PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Hvordan du kaster bort din tid er ditt problem, ikke mitt Hah, du lurer meg ikke i fella med den! 5515151[/snapback] Det var ingen felle Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Da er du ikke så smart som jeg trodde. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Tror det er på tide å gravlegge stridsøksen før det utarter seg (som det ofte gjør i slike diskusjoner). Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Tror det er på tide å gravlegge stridsøksen før det utarter seg (som det ofte gjør i slike diskusjoner). 5515744[/snapback] Takk, Stoners. Jeg har aldri hatt noen stridsøks klar for noen her på forumet, så den forblir begravd. Kanskje det ikke bare er meg som er paranoid Tråden kan stenges for mitt vedkommende. Lenke til kommentar
berland Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Tusen takk for kreativt innslag. Skal ta det til etterretning. Glemte den eksterne disken i Afrika, så jeg må skaffe en ny, eller få den sendt opp. Koster programmet mye? 5514926[/snapback] rsync er open source (og kommandolinjebasert, men dette programmet er så nyttig at det kan lønne seg å lære litt kommandolinje (bruk cygwins kommandolinje, ikke ms-dos)) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Aj aj, og jeg som hatet DOS He he. Skal ta en titt på det. Må få meg enda bedre rutiner, slik at det sparer meg for arbeid i fremtiden. Man kan aldri være helt beskyttet mot virus, ormer og angrep. Lenke til kommentar
berland Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Aj aj, og jeg som hatet DOS He he. Skal ta en titt på det. Må få meg enda bedre rutiner, slik at det sparer meg for arbeid i fremtiden. Man kan aldri være helt beskyttet mot virus, ormer og angrep. 5517176[/snapback] DOS kan du (og bør du) fortsette å hate, så elendig som det er, derfor anbefaler jeg cygwin (som vil gi deg et bash-skall) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Okidok, he he. Har altid vært litt nysjerrig på åpen kildekode (en venn konstruerer virtuelle verdener i linux for universitetet), men har aldri hatt tid til å sette meg inn i det. Får finne et (av de få) ledige øyeblikkene Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Kristallo kan gjerne roe seg litt ned. Hadde det ikke vært for at du har ett plettfritt rulleblad selv etter 1500 poster, så hadde jeg fort kunnet gi deg en advarsel. Neste gang gjør jeg alvor av det. Honnør til PMnormal for ikke å bevege seg ned på samme nivå Tilbake til topic! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Hadde en ny merkelig opplevelse i dag, men har ikke fått noen problemer i etterkant. Forsøkte å sende en mail til Pixmantec via deres hjemmeside. Det eneste som skjedde var at det kom opp et vindu som kalte seg "Internet Exploiter/Exploder", som multipliserte seg helt til det sluttet, og låste maskinen. Etter en hard reboot var alt i orden. Noen som har opplevd noe lignende? Merkelig at slik skal skje på så seriøse sider. Endret 30. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 ok, kan nok virke som du har noe lugubert på din maskin ja. Prøv denne: http://housecall.trendmicro.com/ En ubesudlet antivirus. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Nå går det ikke å åpne Rawshooter. Det virker som om det er det eneste programmet som er påvirket av hendelsen. Hvis det er et virus, så kom det fra Pixmantec. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Store problemer med Rawshooter nå. Har forsøkt å innstallere på ny, men det går fremdeles ikke ann å åpne Rawshooter. Er litt fortvilet nå. Bruker normalt F-secure for beskyttelse, men jeg kan jo prøve å bruke det anbefalte antivirus-programmet. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg har reddet flere personer fra fortvilelse med Housecall når Norton Antivirus ikke har greid å beskytte PCer. Det er en del virus og ormer som kan sette de vanligste antivirusprogrammene ut av spill hvis de infiserer før virusdefinisjonene er oppdaterte. Dette er også et bra og gratis antivirus program: http://www.antivir-pe.de/en/ (noen ganger er serveren treg) Forskjellige antivirus finner ikke alt og spesielt hopper de ofte over infeksjoner og bakdører som egentlig ikke er virus men som er like skadelige. Disse gratisprogrammene kan man bruke for å bli kvitt elendighet som ligger igjen: HijackThis Spybot-Search & Destroy Ad-Aware Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Har en PC her som hadde fått denne dritten i seg: http://www.avast.com/eng/win32magistr.html In one month after infecting the computer the virus runs its payload routine that overwrites all disk files with text "YOUARESHIT" on all local and network drives. Under Win9x the virus also erases CMOS, Flash Bios and hard drive data. En partisjon ødelagt, XP kjenner ikke igjen filformatet/innhold... Endret 30. januar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Det virker som om alt er på stell igjen. Har gått litt att og fram mellom maskin og barn i dag, og fant tilslutt en løsning på problemet med Rawshooter. Det er et vanlig problem, som oppstår når man ikke legger programmet ned skikkelig. Det ligger en skjult fil igjen i temp'en. Legger ved en link der problemet forklares og løses, siden jeg regner med at flere enn meg opplever/kommer til å oppleve samme problem: http://forum.pixmantec.com/showflat.php/Ca...005/page/0#6261 Hva som forårsaket crashen har jeg enda ikke funnet ut av, men så var det det med tiden. Får gå på virusjakt så fort som mulig. Det er også mulig det bare var en feil med Pixmantecs side (ikke virus). For de som ikke vet hvordan du kjører den filen som kan lastes ned fra dem, så er det bare å kopiere den inn i notebook, og lagre filen som et .bat dokument. Kjør så den filen fra der du lagret den. Search på min maskin fant ikke filen som lå igjen, så jeg kjørte filen på den måten. Batch-filer skremmer meg med min begrensede kunnskap om data, men det gikk bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå