sirius Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg vil kopiere en harddisk slik at jeg kan boote maskinen min med kopien. Disken jeg skal kopiere til er litt mindre enn orginalen, men det er mer enn plass nok. Orginalen er S-ata, den andre er IDE. Jeg har prøvd å bruke Ghost ver.9, og det kan se ut som det virker. Denne kopierer i Windows mode. Men kopien booter ikke. Er det noe spesiellt oppsett i Ghost jeg må huske på, eller finnes det noe annet program som virker. Kopiprogrammer som arbeider i DOS virker ikke. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Du må vel hake av for at partisjonen skal være aktiv når du kloner pluss at du muligens må gjøre et valg eller to til. Husker ikke helt, men jeg fikk det til å fungere i høst. Prøv å klone på nytt, men ta deg god tid til å se over instillingene. Mener å huske at det var ganske intuitivt. Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Brukte et program som heter "image for windows" for noen uker siden til akkurat samme oppgave. Fungerte fint. mvh Bjørn r. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Brukte et program som heter "image for windows" for noen uker siden til akkurat samme oppgave. Fungerte fint. mvh Bjørn r. 5505482[/snapback] Takker, kunne du fortelle meg litt mer detaljert hvordan jeg gjør det. Sirius Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Er egentlig ikke så vanskelig. Prøv å finne guiden til Mastif om HTpc. Der er det godt forklart hvordan en tar sikkerhetskopi. Jeg fulgte denne. Tror det er kapittel 7. Jeg brant ihvertfall et image til en ledig plass, så konverterte jeg denne over til den nye disken ved hjelp av programmet. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå