G-E-T Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Noen som vet om det er mulig å lage den samme tekst effekten i Sony Vegs 6 som du ser i div agent filmer ? ( Der teksten skriver seg selv med fancye lyder osv, ofte info om plasser, personer ) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Kjenner ikkje til Vegas, men kan seie korleis ein ville gjort det i PPro, kan vere du kan gjenskape effekta i Vegas. Lag teksten, og legg den på tidslinja. Legg til ein effekt som heiter Crop. Keyframe mengda crop slik at ein og ein bokstav kjem fram om gongen. Ta ein skrivemaskinlyd eller annan lyd du har funne, og synkroniser lyden med der bokstavane kjem fram. Crop-filteret gjer at ein kan kutte bort ei side av videoen. Ved å keyframe denne kan ein få bokstavane til å dukke opp ein og ein. Ulempa med denne måten, er at om ein skal ha fleire linjer med tekst, må ein ha kvar linje på ein ny title. Det finst plugins som kan gjere dette, men dei plar koste ein del, og eg veit ikkje om dei finst for Vegas. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Det skulle ikke være noe problem, mulig du må improvisere litt, men blir nok på lignende måte som incanus forklarte! Kan ta en titt på det når jeg kommer hjem fra skolen idag... (kommer sikkert til å glemme det da ) Lenke til kommentar
G-E-T Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Mange takk Noen ide om hvor jeg kan finne den samme tekniske lyden ? Finner bare vanlige tastatur-skrivelyder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå