Christian86 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 solgte en FSC maskin på qxl med kjøp nå pris på 850 kroner. Fikk ikke beskjed om det, men fant det ut på kvelden. uansett; ringer kjøper, men han benekter budet og er så diffuse og forvirret at jeg sender mail. den har jeg ikke fått svar på (han fikk vite at jeg skulle sende mail). uansett; en annen kjøper meldte seg, og jeg undres. kan jeg bare selge til han? Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hvis opprinnelig budvinner ikke vedkjenner seg budet, så ville jeg ha: - gitt opprinnelig budvinner negativ karakter, og sendt inn søknad om refusjon av suksessomkostninger til QXL. - solgt gjenstanden til en annen person, dersom jeg hadde mulighet til det. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 har sendt han en epost. Er det ikke noe svar til i morgen ettermiddag så lar jeg en annen få salget. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Hvis budvinner benekter kjøpet/budet gi han/hun negativ karakter, send QXL en mail om dette og selg til en annen. Tatt direkte fra qxl.no: Alle vinnende bud er bindende for budgiver. Om man ved en feil har bekreftet sitt bud, må man selv avtale med selger for å evt. løse seg fra handelen. Dette foregår fullt og helt mellom kjøper og selger Selger er forpliktet til å selge varen til budvinner. QXL sletter ikke bud for kjøpere eller selgere, dette må gjøres opp mellom partene. Oppgjørsfrist Har du ikke hørt fra kjøper/selger innen 7 dager skal det gis negativ karakter. Har du betalt for en vare og du ikke mottar varen skal du ta kontakt med selger først og oppgi betalingsdato og beløp, slik at selger kan sjekke dette med sin bank. Årsaken til dette er at det ikke alltid forekommer at betalingsinformasjon blir informert fra mottakers bank. I de fleste tilfeller hvor man har betalt og ikke mottatt vare er dette årsaken. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 han benektet og var tildels forvirret og kunne ikke huske noe om en datamaskin. Jeg sender qxl.no beskjed om det, og sier at jeg ikke ønsker å betale for auksjonen da jeg ikke har hørt noe positivt fra selger Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Betalingen for auksjoen kan du slette/fjerne på dine sider. Ingen vits å sende mail om det. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 hvordan kan jeg gjøre det? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Tatt direkte fra qxl.no: Vinnende budgiver ombestemmer seg og nekter å kjøpe gjenstanden Dette er et sjeldent fenomen. Kjøpere er normalt like villige til å fullføre handelen som du som selger er. Uansett, oppstår det en uenighet er det flere måter å løse dette på. Hvis du ennå ikke har fått tak i kjøper 4 dager etter auksjonsslutt, gir QXL deg muligheten til å Avbryte handelen under "Min konto, Mine Auksjoner". Forsøk å få en bekreftelse fra den opprinnelige kjøperen at han virkelig ikke vil kjøpe gjenstanden, før du avbryter handelen i systemet. Hvis kjøperen ikke har svart hverken på telefon eller på e-post, kan det være at han er borte noen dager og har glemt budet han ga og ikke nødvendigvis ignorerer deg. Hvis du ser deg nødt til å avbryte handelen etter dette, må du også passe på å Gi kjøperen en karakter og gi en kort begrunnelse. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 det at han avviste transaksjonen per telefon er god nok grunn Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Litt mer info tatt direkte fra qxl.no: Kjøperen returnerer varen til deg og du avbryter handelen under Mine auksjoner. Du kan da søke om refusjon for salgsprovisjon ved å gå på "Mine salg" under "Min konto" og velg "Gjenstander solgt". Finn riktig auksjon og velg "Gi karakter". Legg inn en nøytral eller negativ karakter som viser hva som skjedde med handelen. Deretter velger du "Avbryt handelen". På neste side må du krysse av i feltet til venstre og deretter velge "Avbryt oppgjøret". På neste side skriver du inn begrunnelsen for at du søker om refusjon av salgsprovisjon på denne gjenstanden. Trykk deretter på Send-knappen og søknaden blir registrert hos oss. Hvis du avbryter handelen under Mine auksjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå