BBernes Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Som mange andre mangler jeg Netcom dekkning på flere steder jeg er så jeg har meldt flytting til Tele2, det er jo ingen vits å bli i Chess selv om du får utsatt flyttingen til senere i år. Man må jo bytte uansett så det er like greit å gjøre det nå. Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Fikk denne smsen fra Chess i dag: Brev med nytt SIM-kort til din mobil er på vei til deg i posten. Det nye kortet settes i mobilen 9.2.2006 når det gamle slutter å virke. Mvh Chess. Står ingen ting her eller om hvorfor man skal plutselig få nytt simkort. Synes de nå kunne opplyse om hvorfor jeg skulle få et nytt simkort. Men men. Får nå prøve hvordan Netcom fungerer her i Trondheim og videre sørover. Håper det funker bra. MEn fortsatt dårlig med info fra Chess synes jeg. Ikke bra det her. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Kanskje du får mer info i brevet ditt! Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Kanskje du får mer info i brevet ditt! 5540605[/snapback] Ja, gjenstår å se det. Kanskje de har omformulert brevene så det kommer frem litt tydeligere. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Rignte med en gang jeg fikk SMS'en og sa at jeg ikke ville bli med over til NetComs nett. De sa det var greit og at overføringen skulle stoppes. Så da får vi se om SIM-kortet mitt virker etter 09.02.06... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ifølge Teleavisen, tviler PT-sjefen om Telenor kan stenge Chess ute fra nettet sitt. Så håpet lever fremdeles! Lenke til kommentar
stigh Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg følger med interesse og uro diskusjonen som pågår her. Mottok selv SMS om nytt sim-kort for noen dager siden, og prøvde å ringe kundeservice. Opplevde faktisk at jeg havnet lenger og lenger bak (!) i køen mens jeg ventet (startet på 2, gav opp på 11), og sendte heller en epost. De opplever vel noe økt trafikk... Iallefall fikk jeg svar i dag (søndag) om at problemet ville løse seg. Quote: Hei. Takk for din henvendelse. Vi har nå kansellert portering på nr : xxxxxxxx . Når det gjelder nummer yyyyyyyy har vi lagt inn notat om dette i våres systemer slik at du får beholde din dekning hos Telenor. Dersom du mottar simkort fra oss ber vi deg ta kontakt med oss igjen slik at vi kan ordne opp i dette. Vennlig hilsen Jørgen Chess kundeservice ... Så dette virker da ryddig nok for min del. Jeg er enig i at det er klanderverdig med mangelen på informasjon. Men for min del ser det ut til å løse seg. Og jeg setter også stor pris på Chess sin prispolitikk - den har spart meg for mye penger. Lenke til kommentar
stigh Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 ...bare et lite uskyldig spørsmål fra en enfoldig kar fra trøndelag..., når 'gurban' skriver 'glisegutten vollvik', kunne han kanskje vise et bilde av seg selv? For å overbevise om at han ser bedre ut enn mr Chess. For om det kunne bringe kredibilitet inn i debatten.., eller ikke? Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Nå er jeg kommet i en litt uheldig situasjon pga det nye sim-kortet. Fikk jo info og brev om dette nye sim-kortet, og det var ikke akkurat noen overraskelse da mitt gamle sim-kort "plutselig" sluttet å virke; "inaktivt sim-kort" (jeg glemte å ta med det nye den dagen jeg fikk beskjed om å bytte)... Nuvel, tenkte som så at det bare var å bytte til det nye med en gang jeg kom jeg; den gang ei. Satte inn det nye sim-kortet, tastet inn PIN-koden, men fortsatt "inaktivt nett". Ser det nye mobilnettet er NetCom, men skal jeg få "inaktivt nett" bare pga dette? Sendte mail til chess for å få ordnet opp i dette; spurte om jeg kunne beholde Telenor-nettet, og dessuten om hva jeg kunne få gjort med "inaktivt nett" dersom dette ikke løstes ved overføring tilbake til Telenor. Svaret ble som følger: Hei. Takk for din henvendelse. Siden fusjonering av Sense til Chess har vi jobbet med å samle våre kunder på like vikår, deriblant også ett nett, slik at vi kan levere ihht våre verdier som er Enkel, Smart og Billig. Dette inkluderer samling av våre kunder på NetCom sitt nett som igjen gjør at vi kan tilby enda lavere priser. Det første beviset på dette var vår prisjustering 01.01.06 samt lansering av landets billigste kontantkort ChessKontant i Narvesen! For de aller fleste kunder vil Netcom sin dekning oppleves som vel så bra som Telenor sin dekning. NAFs gule biler, Luftambulansen og ett av Norges største taxiselskap Taxus-gruppen er eksempler på kunder som er avhengig av god dekning. Det får de ved å ligge på NetCom sitt nett. Med vennlig hilsen NN Chess Kundeservice Dette er jeg overhodet ikke fornøyd med, men er misnøyen min berettiget? Hva kan jeg evt. gjøre? Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Send først en epost eller ring de og fortell at det nye sim kortet ikke virker. Problemet med denne henvendelsen din var at du spurte om to vidt forskjellige saker. Og de sendte deg tydeligvis et standard svar på del 2 av spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Da har det kommet SIM-kort til meg og... Jeg sendte de en mail å spurte om hva de drev med og fikk i mailen beskjed om at de hadde registrert i sine systemer at jeg ikek ønsket Netcom dekning. Dagen etter jeg fikk svar på mailen kom SMS'en som sa at nytt SIM.kort var på vei. I går kom SIM-kortet, og ja det er med Netcom-dekning. Sendte mail tilbake, men har enda ikke fått svar. Er spent på hva de sier nå? Så konklusjon. Hvis du vil beholde Telenor dekning så ikke ta kontakt med de!! Da kommer bare SIM-kortet med en gang.. Min bror og mor har ikke fått nye SIM-kort enda, og de er på samme etternavn... Så det er nok at jeg tok kontakt... Kommer nok til å bytte nå ja. Hvis ikke skal jeg ha bedre avtale enn jeg allerede har hvis de "må" flytte meg til Netcom sitt nett.. [EDIT] Fikk svar på mailen rett etter jeg la inn innlegget: Hei. Takk for din henvendelse. Vi har nå kansellert din portering her hos oss slik at du blir værende på Telenor sitt nett. Hvorfor vi ikke har gått ut med dette kan jeg dessverre ikke svare på.Dette står no på www.chess.no . Du får i alle fall beholde din dekning ut året men vi håper selvsagt at vi alltid kan tilby våre kunder Telenor dekning. Vennlig hilsen Jørgen Chess kundeservice Så får jeg håpe at dette stemmer. [/EDIT] Endret 8. februar 2006 av yhagger Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Fikk svar fra journalisten fra dinside.no angående forespørselen min når det gjaldt saken om Chess. "Hei, og beklager at det har tatt litt tid å svare. Vi undersøkte med Chess/Sense, som sa at alle kan velge, men at det vil bli dyrere på Telenors nett. " - Elisabeth Dalseg, dinside.no Så da ser det ut som det blir dyrere for de som ønsker å forbli på Telenors nett. Kanskje ikke noen stor overraskelse... Men nok en gang så kommer slik informasjon fra alle andre enn Chess selv... Informasjonsavdeling/strategi er tydeligvis noe de ikke har hørt om...?? Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Nå har Telenor lagt inn en egen "spørsmål og svar"-side for Chess-kunder. http://telenormobil.no/kampanje/chess0206?wlnr=012208 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 pokker... jaja ettersom jeg hater tele2-reklamen på tv, og ikke vil ha netcom av prinsipp, så blir det nok djuice allstar på meg etterhvert... Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Nå har Telenor lagt inn en egen "spørsmål og svar"-side for Chess-kunder. http://telenormobil.no/kampanje/chess0206?wlnr=012208 5571830[/snapback] :!: Hadde vært moro å hørt Chess svar på det utspillet. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Nå har Telenor lagt inn en egen "spørsmål og svar"-side for Chess-kunder. http://telenormobil.no/kampanje/chess0206?wlnr=012208 5571830[/snapback] Hadde de nå bare kunnet konkurrere med prisene til chess (har chess king)... så hadde valget vært enkelt.. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Ser ikke noe problemer med dette Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg har skiftet til Telenor Fri120 fra Chess King. Ble kanskje 50 kr dyrere i mnd, men medregnet ny telefon og subsidiene ble det såpass lite at jeg skiftet. Skal aldri ha noe med Netcom å gjøre da måten de behandler kunder på er horribel. Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg har horrible erfaringer med Telenor, så jeg tviler på at den ene er bedre en den andre. Lenke til kommentar
Hovis Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Spennende utvikling her. Idag skulle jeg ha skiftet sim kort. Men har jeg mottatt noe sim kort enda?? Neida, ingenting er kommet i posten. Har sendt mail til Chess. får håpe de fikser dette på ett eller annet vis. Ikke veldig happy uten mobiltelefon nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå