unwill Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg har prøvd å få med meg hva disse relativt kryptiske bokstavene betyr. For nvidia: Og for meg ser det ut som at billigversjon av et kort heter LE, ingen endelse er vanlig, GT er litt bedre, GS er nyere og enda bedre? Men så er det GTX som er best. Men ikke alle modeller kommer i disse versjonene, 7800 kommer vel bare i GT og GTX, da blir jo GT den "vanlige" modellen mens GTX blir en litt bedre modell. Mens for 6800 finnes jo mange versjoner, til og med en Ultra versjon som jeg ikke vet hvor jeg skal plassere. 6600 finnes i GT og LE versjon. Er det nødvendig at det skal komme så mange varienter? Og sier disse modell-betegnelse noe som helst? F.eks. hvor mange pipelines den har eller om hva slags teknologi som er der? Hvorfor finnes ikke 7800 i "vanlig" versjon? Hvis de gjør det fordi det er et hi-end kort, hva skjer når disse blir gamle og ikke så high end lenger? Skal de da lage GTXX eller GT2X bare for å si at vi er bedre enn den forrige modellen? ATI gjør jo akkurat det somme med sine LE, SE, Pro, XL, XT, GT, GTO, og XT PE. Uten å vite hva alle disse betyr så tipper jeg at XT PE er best siden den har flest bokstaver og GTO høres litt bedre ut enn en vanlig GT... Nei, dette blir forvirrende, skulle ønske de bare kom med noen enkle tall som sier hvor bra et skjermkort er istedenfor masse kryptiske modellendelser. P.S. Står disse bokstavene for noe eller har de bare funnet noen bokstaver som passer siden av hverandre? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Ultra er best på 6800 serien Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Ati fra dårligst til best ~: (LE/SE Var vel bare brukt under R1x0) GT/GTO/Pro XT XT PE/XTX Mye av "suffixene" går over i hverandre og yter marginalt forskjellig i forhold til serie og avhenger litt av benchmark. XT PE er High End i X8x0 "eraen", mens det nå hittil er XTX. XT var High End under 9x00, men er nå under XT PE/XTX etc... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 hmm er ikke LE bedre enn "vanlig" uten prefiks ? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 nope, Le var et "feilprodusert" ultra eller gt, husker ikke helt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå