BDT Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Så "60 minutes" jeg også, med forskeren som sa at et menneske kunne bli 1000 år. Han sa egentlig ikke så mye, og det var en del hvis og om og men, og jeg syntes ikke det hørtes overbevisende ut i det hele tatt. Som krizkriz sa, han gikk altfor mye rundt grøten. Selv om et menneske kunne bli 1000 år, ville vel det bli utrolig kjedelig? ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hadde også vært veldig interessant. Jeg synes det er synd at jeg vil gå glipp av så mye etter at jeg er død. Kunne godt tenke meg å se med egne øyne hvordan en verden utvikler seg på så lang tid, og se all den nye teknologien på 1000 år. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 ... Men på et vist tidspunkt er det vel kansje best å la de unge ta over? Dessuten: hva ville dette gjort med livstil, vilje til å ta risiko? Dersom du vet at du lett kan bli 2-300 år, så lenge du ikke blir syk eller skader deg - hva ville du gjort? På en annen side hadde kansje folk brydd seg om de mer "langtidsvirksomme" sidene av vår sivilisasjon... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Hadde også vært veldig interessant. Jeg synes det er synd at jeg vil gå glipp av så mye etter at jeg er død. Kunne godt tenke meg å se med egne øyne hvordan en verden utvikler seg på så lang tid, og se all den nye teknologien på 1000 år. 5738143[/snapback] Ikke bare det, men etter 900 år kan man vel kalles hypervis av all visdom og erfaring man har tilegnet seg på den tiden. Ble ikke Yoda 900 år? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 ... Med mindre man blir senil etter 80 år Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Man blir vel senil av nedbrytningen av cellene antar jeg, men hvis slik nedbrytning/aldring stoppes vil nok ikke det være et problem. Men så kan kanskje hjernen bli full da. *reformatere* Endret 14. mars 2006 av FLarsen Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) jeg syns også det er kjipt at jeg skal dø om kanskje 80 år eller noe mye pga at jeg er så ekstremt nysgjerrig på hvordan det vil være her om feks 1000år. forhåpentligvis går jeg over i en slags form hvor jeg kan gå rundt på jorden og sjekke det ut de snakket akkurat om det på først og sist, jon bing og han røed ødegaard var der, og de snakket om universets uendelighet osv.. de sa at om 100 000 år eller noe er det store sjanser for at jorden vil gå under pga at stjerner ikke langt unna vil eksplodere i supernovaer.. ( den sterkeste eksplosjonen som fins i universet, de sender ut 1 million ganger så mye energi som de vanligvis gjør tror jeg det er.) men innen den tid har vi vel klart å lage teknologi så vi kan befolke andre planeter i andre solsystemer.. kanskje det til slutt vil være som i star wars bare at det er samme rase som har befolket alle planetene.. men en ting som er litt spennende er at hvis mennesker bosetter seg på månen så vil de etter 1000år se radikalt annerledes ut enn mennesker som lever på jorden.. pga tyngdekraften ( riktignok så vil vi jo kanskje lage kunstig tyngdekraft på basene da) vil de bli lengre og tynnere, og synet og alt vil tilpasse seg det nye miljøet.. så om laaaang tid vil vi kanskje ha masse forskjellige varianter av mennesker. Endret 26. mars 2006 av 2mass Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Så på et program på discovery for ikke så lenge sia, der var det en fyr som hadde fått mange insekter til å leve dobbelt så lenge som gjennomsnittsalderen. Om jeg ikke husker feil så tror jeg han gjorde at kjønnscellene til insektene utviklet seg mye seinere så de ikke kunne forplante seg med det første. Og ettersom meninga med alt liv er at de skal forplante seg holdt kroppen dems seg i live mye lenger.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 konklusjonen holder ikke, det er ikke implisitt at man skal slutte å forplante seg bare fordi man har gjort det en gang Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 konklusjonen holder ikke, det er ikke implisitt at man skal slutte å forplante seg bare fordi man har gjort det en gang 5826269[/snapback] Skjønte ikke hva du mente jeg.. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hadde også vært veldig interessant. Jeg synes det er synd at jeg vil gå glipp av så mye etter at jeg er død. Kunne godt tenke meg å se med egne øyne hvordan en verden utvikler seg på så lang tid, og se all den nye teknologien på 1000 år. 5738143[/snapback] Det er derfor historie er utrolig interessant. Dog er vi heldige som lever i denne tiden. Alt jeg har sett av utvikling de siste 25 årene, overgår all utvikling før det. Husker jeg som liten ofte tenkte, ja nå kan ikke bilene bli mer moderne. Eller hvor utenkelig det var med små dingser som kunne vise video og bilder. For ikke å snakke om å kunne lagre musikk på en veldig liten brikke. Alt dette har sikkert vært gjennom de fleste åttitallsbarns fantasier, og i dag er det mer enn virkelighet. Men av en eller annen grunn blir jeg i dag ikke imponert over mobiltelefoner som inneholder så utrolig mye. Snodig... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg er helt enig, men kan likevel ikke se bort fra hvor imponert mennesket var når de tente sin første lyspære, eller støvsuge golvet for første gang Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 I dag er vi oversvømmet av teknologi og muligheter. Det er nesten som det blir litt kjedelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå