafiske potensiale' og 'spillene ved launch'

- hvor mange så ut som ingenting annet en direkte porter. Handla DoA4 i går, og

nå begynner det å ligne på noe. :-)

Lenke til kommentar
Vil også bare si den eneste skjermen jeg har prøvd 360 på er en panasonic TH-42PV500 som vel må sies å være blant det bedre skjermene på markedet, på høyde med LCD og kanskje bedre. Blir nok noen generasjoner til vi kan få fotokvalitet på spill

5517127[/snapback]

 

42PV500 er jo en fantastisk plasmaskjerm, dog med noe mindre oppløsning enn de LCD hd skjermene (1024x768 mot 1366x768). Har ikke sett den med xbox 360, men med PC. Og sammenlignet med LCD i samme prisklasse kommer LCD bedre ut da. Men til film og vanlig TV vinner nok den panasonicen over de fleste LCD til samme pris.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Jeg tror de at som mener at Hoppet fra PS2 til PS3 vil være sååå mye større en det er fra PS2 til 360 er litt naive.

5516748[/snapback]

Hvem tror det?

 

Jeg bare vet at hvis jeg var Xbox fan så ville jeg vært dødskuffet over de første Xbox360 spillene rent grafisk. Hvis jeg hadde vært Ps2 fan så ser det ut som at jeg ikke hadde hatt noen grunn til å være skuffet over grafikken på Ps3 når den kommer.

 

Men så er jeg verken Xbox eller Ps2 fan.

5516950[/snapback]

 

Da blir det jo umulig å forstå hva du egentlig mener når du uttaler deg på vegne av folk du ikke regner deg som en del av og derfor ikke har meningene til heller... :hmm:

 

Xbox fansen virker jo fornøyd! Og PS3 fansen blir sikkert også fornøyd når den kommer.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Vil også bare si den eneste skjermen jeg har prøvd 360 på er en panasonic TH-42PV500 som vel må sies å være blant det bedre skjermene på markedet, på høyde med LCD og kanskje bedre. Blir nok noen generasjoner til vi kan få fotokvalitet på spill

5517127[/snapback]

 

42PV500 er jo en fantastisk plasmaskjerm, dog med noe mindre oppløsning enn de LCD hd skjermene (1024x768 mot 1366x768). Har ikke sett den med xbox 360, men med PC. Og sammenlignet med LCD i samme prisklasse kommer LCD bedre ut da. Men til film og vanlig TV vinner nok den panasonicen over de fleste LCD til samme pris.

 

Dr.Peedee

5517248[/snapback]

 

Kjørte plasmaen i PC modus med 1280*1024 oppøsning med et fantastisk flott resultat, BF2 var rått

Lenke til kommentar
Jeg tror de at som mener at Hoppet fra PS2 til PS3 vil være sååå mye større en det er fra PS2 til 360 er litt naive.

5516748[/snapback]

Hvem tror det?

 

Jeg bare vet at hvis jeg var Xbox fan så ville jeg vært dødskuffet over de første Xbox360 spillene rent grafisk. Hvis jeg hadde vært Ps2 fan så ser det ut som at jeg ikke hadde hatt noen grunn til å være skuffet over grafikken på Ps3 når den kommer.

 

Men så er jeg verken Xbox eller Ps2 fan.

5516950[/snapback]

 

Da blir det jo umulig å forstå hva du egentlig mener når du uttaler deg på vegne av folk du ikke regner deg som en del av og derfor ikke har meningene til heller... :hmm:

 

Xbox fansen virker jo fornøyd! Og PS3 fansen blir sikkert også fornøyd når den kommer.

 

Dr.Peedee

5517274[/snapback]

Det er en forskjell mellom Xbox-fansen og Xbox-fanboyene. De siste er nok fornøyde. De andre har gitt uttryk for litt mer blandede følelser, utifra det jeg har lest på nettet.

 

Det jeg mener om saken er at hittil er det ingenting som får meg til å ha lyst til å skifte ut Xboxen min. Men når Oblivion kommer vil det forandre seg.

