Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fri meg frå Windows Update

Anbefalte innlegg

Hallo

Er det nokon der ute som kan hjelpe meg med å stoppe Microsoft??

Eg har tre maskiner med Win 95, win 2000 og ei med XP. Alle desse er kopla mot ein 3COM ISDN router.

Problemet er at når eg slår på ei av maskinene (uansett operativsystem) så vil denne kople seg opp mot WINDOWSUPDATE.MICROSOFT.COM

Eg klarar ikkje stoppe denne trafikken.

Har ingen brannmur.

Finns det ei løysing??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-14 00:56, xcomiii skrev:

Så vidt jeg vet, er det umulig å bruke w95 til Windows Update, kom ikke før w98. Hvorfor ikke legge inn ZoneAlarm da? Gratis er den og :smile:

Alle mine maskiner frå w95 til w2k og xp startar ruterene (3c office connect HUB/ISDN) og sender eit eller anna til MS. Eg har gjennomsøkt prosesslistene utan å finne kva som utfører denne operasjonen. Eg har heller ikkje aktivisert noko oppgave til automatisk oppdatering. Dette skjer mot min vilje. Eg har klart å stanse dei fleste av liknande "verkebyllar" som KaZaA og Creative. Men her finn eg inga løysing. Er det einaste utvegen å installere ein brannmur som ZoneAlarm?

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av IE bruker du da? I v.6 +noen tilleg tror jeg, har MS lagt til Automatic Updates, slik at vanlige brukere (les. brukere som ikke gidder å lære seg data), kan ha en relativt oppdatert maskin med patcher fra MS. Derfor er det en del trafikk, siden den sjekker i bakgrunnen for nye fikser.

Selvfølgelig kan du jo bruke Corporate Windows Update eller du kan jo legge inn IE på nytt, så lenge du bruker IEAK til å lage nye pakker og deretter skru av Automatic updates i den ny pakken.

Automatic Update finner du forøvrig i Control Panel.

Hva er som er så galt med å legge inn ZA da? I tillegg til bedre sikkerhet generellt sett, så stopper jo den mye mer enn bare Automatic Updates, det finnes jo mange andre program som hele tilden kobler sog opp på nettet og sjekker etter nye versjoner (eller som er spyware og sender informasjon om deg). Alt dette vil jo ZA stoppe og ZA er jo kjempeenkelt å legge til. For jeg går utfra at det er tellerskrittene du vil begrense, siden du bruker ISD-ruter ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...