Gå til innhold

Retur eller angrerett av hk?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt ett DFI NF3 Ultra-d 939 men dette er meget ustabilt, og er usikker på hva det skyldes, kanskje er det ikke helt kompatibelt med Corsair XMS pro minnet mitt. Er mye problemer med minnet på dette kortet. Kan jeg på grunnlag av dette søke retur, og dermed ikke få noen returkostnader? Eller blir jeg nøtt til å benytte meg av angrerett å ha returkostnader?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammelt er det/kjøpsdato?

Er du 100% sikker på at det er noe galt med hovedkortet?

Angrerett kan benyttes innen 14 dager fra du mottar produktet.

Er det ikke noe galt med hovedkortet ditt kan du ikke gjøre annet enn å benytte deg av angreretten, eller kjøpe deg et nytt kort.

Er det noe galt med kortet ditt kan du sende det inn som garantireperasjon, og få dekket fraktkostnader tur/retur selger.

Sender du inn kortet som garantireperasjon, og det ikke er noe galt med det får du det i retur med gebyr for testing + porto begge veier.

Lykke til.

Edit: Ved angrerett må du betale porto.

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

Har hatt det siden tirsdag.

Om det er noe galt med kortet blir jo en vurdering, minnet er det ikke noe galt med, men HK'et feiler ved reboot rett etter/under memchecken. Men ikke fra "cold boot" :S

Så spm er om det kan regnes som en feil. Men ved retur kan jeg kreve pengene tilbake istedefor nytt produkt?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sikker på at porto må betales ved angrerett?

Angrerettskjema:

OPPGJØR OG RETURKOSTNADER VED BRUK AV ANGRERETTEN

Hvis du benytter deg av angreretten skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr),og selgeren skal ha tilbake varen.

Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved

telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og

homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks.

postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med mindre

selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en

erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Hvordan stiller webshopene seg til dette? Er det lett å få igjen alle utlegg?

Lenke til kommentar
Sikker på at porto må betales ved angrerett?

Angrerettskjema:

OPPGJØR OG RETURKOSTNADER VED BRUK AV ANGRERETTEN

Hvis du benytter deg av angreretten skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som faktisk er belastet kunden, herunder porto, ekspedisjonsgebyr og postoppkravsgebyr),og selgeren skal ha tilbake varen.

Eventuelle kostnader ved retur av varer skal bæres av selgeren dersom avtalen er inngått ved

telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted (f.eks. dørsalg, gatesalg, messesalg og

homeparties"). Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg (f.eks.

postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må du bære returkostnadene selv, med mindre

selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en

erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Hvordan stiller webshopene seg til dette? Er det lett å få igjen alle utlegg?

5672181[/snapback]

Det er ikke vanlig praksis å tilbakebetale fraktkostnader ved bruk av angreretten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...