nyland Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Ser i sticky/FAQ at man anbefaler at man IKKE slår av swap filen. Hvorfor ikke ? Jeg har 2GB ram og kjører ingen tunge programmer, bare musikk lytting og surfing. Maskinen (AMD Barton 2800+) fungerer mye raskere uten swap fila. Dersom man ikke har swap fil og belaster maskinen MYE, hva skjer da ? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Lurer littegrann på det jeg og Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg har hørt noen si nei, og andre ja. Mener å ha hørt at enkelte programmer nekter å fungere uten swapfil... Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Det verste som kan skje er at ting krasjer, men sansynligvis kommer Windows bare til å klage når den går tom for RAM, og evt. avslutte ett eller flere programmer du har kjørende automatisk. Lenke til kommentar
nyland Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Har nå kjørt uten swapfil og har ikke merket noen problemer i det heletatt. Har redigert video (13GB utgangs fil) i Studio9 uten problemer. Til mitt bruk virker det helt ok uten swapfil. Det er heller ingen tvil om at maskinen oppleves som raskere Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jeg kjører også uten swatfil med 2gb minne. Har ikke merka noe problemer med det,synnes maskin virker litt raskre kanskje bare innbillling Er det noe tester om det med og uten swatfil? Skal jo godt gjøres å bruke noe særlig mer 1,5gb minne. Pentium M 2.0 ghz 2048mb Kingston pc 4300 ddr2 er mitt oppsett. Tyngste jeg kjører av spill er BF2 Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Jo mere minne desto mere swapfil, har jeg lest. Men jeg har ikke funnet noen forklaring på hvorfor! Noen som vet? Lenke til kommentar
eternal Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Er ikke Windows 2000/XP mye bedre enn 98 på swapfiladministrering slik at man ikke trenger slike justeringer? Forøvrig kan jeg anbefale en titt på CachemanXP hvis man vil optimere minneutnyttelse. Gratis er det og. Gi gjerne tilbakemeldinger på om det funker for dere. Endret 7. februar 2006 av eternal Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 OSet kan bruke swapfilen til å legge data som ligger i minnet og aldri brukes. OSet vil også bruke minnet til caching, og dersom det ikke er tilgjengelig noen swapfil kan det gå i spare-minne-modus, og det blir mindre caching, og man mister ytelse. Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Er ikke Windows 2000/XP mye bedre enn 98 på swapfiladministrering slik at man ikke trenger slike justeringer? Forøvrig kan jeg anbefale en titt på CachemanXP hvis man vil optimere minneutnyttelse. Gratis er det og. Gi gjerne tilbakemeldinger på om det funker for dere. 5566043[/snapback] Har instalert CachemanXP for å prøve litt. Programmet har lagd ei swatfil på 163mb . Skal gi litt tilbake melding når jeg for testa litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå