Plecto Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Er det det samme hvor man plugger f.eks. IDE kabelen i hovedkortet? (Primary eller secondary). Hva med Ram slottene? Hvis man har bare 1 ram brikke, må den da alltid i Dimm 1? Hva med s-ata kontaktene? S-ata 1, 2,3,4? Samme hvem man bruker? Og dette med master og slave, harddisk og cd rom. Er det totalt likegyldig hvem av dem som er master og slave? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Det er igrunn det samme hvor du setter fast IDE kontakten hen i IDE portene. Samme med minnet, siden du bare har 1 brikke. Og akkurat det samme med S-ATA tilkoblingen. Som en master/slave regel ved tilkobling av hdd og cd-rom på samme IDE kabel, kan du sette harddisken som master, og cd-rom'en som slave. Etter det jeg har fått med meg, så får du litt bedre hastighet ved den tilkoblingen, enn hva du gjør med cd-rom som master og harddisk som slave. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Når det gjelder RAM så krever nForce ofte at minnebrikkene står i bestemte slotter. Se i manualen. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Det er igrunn det samme hvor du setter fast IDE kontakten hen i IDE portene. Samme med minnet, siden du bare har 1 brikke. Og akkurat det samme med S-ATA tilkoblingen. Som en master/slave regel ved tilkobling av hdd og cd-rom på samme IDE kabel, kan du sette harddisken som master, og cd-rom'en som slave. Etter det jeg har fått med meg, så får du litt bedre hastighet ved den tilkoblingen, enn hva du gjør med cd-rom som master og harddisk som slave. 5504849[/snapback] Men om du har mulighet til det, så bør du ikke sette harddisker og CD/DVD-enheter på samme kabel. Harddiskene vil da måtte vente på CD/DVD-drevene, så selv om du bare har en av hver og dermed kan i teorien sette dem på samme kabel, vil du tjene på å sette dem på hver sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå