Alastor Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Er jo heller ikke bra at de skriver at nettbyttet skjer pga. sammenslåingen av Chess og Sense. Dette er jo direkte løgn, byttet skjer jo pga. Telia (NetCom) har kjøpt opp Chess/Sense... 5525789[/snapback] Byttet skjer pga at Telenor har sagt opp tjensteleverandør avtalen med chess. Dette gjør de PGA oppkjøpet, og har fått tillatelse av PT av pga oppkjøpet. 5526359[/snapback] Og sånt liker man å se kilder på. Hvis ikke så ser man ingen grunn til å stole på et slikt utsagn. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 for en gjeng med sure mennesker det var her inne da.. ingen som tvinger noen her.. de som vil ha telenor dekning kan fortsatt ha det... ser ikke helt hvorfor så mange her inne ville ønske noe sånt heller.. og til dere som missliker netcom sitt nett så utrolig mye... har dere sammenlignet dekningskartet til begge nettene? har så og si identisk dekning.. har skjedd ting de sisste 10 årene på den fronten der også.. slutt å syt, tenk heller på hva du har spart på å bytte over til chess don't wory, be happy 5526119[/snapback] Problemet er ikke at valgfriheten er borte - den er jo her fortsatt. Problemet er at kunder får NULL info om at de plutselig flyttes over til netcom, bare en masse finprat om alle fordelene man får med sitt nye simkort..og en bitteliten notis om at nett = netcom. Altså er det villedende..og idiotisk. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Der har itavisen også kastet seg på nyheten om at chess tvangsflytter kundene : http://itavisen.no/php/art.php?id=289465 Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178984 Her en er ny artikkel i VG, med en ny vri. Det er Telenor som kaster kundene ut. Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Skyld på Telenor , ikke Chess. Lenke til kommentar
stue Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Skyld på Telenor , ikke Chess. 5528715[/snapback] Haha...nå har Vg.no latt seg lure av vollvik. Alt er telenors feil. Ingen nevner at chess har prøvd å flytte kundene over til netcom i det stille.... SKulle tro det var Telenor som sendte brev rundt til alle chess-kunder, og ba dem dra til helvete....Hvordan klarer VG å ha en slik idiotisk vinkling på saken?? VG lar seg manipulere av Vollvik Endret 31. januar 2006 av stue Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Skyld på Telenor , ikke Chess. 5528715[/snapback] Haha...nå har Vg.no latt seg lure av vollvik. Alt er telenors feil. Ingen nevner at chess har prøvd å flytte kundene over til netcom i det stille.... SKulle tro det var Telenor som sendte brev rundt til alle chess-kunder, og ba dem dra til helvete....Hvordan klarer VG å ha en slik idiotisk vinkling på saken?? VG lar seg manipulere av Vollvik 5528737[/snapback] Nei, da har du lest saken feil (jeg skrev den). Jeg skriver ettertrykkelig at Chess nå får gjennomgå av kundene sine om at de blir overført i stillhet, og at Telenor selv kritiserer Chess for at de har gitt dårlig informasjon. Vi har en hel sak på VG Nett i dag, hvor vi drar frem dette at kundene har fått dårlig informasjon (lenkes til i den saken). Vi legger også ut lenke på forsiden nå, til den saken. Lenken vil stå i ingressen til Chess-saken på forsiden, og kalles "Chess-kunder klager på informasjonsmangel". Endret 31. januar 2006 av Erling E. Lenke til kommentar
