unwill Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 En gang i blant prøver jeg å blåse av støv fra PSUen ellers gjør jeg lite med den. De siste 5 årene har jeg bygget 3 PCer med Aopen H600B som jeg syns gir mye for pengene, eller syntes. Det følger jo med en så fin 12 cm vifte på PSU som er fra Fortron Source og jeg har hørt mye godt om dem. Men nå har alle 3 PSUene sviktet meg. Den ene tok kvelden uten forvarsel, de to andre begynner å svikte ved å gi fra seg en uutholdelig støy. Begynner med at det bråker mye , men blir borte etter at jeg skrur av strømmen en stund, men kommer tilbake med raskere og raskere hypighet. Aner ikke hvorfor lyden kommer, men høres ganske mekanisk ut. Jeg som er max uheldig? F/S produserer PSU som ikke varer? Eller jeg som mangler kunnskap til å vedlikeholde en PSU? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Det er nok vifta som er i ferd med å ta kvelden, bytt vifte så forsvinner lyden. Når det gjelder vedlikehold, er det ikke stort mer å gjøre enn å blåse den ren for støv i ny og ne og bytte vifte når den blir ødelagt. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 funker veldig godt og skru opp PSUen og enten ta en kompressor og blåse godt ut av den, eller dusje den litt, men da må du nesten vente i et døgn før du kan bruke den... helst et døgn på et varmt sted, fks varmekabla på badet elns Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Fjern støvet fra den, det holder. Komponentene blir sykt varme av at det ligger et lite støvlag over dem, og da må viften gå fortere for å klare å fjerne varmen/ holde temperaturen på et akseptabelt nivå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå