Gå til innhold

Tømmer på kaien

PMnormal

Anbefalte innlegg

Nevnte i tråden for "Annet" at jeg har hatt et problem med pc'en. Alle bildene forsvant i dag, ut av ingenting... Derfor kan jeg ikke legge ut det bildet jeg hadde planlagt. Ingen grunn til fortvilelse, for alle bildene finnes på ekstern backup. Vil likevel dele et bilde fra dagens produksjon. Tatt med den sedvanlige 20D og 50mm. Iso 200, 1/100s og f/8. Dette bildet er ikke av den typen jeg normalt tar, men motivet så så stilig ut i ettermiddagsolen. Hva synes dere? Kom igjen, da. Jeg er på tynn is med dette snapshot'et.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må innrømme at dette ikke var noe spennende motiv og ga meg ingenting.

Edit: For å gjøre det mer interessant for meg, ville jeg hatt færre stokker, mer close up, slik at man så mer detaljer (les: årringer). Dette "oversiktsbildet" gir meg ingenting.

Endret av kkristi
Lenke til kommentar

Nja er ikke enig i at du skulle gått nærmere.

Bildet gir meg ingenting "symbolsk sett", men det spiller liten rolle når det er så grafisk stilig som det er. Et nærmere utsnitt ville i mine øyne ikke blitt interessant i det hele tatt. Balansen mellom stokkene med lys på seg og de som er skyggelagt er fin, og trefargen er perfekt. Ville derfor ikke gått for svarthvittversjonen.

Edit: Men som noen sa over de skyggelagte stokkene kunne vært skarpere.

Endret av firstperson
Lenke til kommentar

Mulig det, færre stokker. Tar aldri denne type bilder, men det lå litt opp i dagen på min lille vandring. Tenkte opprinnelig at jeg kunne blurre hele saken og bruke den som bakgrunn i en montasje. Hva synes dere?

Gadd ikke engang sjekke om det var skarpt, he he. Takk for opplysningen. Litt hurtig valg av bilde. Skulle det stått på egne ben må det i alle fall være skarpt. Tok forresten flere vinkler. Kanksje jeg legger ut en annen vinkel også. Får se, for nå er maskinen fikset opp i. Burde vel egentlig finne et nytt bilde for kritikk.

Edit: Kanskje jeg skulle skrive det ut i A4 og 13x18. Kan være det ligger noe i den grafiske effekten.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...