Lenke til kommentar

Litt vel tidlig å dømme konsollen etter 2-3 måneder på markedet. Slik jeg har forstått benytter de spillene vi har sett til nå bare én prosessorkjerne, og det er snakk om en helt ny arkitektur som utviklerne skal forholde seg til. Dessuten ble lanseringsspillene rushet ut på markedet for å rekke lanseringen. Om 2-3 år vil nok PGR3, DOA4 og COD2 se rimelig middelmådig ut sammenlignet med hva vi har da.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Jeg tror de at som mener at Hoppet fra PS2 til PS3 vil være sååå mye større en det er fra PS2 til 360 er litt naive.

5516748[/snapback]

Hvem tror det?

 

Jeg bare vet at hvis jeg var Xbox fan så ville jeg vært dødskuffet over de første Xbox360 spillene rent grafisk. Hvis jeg hadde vært Ps2 fan så ser det ut som at jeg ikke hadde hatt noen grunn til å være skuffet over grafikken på Ps3 når den kommer.

 

Men så er jeg verken Xbox eller Ps2 fan.

5516950[/snapback]

 

Da blir det jo umulig å forstå hva du egentlig mener når du uttaler deg på vegne av folk du ikke regner deg som en del av og derfor ikke har meningene til heller... :hmm:

 

Xbox fansen virker jo fornøyd! Og PS3 fansen blir sikkert også fornøyd når den kommer.

 

Dr.Peedee

5517274[/snapback]

Det er en forskjell mellom Xbox-fansen og Xbox-fanboyene. De siste er nok fornøyde. De andre har gitt uttryk for litt mer blandede følelser, utifra det jeg har lest på nettet.

 

Det jeg mener om saken er at hittil er det ingenting som får meg til å ha lyst til å skifte ut Xboxen min. Men når Oblivion kommer vil det forandre seg.

5517724[/snapback]

Vel jeg har egentlig vert Playstation man selv. Men har tenkt litt på andre konsoller og prøve de ut. Så når 360 kom tenkte jeg det var en fin mulighet til å teste ut litt andre jakmarkeder.

 

Jeg er meget fornøyd med hele maskinen. Selv om jeg får en del hets fra PS gutter. Jeg får Next gen følelse og viss du baserer dine tanker om Xbox fans på hva Fedrov har sagt. Så er dine kilder mildt sagt tvilsomme.

 

Spill som er litt skuffende er PGZ. Det har ok grafikk men alt føles litt plastikk. Noe som de fleste PC spill også sliter med.

 

Bilspillene er meget bra. Alt i HD selvsagt. Nå så de også bra ut på vanlig TV også. PGR er overlegent. Selv om mange er skeptiske til hvor mye bedre det er grafisk en Gran Turissmo for eksempel. Men viss man kjører dem paralelt og switcher kanaler så forstår man at man har trådd inn i en ny genrasjon. Du kan være litt skuffet i starten. Men når du går tilbake en genrasjon så vil du være skuffet og lengte tilbake til fremtiden igjen.

 

PS3 får vi vite mer om i mars. Ser frem til å se noen ingame videor osv. Men tror ikke det vil være dårligere en 360. Men muligens enda bedre. Men ikke så utrolig mye som noen her legger opp til. (noen kan være hvem som helst) Nå ser MGS4 traileren utrolig bra ut. Viss det er ingame så er det jo sykt. Men på en annen side så er Splinter Cell det også viss den er ingame til 360.

 

Vi vil nok få en syk grafikk i fremtiden med disse konsollene og TVer som utnytter dem. Har selv HD og det er krystallklart. Kan ikke klage på bilde og det grafiske. jeg sitter ofte når jeg spiller og bare beundrer noe av grafikken. Om det er naturen i King Kong til Asfalten og byen i PGR.

Lenke til kommentar

hvordan kan ps3 ha en grafikk som overgår det du kan få på pcen på tilsvarende tidspunkt?

 

Sony har jo ikke tilgang til teknologi som ingen andre grafikkort-utviklere har tilgang til. Heller dårligere, ettersom sony er tvunget til å gjøre det billig, mens det til datamaskiner kan slippes grafikkort som koster to-tre ganger så mye som ps3 konsollen kommer til å koste alene.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Om Xbox360 infridde til forventingene? tja.. litt ja og nei.. fordi jeg ikke hadde så høye forhåpninger til konsollen. Er jo bare en ventestasjon til ps3 kommer uansett.

