Gå til innhold

Tips og råd til utholdende statisk styrketrening.

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en treningsøktplan som går ut på å trene utholdende statisk styrke. Jeg er nybegynner på dette så jeg må begynne forsiktig.

Det jeg har tenkt meg er at for å trene på bicepsene så holder jeg en lett manual og har armen bøyd og la det stå slik så lenge jeg orker. Tricepsene er jeg ikke så sikker på hvordan; kanskje holde manualene oppe med strak arm? Eller ta en treningsstrikk med håndtak i hver ende og feste den til en ribbevegg og jeg står med ryggen til ribbeveggen og drar strikken utover med strake armer og holde i den stillingen?

Magemusklene kan jeg vel bare holde fast i stillingen når jeg er bøyd sammen?

Noen tips til andre måter å trene på? Tenker bare på disse 3 muskelgruppene i første omgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biceps: Bruk manualer i første omgang. Sitt med bred benstilling, en arm hvilende inntil låret (den armen med manualen), og en arm til å "støtte opp" (bare ha den oppe på låret sånn at du holder balansen).

Triceps: Sitt på en krakk eller lignende med den ene leggen. Sett den andre foten i bakken. Ha ryggen parallelt med gulvet, og støtt deg med den ene armen på krakken. Den armen du har manualen i, skal du ha parallelt med ryggen helt ned til albuen. Derfra skal den lftes opp og ned.

Mage: Si-ups

Er ikke veldig god til å forklare :p Prøvde også å tegne litt på paint, men det gikk til helvette, det også :tease:

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...