Gå til innhold

Kjøling av Matrox-skjermkort

ilpostino

Anbefalte innlegg

Jeg har et Matrox-skjermkort som vil veldig varmt. da jeg ikke har lyktes å få tak i noe kjølesystem som passer har jeg bestemt meg for å kanskje fixe noe selv.

Har vurdert å simpelthen sette denne (eller noe av det samme) over skjermkortet slik at det blåser kald luft ned på kortet for å kjøle det på den måten.

noen som har noen bedre forslag eller vet om kjølesystemer som går spesifikt til Matrox-skjermkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selger de ikke sånn gjennomsiktig grønn ting som man glir inn i en pci port bak i kabinettet og har 2stk vifter i seg på Microplex?

5504333[/snapback]

det ser ut som det jeg er ute egentlig.. men vet du om luften suges inn på oversiden eller undersiden av denne. Da jeg har et AGP-kort som blir veldig varmt er det en fordel om det er luften på oversiden som blir sugd ut...

denne suger jo ganske mye luft i forhold til de andre....

Lenke til kommentar
vet du om denne blåser luften opp mot skjermkortet eller motsatt vei? er mest lysten på å anskaffe noe som blåser kjølig luft på skjermkortet slik at det kjøles ned....

5507180[/snapback]

denne?

hm... på hjemmesiden står det:

Fan Card serves a dual purpose of directly cooling any PCI/AGP cards surrounding it as well as providing better air circulation with two adjustable fans

..Så da mener de at viftene kan snus etter ønske?

Lenke til kommentar
vet du om denne blåser luften opp mot skjermkortet eller motsatt vei? er mest lysten på å anskaffe noe som blåser kjølig luft på skjermkortet slik at det kjøles ned....

5507180[/snapback]

denne?

hm... på hjemmesiden står det:

Fan Card serves a dual purpose of directly cooling any PCI/AGP cards surrounding it as well as providing better air circulation with two adjustable fans

..Så da mener de at viftene kan snus etter ønske?

5507781[/snapback]

bestiller en sånn.. så får satse på det. takk for hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...