Gå til innhold

hovedkort og grafikkort

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe ny prosessor samt systemdisk (raptor) Har et relativt nytt AGP grafikkort som jeg gjerne vil beholde, men samtidig vil jeg gjerne har muligheten til å oppgradere med PCIe. Noen som vet om hovedkort med både AGP og PCIe?

mvh

ashole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Takk, det så greit u

Hvor mye betyr chipsettet, bør jeg se etter noe med nforce4, eller betyr det ikke så mye for ytelsen. Ser det er et ganske rimelig hovedkort, og vil jo ikke kjøpe noe halvdårlig.

S

5503711[/snapback]

du kan ta og stole på det chipsettet der, har sett mang en pc kjøre fjellstabilt mrd det hk der. og hvis du kurer på om uli er et bra merke så kommer jo uli fra en produsent som heter ali, og de har vært med en god stund... tror ikke det finnes et nforce4 chipset med både agp og pcie.

Når jeg tenker meg om så finnes det mange andre hk med både agp og pcie, men ingen har klart og lage et kort med fullverdig agp, de fleste har bare kjørt på agp 4x, mens agp 8x er det nyeste agp "formatet"

Lenke til kommentar
Takk, det så greit u

Hvor mye betyr chipsettet, bør jeg se etter noe med nforce4, eller betyr det ikke så mye for ytelsen. Ser det er et ganske rimelig hovedkort, og vil jo ikke kjøpe noe halvdårlig.

S

5503711[/snapback]

du kan ta og stole på det chipsettet der, har sett mang en pc kjøre fjellstabilt mrd det hk der. og hvis du kurer på om uli er et bra merke så kommer jo uli fra en produsent som heter ali, og de har vært med en god stund... tror ikke det finnes et nforce4 chipset med både agp og pcie.

Når jeg tenker meg om så finnes det mange andre hk med både agp og pcie, men ingen har klart og lage et kort med fullverdig agp, de fleste har bare kjørt på agp 4x, mens agp 8x er det nyeste agp "formatet"

5503766[/snapback]

Drev aa sjekket litt paa hw.no.Mente de hadde en test av det hk,eller er det jeg som husker feil?

Lenke til kommentar
Kjøper en 74 GB og en AMDx2 - 3800

Burde få litt fart på sakene. Driver mye med bildebehandling og nedlasting fra kamera etc.

5504036[/snapback]

Vel dagens 74GB Raptor er ikke noe merkbart raskere enn andre 7200rpm-disker, og er derfor etter min mening bortkastede penger.
Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...