_Ferrari_ Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Hei! Snart skal jeg ha et mini-LAN med 5 deltagere. Jeg har en Router med innebygd 4p switch og en standar 4p HUB. Kan jeg koble HUB'en til routeren sånn: WWW ---> router-->HUB via uplink på HUB'en | | maskiner maskiner Tanken min er at da skal alle maskiner finne hverandre på nettverket uten nevneverdige problemer. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Og hva lurer du på? PS. Brannmurer kan gjøre det litt surt av og til for at de ulike pc'ene finner hverandre. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg lurer på om alle maskinene finner hverandre i nettverket ved å koble sammen på den måten. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Skal gå greit det. Eneste du må passe på er at du får link lys på porten som du benytter på hub/switchen. Er det en ny sak så er det som regel en switch og switchen vil automatiske finne ut hvilke type kabel det er snakk om. Er det en gammel hub så er det ofte en må trykke inn en knapp i nærheten av porten eller ha en krysset TP-kabel. Men regner med at det skal gå fint for dere. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 En annen ting som kan være verdt å nevne er at hub ikke er noe særlig som knutepunkt mellom flere maskiner hvor det er mye trafikk (f.eks deling av filer o.l). Hub'en repeterer dataen til samtlige maskiner tilkoblet hubben, i motsetning til en svitsj som vidresender dataen til kun den maskinen som skal ha. Dermed blir det mye 'unødvendig' trafikk på en hub. Men har du bare 2-3 maskiner skal de gå greit Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Akkurat det problemet du snakker om der må vi bare leve med tror jeg.. Det blir bare to maskiner koblet til HUB'en. Den har en knapp på den 4. porten der man kan velge uplink eller normal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå