unwill Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg vurderte GPS men har ikke lyst til å punge ut flere tusen kroner på det enda. Finnes det et billig kartprogram som jeg kan installere på en bærbar maskin bare for å finne kjøreruter? Tenkte først og fremt på i Norge. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Microsoft AutoRoute er det eneste jeg har vært borti. Det er brukbart oppdatert, og kan finne kjøreruter for deg. Det har ikke noe automatisk system for hvor du skal kjøre, men har støtte for GPS-tracking. Det var veldig praktisk på ferie i Europa, en person satt med laptop og dette programmet og en annen kjørte bil. Jeg ver ikke hvor bra dekning det har i Norge. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hvis du ikke vil punge ut for et slikt program, så er jo karttjenesten til gulesider.no et OK alternativ... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg bruker noe lignende din løsning som navigasjon i bilen. Bruker en laptop, en GPS-sender, og Microsoft Autoroute 2006. Syns dette fungerer svært bra, og det koster 1000 spenn på Komplett.no denne uken (GPS og program).. Har også brukt MS Autoroute 2005 en stund, men oppdaterte til 2006 versjonen for noen uker siden. Nytt i 2006 er at man har ei dame som leser opp hvor man skal kjøre, dersom man har GPS og laget rute. Ganske praktisk, noe som var et stort savn i 2005. Kan vertfall anbefale denne løsningen. Hvorvidt dekningen er super vet jeg ikke, men jeg har vertfall funnet frem tid jeg skal.. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) finn.no gulesider.no norge i bilder MSN maps and direction:kan finne den korteste ruten for deg om du har til-fra adresse Men disse internettadressene forutsetter at du har internett tilgang da ---- Google-earth er gratis og fungerer offline også, men er forholdsvis tungvindt å lese kart med. Endret 28. januar 2006 av tronni_87 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Google-earth er gratis og fungerer offline også, men er forholdsvis tungvindt å lese kart med. 5510481[/snapback] Også den ulempen at du ikkje ser veien i størsteparten av Norge. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 www.visveg.no - Vegvesenet sin www.norgeibilder.no - Svært bra side hvor man får detaljerte bilder over Norge. Får jo selvsagt ikke laget noe ruter, og egner seg nok best til småområdet om man er usikker på hvor et hus ligger f.eks.. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Google-earth er gratis og fungerer offline også, men er forholdsvis tungvindt å lese kart med. 5510481[/snapback] Også den ulempen at du ikkje ser veien i størsteparten av Norge. 5510495[/snapback] At bildene ikke er brukbare er jo en ting, men en kan jo skru på veioppmerking likevel, slik at en ser hvordan veien går. Men det er veldig knotete program så det er igrunn ikke til å anbefale, men det funker nå likevel... Endret 28. januar 2006 av tronni_87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå