Christian86 Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Skal kjøpe kameraet på enkeltmannsforetaket, så alt under 15 000 kan kostnadsføres første året uansett, men jeg lurte på om det er grunner til å vente med kjøpet av D200? Prisen kommer fra en butikk i Oslo, og jeg får forsikring til 1484 kroner. noen tanker? Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 At kameraet er verdt der er det ingen tvil om. Spørsmålet er vel heller om du har bruk for det..? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 nja, det er litt usikkert, men jeg har sjansen og vil benytte den. Lenke til kommentar
Msport Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Sjekk først om den forsikringen dekker yrkesbruk. Ikke alle slike forsikringer som gjør det. Og husk at omsetning må over 50 000 kr i året før du for fradrag for mva. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Sjekk først om den forsikringen dekker yrkesbruk. Ikke alle slike forsikringer som gjør det. Og husk at omsetning må over 50 000 kr i året før du for fradrag for mva. 5505662[/snapback] jeg kan kostnadsføres alt under 15 000 kr. Ergo kamera, men mva får jeg ikke tilbake. Forsikringen er 200 kr dyrere fordi jeg er bedrift. De sjekket. Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg tviler på om det er mye å vinne ved å vente. Etterspørselen vil sikkert holde prisen noenlunde oppe, og barnesjukdommene er vel kjent og trolig langt på vei fiksa nå. Evt kan det kanskje bli et lite rykk ved lanseringene av etterfølgerne til Oly E-1 og Canon 20D, så om du har noe å bruke inntil videre, skader det kanskje ikke å vente litt. Men i forhold til 13000, tviler jeg på at det blir store penger å spare. D200 er ikke et hus det er er helt billig å produsere heller. Hvis du ser på alternativene, så får her du veldig mye ved å legge ut noen tusen ekstra i forhold til D70 og 20D, samtidig som du ikke får stort annet enn en generelt noe usikker FF-fordel ved å legge ut 10000 mer for 5D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå