Gå til innhold

360: innfrir den de grafiske forventningene?

Vallhall

Anbefalte innlegg

Jeg vil si at den infrir så det suser. Altså det er selvsagt noen spill som ikke har samme next gen feelen som de andre. Men jeg er på ingen måte skuffet. Man merker det ikke så godt når man går fra PS2 til 360.....men man merker det noe så sinnsykt viss man tar hoppet ned igjen.

Jeg er fornøyd og for meg er det viktigst. :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er faktisk noen av spillene som ser bedre ut på 360 enn på pc fordi 360 støtter noen ting som ikke pc gjør. ( vel nå gjør de vel kanskje det da nå som X1900 har blitt sluppet, som er veldig lik 360 sin GPU. )

Fight Night 3 ser også veldig bra ut imho.

GOW Screenies

http://media.xbox360.ign.com/media/747/747...mg_3113372.html

http://media.xbox360.ign.com/media/747/747...mg_2790772.html

http://img.engadget.com/common/images/8546...264107190672835

Oblivion Screenies

http://media.xbox360.ign.com/media/702/702...mg_3273354.html

http://media.xbox360.ign.com/media/702/702...mg_3174498.html

Moto GP 06' Screenies

http://media.xbox360.ign.com/media/774/774...mg_3338822.html

http://media.xbox360.ign.com/media/774/774...mg_3338825.html

GR AW Screenies

http://media.xbox360.ign.com/media/736/736...mg_3344066.html

http://media.xbox360.ign.com/media/736/736...mg_3344074.html

Burnout Revenge Screenies

http://media.xbox360.ign.com/media/760/760...mg_3327491.html

http://media.xbox360.ign.com/media/760/760...mg_3327492.html

Ser ikke verst ut :D og med tanke på at dette er første generasjons spill som ikke utnytter maskinen optimalt tror jeg vi kan oppleve syk grafikk på denne maskinen. ( og forhåpentligvis bra gameplay og :p )

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Nei, absolutt ikke. Sammenlignet med hoppet fra Saturn/PS1/N64 til Dreamcast/PS2 er det bare latterlig. Selv spranget fra DC/PS2 til Xbox var større synes jeg, og de er jo alle i samme generasjon også.

Mest skuffende start på noen ny generasjon jeg har sett. Og tviler på at PS3 blir noe særlig annerledes.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar

innfrir her ja, til og begynne med så følte jeg ikke forskjellen var så stor, men så satte jeg meg forran et xbox (1) spill igjen og grafikken der så plutselig veldig duplo lego ut. var visst bare leenge siden jeg hadde spillt xbox. :wee:

selvsagt er ikke spranget like tydelig som tideligere, men det er jo naturlig med den utviklingen vi har nå. kan ikke forvente at det skal være samme revulosjonen hver gang.

og blir nok bedre etterhvert. føler at ingen av spilla utnytter potensialet. halo 3 blir nok sus og dus! :love:

Lenke til kommentar
Nei, absolutt ikke. Sammenlignet med hoppet fra Saturn/PS1/N64 til Dreamcast/PS2 er det bare latterlig. Selv spranget fra DC/PS2 til Xbox var større synes jeg, og de er jo alle i samme generasjon også.

Mest skuffende start på noen ny generasjon jeg har sett. Og tviler på at PS3 blir noe særlig annerledes.

5512347[/snapback]

Grafikken er faktisk en del bedre en på andre konsoller som er den gamle genrasjonen. Viss du hadde hatt PS2 og 360 koblet til samme skjerm sammtidig kunne du gjort som meg og en kamerat. Sett i GT4 på Playstation 2 og PGR 3 på 360. Switch så mellom kanalene man har konsollene på. Se forskjellen.

Å sammenligne screenshots er ikke det samme som å sammenligne to spill sammtidig i real time.

"the ethos that went away" :whistle:

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

5512347[/snapback]

Grafikken er faktisk en del bedre en på andre konsoller som er den gamle genrasjonen. Viss du hadde hatt PS2 og 360 koblet til samme skjerm sammtidig kunne du gjort som meg og en kamerat. Sett i GT4 på Playstation 2 og PGR 3 på 360. Switch så mellom kanalene man har konsollene på. Se forskjellen.

Å sammenligne screenshots er ikke det samme som å sammenligne to spill sammtidig i real time.

5512731[/snapback]

Og jeg kan ikke ha spilt 360 mer enn "15 minutter"? Spranget denne gangen er grafisk mindre enn noen annen generasjon. Det er udiskutabelt. Det var det jeg sa.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Og jeg kan ikke ha spilt 360 mer enn "15 minutter"? Spranget denne gangen er grafisk mindre enn noen annen generasjon. Det er udiskutabelt. Det var det jeg sa.

5513581[/snapback]

vel du kan ha spilt lenge nok. men den grafiske forskjellen er stor. kanskje ikke like stor som tidligere. Men alikevell merkbar. Alt er mye mer smooth nå og draw distans er imponerende.

Men det er flere ting som gjør konsollen Next gen. Mer en bare grafikken. men det er jo hovedfokuset i denne tråden så jeg tror jeg holder meg innenfor.

og som nevnt tidligere så kan man ikke vente like stort hopp hver gang. Det er umulig. Alt vil stabilisere seg over tid.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

X360 har innfridd mine grafiske forventninger. Noen spill mere enn andre. De spillene som har imponert meg mest grafisk til nå er Fight Night Round 3 og PGR3 :thumbup: Gleder meg som en liten unge utover året da det kommer andre spill, som f.eks: Gears of War og Oblivion :dribble:

Lenke til kommentar

Har vært sånn passe imponert av Need For Speed Most Wanted og Condemned til X360, men når jeg kjøpte Dead Or Alive 4 kom jeg i skikkelig next-gen stemning :). DOA4 viser visse glimt av hva X360 er i stand til å utrette og det er bare å glede seg til utviklingen framover....

Man må jo ha i baktankene at de fleste spillene som ble lansert før jul var utviklet med tanke på forrige generasjon og at de fleste utviklerne kanskje ikke hadde så god tid til å få lagt om til "X360 modus". Vi vil nok se store framskritt når spill som er utviklet fra bunn av for X360.

Men som andre har nevnt her så er next-gen begrepet knyttet til mer enn bare det visuelle for meg. Grensesnittet, multimedia mulighetene, marketplace, og xbox live arcade er det som virkelig gjør X360 til framtidens spillmaskin i mine øyne....

Lenke til kommentar

5512347[/snapback]

:!:

Mannen med et kvarters 360 spilletid har talt igjen.

Før du har gjort det kan du enten holde kjeft. eller fortsette å snakke men da også totalt ødelegge din kredabilitet.

5512731[/snapback]

Og jeg kan ikke ha spilt 360 mer enn "15 minutter"? Bare hold kjeften din uvitende dust. Spranget denne gangen er grafisk mindre enn noen annen generasjon. Det er udiskutabelt. Det var det jeg sa. Så bare hold kjeft din arrogante nerd.

5513581[/snapback]

Fedorov, kan du ikke bruke ordene "Jeg synes..." foran noen av uttalelsene dine. Da slipper du å erte på deg så mange. Dette er slettes ikke udiskutabelt. Den eneste som låter arrogant nå er jo deg.

Jeg synes f.eks at spranget er stort.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Synses det er unødvendig med personangrep her inne bare fordi noen har en annen oppfatning enn andre, men nå er vel ikke gjennomsnittsalderen så stor heller her inne?. Angående dette med grafikk fra generasjon til neste generasjon, vil også jeg hevde at jeg synes steget fra feks, PS1 til PS2 var større enn fra Xbox1 til 360, og ikke tror jeg PS3 blir noe nevneverdig bedre grafisk enn 360

Lenke til kommentar

Nå har renset vekk alle skjellsordene og personangrepene. De som har bedrevet denne gjerningen vet hvem det gjelder. Ser jeg flere personangrep her inne vil det deles ut advarsler! Dessuten vil jeg kunne se meg nødt til å stenge tråden en stund så folk får tid til å roe seg litt ned.

Oppfordrer derfor til et vennlig språkbruk, en moden diskusjon med mer. Dessuten SKAL folk få lov til å ytre sine meninger uansett hvor lite de har spillt på konsollen. Folk har sin rett til å skrive hva de mener om denne saken, så flere forsøk på å laterliggjøre meninger vil ikke tolereres!