 

Grafikkmessig synes jeg FN3 demoen kicker ass på det jeg har spilt. Nå har jeg en grei HD LCD å spille på så jeg vet ikke hvordan det er for dere med tver som ikke er HD kompatible.. Ellers er Xbox360 NextGen med tanke på lyden. Stakkars PS2 har jo ikke skikkelig lyd. Er jo Pro Logich 2 som er på de fleste spill blir litt stusselig ifårhold til DD5.1.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nå har ikke spillutviklere utnytet 360 til sitt fulle potenisialet.... vi har ennå ikke sett hva 360 kan gjøre... så vi burde vente med denne diskusjonen i 6mnd til 1 år... da spillutviklerne har fått dreisen på alt hardware i maskinen

når det gjelder Xbox 360 og PS3 burde dere lese denne:

 

The Xbox 360, PS3 , the absolute truth.

 

Xbox 360

 

3 Core Power PC based Processor running @ 3.2 GHz executing 2 threads in Parallel

 

512MB DDR3 700 MHz universal system memory

 

500 MHz Custom ATI GPU

 

12x Dual Layer DVD Drive

 

 

Now let’s take a look into these specs, counting the fact that people always believe the bigger is better

 

well that is not always the case, for example, the 2.6ghz AMD Athlon FX60 CPU is about as powerful as an Intel Extreme Edition CPU(Dual core with HT) over clocked to 4.3ghz, so here we go.

 

 

The Processor having 3 cores allows the CPU to run 3 threads in unison, thus allowing the CPU to run Physics, Graphical operations, and other random calculations all in unison, instead of having them "wait in line" like they would on a single threaded processor. The multi-threaded nature of each core doubles the number of threads that can be sent to the CPU at once, and allows once again for increased efficiency.

 

 

 

Now on the GPU the heart of all your games.

 

 

 

The GPU in the Xbox 360 is an ATI custom graphics chip with an embedded 10mb DRAM chip, the GPU is either equal to the r500 from what I have read this is an extremely powerful GPU, and can render hundreds of frames/s in the right environment, however it performs only part of the rendering task

 

the GPU draws and textures the scene, then it is sent to the DRAM, this is where the GPU can really perform, the DRAM performs the resizing of the image, and the

 

Anti Aliasing, having the AA done separate form the GPU allows the GPU more rendering time on the next image instead of staying on the same image for a prolonged period of time from the need to add the AA and the image. If you own a computer with a high end GFX card you know what I’m talking about the AA in a game can really slow down a GPU from the need to render another set of pixels differently.

 

 

 

And of course the last MAJOR part of the system the RAM.

 

 

 

The ram on the Xbox 360 is 512mb DDR3 RAM, this type of RAM is now becoming common in high end graphic cards and is much faster than the

 

Traditional DDR RAM, the ram in the 360 is clocked @ 700 MHz, this meaning it is relatively fast to send the data on the RAM to the GPU then to the CPU the faster the RAM can be accessed by the GPU the better because of the need to apply the texture to the objects in game. The fast ram also has its advantages when loading stuff to the RAM from the HDD or DVD, because of the higher write speed to the RAM.

 

 

 

And of course the beloved DVD drive.

 

 

 

Ok people it is time to get it through your thick skulls DVD9 is More than enough for ANY game the is going to be made in the near future

 

I am tired of coming on here and reading "Is DVD9 enough?" "The 360 should have came with an HD DVD drive" "DVD9 isn't enough!" get over it people

 

the DVD is fine for games that are being produced and ones that will be produced in the future, and here I have a small rant about why, I wrote

 

this a few days ago and you may have read it

 

 

 

--------------------------------------

 

 

 

"At the time there is no real need for more than 9gb of space on a game disk, to put it in perspective, a model for a gun in CS:S is about 600kb-4mb,

 

Very small, and that includes the texture, and if there are any CS:S players in here you know what the graphics look like on max, they are amazing,

 

And today there is no real need for prerendered cut scenes in games, computer technology is getting good enough to be able to render

 

yesterdays CG in real time, many games are picking up the real time cut scene rendering now because it can look so good, lets take Kameo for example,

 

Those scenes are being drawn in real time and they still look amazing, and with real time animation the file size can be massively reduced, for example a

 

Gyroscope 10 second animation in 3dsMAX 7 is about 300kb, however the fully rendered video is over 35mb when rendered in 1080i.

 

 

 

Let's take a look at the NFS MW demo it could easily be 300mb smaller if it weren’t for the HD video (720p in this case) at the beginning of it.

 

 

 

Today it is quickly becoming a bad idea to go with prerendered videos due to the massive file size, if your game is going to use pre rendered

 

Videos it WILL need a high capacity disk, however if your game is using real-time CGI it will be much smaller and you will be able to stuff much more content onto the game disk."

 

 

 

--------------------------------------

 

 

 

The Controller

 

 

 

M$ decided to go with 2 controller designs, a wired USB controller, and a Wireless controller, both have the exact same design, except for the wire, M$ did this to give their customers an option, to buy the wireless controller for the gamers that may be moving around a lot, and the wire controller for the people that may not necessarily play games a lot and don’t need to spend the extra cash on a wireless controller.

 

 

 

Now with wireless controllers there is a period of time from when the signal from the controller is sent from the console, latency; however the response time with the wireless controller is perfect, with no noticeable latency.

 

 

 

Features

 

 

 

The Xbox 360 comes packed with features, and most noticeable is Xbox Live, a feature that costs $50 a year to use, and you get unlimited online play with voice chat, game demo downloads extra game content, and much more.

 

Xbox live is not the only thing that comes implemented into the software on the Xbox 360, it also came with the ability to stream music from a Windows XP based PC, and if you own a Media Center PC you have the ability to use the 360 as a media extender for your computer so you can access the media files stored on your computer at any time you wish.

 

 

 

There is also the ability for the Xbox 360 to run some of the Xbox 1 games through the use of an emulator, however this emulator is not flawless, as no emulator is flawless, as architecture changes, game code changes, and the emulator has to make the connection between the new architecture and the old architecture to execute code that was used in the Xbox 1, and through this translation errors will occur.

 

 

 

That is about it for the Xbox 360 in this particular part of this topic, hopefully I have produced enough key points to prove that the Xbox 360 will be able to easily compete with the PS3 and the Revolution.

 

 

 

 

 

 

the PS3.

 

 

 

Time and time again I come onto these forums, and I can see 5 or 6 topics about the PS3, can’t you people get it through your heads, this is an XBOX forum not a PLAYSTATION forum, the PS3 will perform about as well as the Xbox 360 and this is why.

 

 

 

First off let’s examine the Technical aspects of the system.

 

 

 

Cell Processor

RSX GPU

256MB System RAM

 

256MB Graphical RAM

 

Blu-Ray Disk Drive

 

HDD support

 

Blue Tooth wireless controllers

 

 

 

 

 

First off let’s hit the Processor.

 

 

 

The Cell

 

 

 

The Cell processor is not all it is cracked up to be, Sony attempts to mislead you by they way they present the Processor, by saying that it has 7 processing cores, this is in fact false, it has only one processing core, however it divides one process up into 7 different parts to execute at once, this is where it gets it’s speed, however, this in the long run may prove more inefficient than the Xbox 360s CPU, due to the fact that the Cell can only execute one thread at once, where as the Xbox 360 can execute up to 6 processes at the same time, but the cell can complete these processes in a smaller amount of time due to the splitting of a process.

 

 

 

But what happens when the Cell has to run Physics, manipulation calculations, and network stuff at the same time? The cell will be put under heavy load and will become slowed down due to the high CPU usage; however a Multi-Core processor can put each of these threads on a separate core and still have the ability to sneak another 3 threads in there without a problem.

 

I can also say that It wouldn’t exactly be the easiest thing in the world to write a program that will execute in that CPU and use it to it’s maximum potential, this is mainly due to the fact that one would need to separate a single thread into many smaller threads to be able to force more out of the CPU.

 

The RSX

 

The PS3 is being powered by the RSX, I personally do not know much about the actual architecture of the GPU, but I do know that is a very powerful chip, the RSX is being produced by NVIDIA and is designed to out-perform some levels of SLI, however this GPU does not come without it’s drawbacks, the way the RAM is oriented in the system, Limits the GPU to 256MB RAM to store the stuff it is absolutely going to need in the upcoming frames, however, if it needs to access something else, it must go to the north bridge of the system, and say “Hey, can you send that Texture on over, I kind of need it now”, and the north bridge answers back, “Sure give me a sec to send the request onto the System RAM now brb”. As you can see this is clearly going to take longer than the GPU just going straight to the RAM and saying, “Give me that one”.

 

Now, the RAM setup.

