Gå til innhold

Bærbar som skrivebordserstatter til maks 14000,-


Anbefalte innlegg

Ja, jeg går og tenker på ny data og da hadde det vært kjekt med bærbar pc i og med at jeg ikke bruker pc'en til noe annet enn WoW, surfing, skolearbeid, se på filmer mm. Har, som sagt i emne, tenkt å bruke denne pcen som en skrivebordserstatter som betyr at jeg må ha mulighet for å koble til ekstern skjerm, hdd, webkamera, mus, tastatur, mikrofon og lydanlegg/høretelefoner.

 

Men jeg drar en del rundt og da hadde det vært kjekt med bærbar pc. Er det noen gode tilbud rundt omkring? Aner nesten ingenting om bærbare pc'er og AMD's og Intel's sine "mobile" prosessorer så dette får være opp til dere og bestemme (link gjerne til tester). Vet også veldig lite om hvordan skjermkort jeg skal ha så dere får foretlel litt om hvorfor dere har valgt akkurat det skjermkortet. Her er i hvertfall noen krav:

 

-1024 MB ram (_må_ ikke være det, men helst)

-Minimum 80 GB HDD

-Skjermkort som duger til spill som WoW, AoE 3 og lignende spill (MMORPG's, Strategi, RPG). Trenger ikke å ha den råeste grafikken så lenge det flyter fint.

-Minimum 15" skjerm

-WLAN

-Skal helst ikke koste mer enn 14k

 

Kommer sikkert til å føye til ting på denne lista etterhvert, men er dette urimelige krav? Har ikke noen krav ang. pris i og med at jeg aldri har hatt bærbar pc før og ikke aner hva jeg kan forvente meg i forhold til pris.

Hvordan er det med garanti på de forskjellige merkene?

 

Har sett litt på denne. Er det noe? Er litt i tvil mtp skjermkortet og CPU'en som jeg vet veldig lite om. Noen som kan fortelle meg litt om de komponentene? Linke til tester?

 

Bare sleng inn forslag

 

Mvh

Haakon

 

(Var ikke sikker på om jeg skulle poste denne her eller i bærbar kategorien)

 

Spørsmål: I følge dinside.no må man gange GHz'n til en Intel M CPU med 1,5 for å få samme ytelsen som en Intel Pentium 4 CPU har (uten 800FSB CPU'ne da). Stemmer dette?

 

EDIT: Har nå lest litt rundt omkring om GeForce Go 6600 og det virker som et veldig bra skjermkort. På dinside.no fikk det skryt, scorer høyt i 3DMark ( i følge dinside.no det høyeste noensinne på en bærbar).

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver minimum 120 gb hd, og linker selv til en med 100 ? ;p

 

men ang. forventningene dine tror jeg du kanskje har satt lista litt høyt..

 

Kikket på Asus 15.4" G WXGA YDC T2300 X1600 256MB 512MB/80GB/DVD Dual DL/WLAN/BT Win XP Pr Men den har "bare" 80 gb, og 512 ram.. men ikke noe problem med å oppgradere til 1024 ram..

 

Veit ikke helt åssen x1600 kortet er til laptop.. men finnes sikkert tester.

Lenke til kommentar

Dell Inspiron 9400 får du nå til under 14000 inkludert Dual Core prosessor, 17" WUXGA-skjerm og et rått skjermkort (256 MB Geforce 7800 GO). Pass bare på å fjern den 3-årsgarantien som koster skjorta. Du får den jo billigere også dersom du heller ønsker WXGA+ oppløsning og single core prosessor, men prøvde å sette sammen hva jeg ville kjøpt for rundt 14000. Du får prøve deg fram.

 

Dell har 5% rabatt ut helgen, men prisen blir ikke akkurat avskrekkende om du ikke får bestill før den tid.

 

Olav

Lenke til kommentar

ikke se deg blind på hd-kapasitet, ekstern disk er lett å fikse, og blir stadig rimeligere. det er også viktigere at laptopen har støtte for opptil 2 gb, enn at du kan dytte inn 1 gb med én gang. husk at maskinen kan oppgraderes! sats på å kjøpe en maskin med én 1gb minnebrikke (så du kan dytte inn en til senere) og at laptopen har nok usb-kontakter (så du kan slenge inn en eller flere eksterne disker). :)

Lenke til kommentar

Sjekk ut denne pcen! Den har riktignok bare 512 mb ram (dette kan du jo oppgradere), men den har et vanvittig bra skjermkort (synes 9000 3dmarks i 03 er ganske bra til å være bærbar, jeg har selv testet den :) ). Ikke bry deg om harddiskstørrelse da bærbare maskiner uansett ikke kan måle seg med stasjonære. Hvis du er avhengig av flere hundre gigabyte skaffer du deg en ekstern hd, det er mye billigere :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for alle svar, men så langt synes jeg fortsatt MPX pc'en virker som det beste alternativet. Med mine konfigurasjoner (2 GHz, 1024 MB Ram) ender prisen på 13,3k noe som ikke er avskrekkende. Inkludert i den prisen er også 2 års garanti, XP Pro og bæreveske. Tror den kommer til å funke bra, men vil gjerne ha noen innspill fra dere.

 

Skal også prøve ut litt forskjellig på den Dell pc'en som virket veldig bra.

 

Fortsett og komme med tips og forslag! Tar i mot alt med åpne armer :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...