On-Topic: Selv har jeg spillt en del Xbox 360 på diverske spill-sjapper i Bergen. Nå vet jeg ikke om disse konsoll-kioskene kjører med full oppløsning og andre slike ting. Men utifra disse kioskene må jeg få si at det ikke ser så mye bedre ut enn det spillene på Xbox 1 gjorde. Faktisk tror jeg det meste ligger i litt flere polygoner, litt antialaising og høyere oppløsning. Det ser uten tvil bedre ut, men er ikke den veldig store forskjellen spør du meg.

Grunnen til at forskjellen ikke er noe stor er jo at Microsoft lanserte konsollen sin så tidlig etter xbox 1. Dermed ble forskjellen relativt moderat. Mens tiden mellom PlayStation 2 og PlayStation 3 vil jo være nesten to år lengre. Og sammenligner man grafikken fra PlayStation 2 med PlayStation 3 når den kommer vil jo forskjellen i grafikken være mye større.

Dette er bare slik jeg ser det og folk kan godt være uenig med meg. Så folk får mene hva de vil, det er opp til dem selv.

Snorre :)

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

On-Topic: Selv har jeg spillt en del Xbox 360 på diverske spill-sjapper i Bergen. Nå vet jeg ikke om disse konsoll-kioskene kjører med full oppløsning og andre slike ting. Men utifra disse kioskene må jeg få si at det ikke ser så mye bedre ut enn det spillene på Xbox 1 gjorde. Faktisk tror jeg det meste ligger i litt flere polygoner, litt antialaising og høyere oppløsning. Det ser uten tvil bedre ut, men er ikke den veldig store forskjellen spør du meg.

Grunnen til at forskjellen ikke er noe stor er jo at Microsoft lanserte konsollen sin så tidlig etter xbox 1. Dermed ble forskjellen relativt moderat. Mens tiden mellom PlayStation 2 og PlayStation 3 vil jo være nesten to år lengre. Og sammenligner man grafikken fra PlayStation 2 med PlayStation 3 når den kommer vil jo forskjellen i grafikken være mye større.

Dette er bare slik jeg ser det og folk kan godt være uenig med meg. Så folk får mene hva de vil, det er opp til dem selv.

Snorre :)

5515942[/snapback]

Tja, jeg forhåndsbestilte 360 sist høst. Etter å ha prøvd demokioskene i Oslo rett før lansering så ble mine forhåpninger dempet en del. Og det var jo like greit. Men det ble i alle fall en helt annen totalopplevelse når jeg fikk 360'n selv i hus og fyret opp mot en 40 tommers HD LCD med bra kvalitet.

Nå har jeg spilt Call of Duty 2, Project Gotham Racing3, Perfect Dark Zero, Kameo, Condemned, Need for Speed MW i fullversjoner, samt demoer av Fight Night3, NBA live, Quake4, ++.. alle de demoene som er der ute.

Alt er ikke like bra grafikkmessig, selvfølgelig. Men jeg synes fortsatt spranget opp fra Xbox1 er ganske bra. Dette merket jeg spesielt når jeg fyrte opp den gamle Xboxen rett etter å ha spilt 360 - eller motsatt. Og som de fleste her som liker 360 så har jeg tro på at dette bare er starten av hva vi får se etterhvert.

Er nok noe uenig med deg, Snorre, angående tid mellom xbox1 og 360 som en årsak til ikke så stor forskjell. (Jeg synes det faktisk er stor forskjell da..). Xbox360 kommer riktig nok ikke så veldig lenge etter xbox1, men 360 virker som et mye mere gjennomtenkt produkt fra bunnen av som type TV-spill teknisk sett(med div extrafunksjoner riktignok) enn xbox1 som mer eller mindre var en nedstrippa PC i tvspill form rent arkitekturisk inni.

Ellers så er det innimellom litt slitsomt å prøve å følge en seriøs diskusjon her inne. Enkelte lar ting gå personlig, blåser ut store følelser osv... Det er positivt at det er folk av alle aldre her, og at man kan diskutere uten at ting som alder, kjønn, bakgrunn ellers skal ha noe å si. Likevel, i blant er det nesten så jeg ønsker at det var et lite hjørne for "voksne" spillere her.

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...