 

As you can see I have touched on the RAM in the previous section, however I did not go as in-depth as I could have; now I have already explained how the RSX will be accessing the system RAM but now I will go into how the PS3 is using it. In my own personal opinion I would much rather have unified system RAM and the GPU acting as the north bridge of a system any day, in a console at least, mainly in part to the fact that the GPU will be the one that needs access to the most RAM possible to store textures, and animations. The system ram is intended for use by the whole system, and not being reserved for the GPU, but the GPU will still have access to the system RAM but it will not be as fast as it could be if it were unified.

 

Blu-Ray

 

The inclusion of a blu-ray disk drive was both a good and bad idea by Sony, on the good side, if Blu-Ray does become the next generation media disk sonly will have a jump on the market by having millions of blu-ray equipped consoles in the world, but what if HD-DVD wins? If in fact HD-DVD does win the format war Sony will be officially ***, due to the amount of money lost on this venture, but enough with the Sony bashing, on with the analysis.

 

Blu-ray has the capacity to hold either 25, or 50 GB of space on a single disk, this gives developers an extremely large amount of space to place their games on, but is it really needed? The answer is No, but for some reason Sony developers like to do pre-rendered videos for some reason, thus making them think that they need a larger capacity disk, we here’s a tip for you, it is called “Real Time” animation, and it looks just as good as pre-rendered CGI, and takes up a fraction of the space (see 360 DVD drive for more (top)).

 

HDD

 

The PS3 is also supposed to feature a 2.5” HD that can be used to store game saves, and possibly, if anybody at Sony has a brain in their head, game Demos.

 

Control

 

The PS3 will make use of Wireless Blue Tooth controllers, that look like double-sided dildos(they probably also have the rumble function ;)) if you ask me,, now blue tooth hardware isn’t cheap, blue tooth usually runs about $20-$30 more than 2.4ghz wireless stuff, but here is the real kicker, the PS3 can support up to 7(why not 8, make it even for crying out loud) controllers at the same time, now I would expect the controllers to run ~ $50-$60, and I don’t know anybody in their right mind that would want to spend $420 on controllers.

 

 

 

PS3 Conclusion.

 

 

 

The PS3 will ba powerful and expensive system to own, alone blu-ray players exhibited at CES this year were to be priced well over $1000, so we can expect Sony to be being punched in the balls with this deal.

 

 

Overall Conclusion

 

 

The will be a hard fought battle between the 360 and the PS3, however graphically both systems will perform equally as well, and they will both turn out to be great systems.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
hvordan kan ps3 ha en grafikk som overgår det du kan få på pcen på tilsvarende tidspunkt?

 

Sony har jo ikke tilgang til teknologi som ingen andre grafikkort-utviklere har tilgang til. Heller dårligere, ettersom sony er tvunget til å gjøre det billig, mens det til datamaskiner kan slippes grafikkort som koster to-tre ganger så mye som ps3 konsollen kommer til å koste alene.

5518095[/snapback]

:roll:

 

Vel nå slår 360en PC spillene ganske greit. Så ville vert rart viss ikke PS3 gjorde det.

 

Nå har det seg slik at 360 bruker en spesialutviklet brikke laget av ATI som enten er bedre eller tilsvarer topp of the line kortet til ATI. Samme med PS3 og Nvidia. Der deres RSX kort vil være på linje med 7800.

 

Nå er Cell prosessoren kraftigere en de fleste PC prosessorer og det vil gi tilsvarende ytelser som top of the line PCer.

 

Så hardwaren er på plass. Nvidia og ATI tjener ganske grovt på overprisede grafikkenheter. Og Sony og microsoft taper penger for hver konsoll de selger. Men tjener det inn igjen på spill som blir solgt.

 

Så hvorfor vill spill til PC ikke matche 360 og PS3 med det første. Vel svaret ligger i utviklerene. Når man utvikler et spill til en konsoll så utvikler man spillet til en bestemt hardware og kan derfor konsentrere seg på å få best mulig utbytte av nemlig dette. Man trenger ikke som med PC tenke på at noen med halvparten så god Hardware skal spille det flytende. Derfor kan de på sluttproduktet legge lista litt høyere.

 

Viss du ser pressekonferansen fra E3 angående PS3 så forklarer de hardwaren ganske nøye der. Spesielt grafikkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...