Gå til innhold

2GB Ram- trenger jeg egentlig swap fil ?

nyland

Anbefalte innlegg

Ser i sticky/FAQ at man anbefaler at man IKKE slår av swap filen. Hvorfor ikke ? Jeg har 2GB ram og kjører ingen tunge programmer, bare musikk lytting og surfing. Maskinen (AMD Barton 2800+) fungerer mye raskere uten swap fila. Dersom man ikke har swap fil og belaster maskinen MYE, hva skjer da ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå kjørt uten swapfil og har ikke merket noen problemer i det heletatt. Har redigert video (13GB utgangs fil) i Studio9 uten problemer. Til mitt bruk virker det helt ok uten swapfil. Det er heller ingen tvil om at maskinen oppleves som raskere :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kjører også uten swatfil med 2gb minne.

Har ikke merka noe problemer med det,synnes maskin virker litt raskre kanskje bare innbillling :hmm:

Er det noe tester om det med og uten swatfil?

Skal jo godt gjøres å bruke noe særlig mer 1,5gb minne.

Pentium M 2.0 ghz 2048mb Kingston pc 4300 ddr2 er mitt oppsett.

Tyngste jeg kjører av spill er BF2

Lenke til kommentar

Er ikke Windows 2000/XP mye bedre enn 98 på swapfiladministrering slik at man ikke trenger slike justeringer?

Forøvrig kan jeg anbefale en titt på CachemanXP hvis man vil optimere minneutnyttelse. Gratis er det og. Gi gjerne tilbakemeldinger på om det funker for dere.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

OSet kan bruke swapfilen til å legge data som ligger i minnet og aldri brukes. OSet vil også bruke minnet til caching, og dersom det ikke er tilgjengelig noen swapfil kan det gå i spare-minne-modus, og det blir mindre caching, og man mister ytelse.

Lenke til kommentar
Er ikke Windows 2000/XP mye bedre enn 98 på swapfiladministrering slik at man ikke trenger slike justeringer?

Forøvrig kan jeg anbefale en titt på CachemanXP hvis man vil optimere minneutnyttelse.  Gratis er det og.  Gi gjerne tilbakemeldinger på om det funker for dere.

5566043[/snapback]

Har instalert CachemanXP for å prøve litt.

Programmet har lagd ei swatfil på 163mb .

Skal gi litt tilbake melding når jeg for testa litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...