stue Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Skyld på Telenor , ikke Chess. 5528715[/snapback] Haha...nå har Vg.no latt seg lure av vollvik. Alt er telenors feil. Ingen nevner at chess har prøvd å flytte kundene over til netcom i det stille.... SKulle tro det var Telenor som sendte brev rundt til alle chess-kunder, og ba dem dra til helvete....Hvordan klarer VG å ha en slik idiotisk vinkling på saken?? VG lar seg manipulere av Vollvik 5528737[/snapback] Nei, da har du lest saken feil (jeg skrev den). Jeg skriver ettertrykkelig at Chess nå får gjennomgå av kundene sine om at de blir overført i stillhet, og at Telenor selv kritiserer Chess for at de har gitt dårlig informasjon. Vi har en hel sak på VG Nett i dag, hvor vi drar frem dette at kundene har fått dårlig informasjon (lenkes til i den saken). Vi legger også ut lenke på forsiden nå, til den saken. Lenken vil stå i ingressen til Chess-saken på forsiden, og kalles "Chess-kunder klager på informasjonsmangel". 5528815[/snapback] Ja, ok. Ser lenken nå. Da ble det hele mere nyansert. Jeg lot meg blende av Vollvik-utsagnet. Bra at dere tar opp saken! Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Bare hyggelig, og takk for tilbakemeldingen. Det er veldig lett å bli "blendet" av Vollvik, spesielt for en avis. Han er tusen ganger enklere å selge enn en fyr i Telenor (selv om Lessum er en veldig hyggelig kar, han også). Men vi prøver å forholde oss objektive og legger frem saken slik den er. Skrev også om begynnelsen av saken litt, for å fremheve at også Chess roter det litt til i denne prosessen. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Har nå fått tilbud fra Telenor om nytt abonnement. Betaler 29 kr i mnd og får da med 50 SMS-meldinger. I tillegg får jeg 150 SMS + fri innmelding. Ringetid for 0,69 til alle mobiltelefoner + gratis "familienett", dvs gratis telefonsamtaler til 4 faste nr, kun oppstartsavgift (0,69kr). Bye bye, Chess! Endret 31. januar 2006 av johanch Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Dette var dårlige nyheter! Er på tredje året på King, så årsavgiften er borte, og så har jo Chess akkurat satt ned prisene. Tror jeg skal prøve NetCom-dekning en stund først, er lenge siden jeg hadde det sist. Her i Oslo er det sjelden noe problem, men kommer man utenfor tettstedene er det mange fler "hull" i NetCom's nett enn i Telenor sitt. Telenor har vel hatt førsteretten på plassering av sendere, så tror Netcom får problemer med å lage et like bra nett. /erling Endret 31. januar 2006 av erlingba Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Har fått spørsmål om dette tilbudet fra Telenor, og gjengir mitt svar til en av brukerne her på forumet: Hei. Jeg gikk inn på wap-sidene til Telenor og la inn mitt nummer på en link "Supertilbud fra Telenor". Så ringte det en selger opp til meg og spurte hva jeg hadde i dag osv. Så det man kom fram til var at jeg burde velge abonnementet Djuice Allstar. I følge nettsidene så er ringeprisen 0,79 til alle mobilnett og 1,29 til fasttelefoner. Men iflg selger så settes mobilprisen ned til 0,69 fra 1.februar (altså imorgen). Fast månedsavgift på 29 kroner og inkluderer 50 SMS. SMS-prisen ellers er 0,59 pr/SMS. Ingen bindingstid, fri innmelding og 150 ekstra gratis SMS fulgte med. Siden jeg sa at kjæresten også hadde Chess og vurderte å bytte så nevnte han familienett. Betingelsen er at jeg står ansvarlig for regningene for både meg selv og henne. Til gjengjeld så ringer vi gratis til hverandre, bortsett fra oppstartsavgiften på 0,69 kr pr. samtale. For mer info om familienett, se http://telenormobil.no/tjenester/familienett/ EDIT: Du kan ha maks 4 nr i avtalen. I tillegg til de du måtte ønske å ha en samlefaktura på så kan du legge til et kontantkortnr, et hustlfnr eller et bedr.abb. Disse tre sistnevnte kan DU ringe gratis til, men ikke omvendt. Var slik jeg forstod det i alle fall Netcom har noe lignende som heter "trådløs famlie", men poenget var å ha Telenordekning, så da var den saken ganske grei... Var en veldig bra deal, synes nå vi! Endret 31. januar 2006 av johanch Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Ang dette med telenor. Telenor er PLIKTIG å tilby chess-kunder telenor-nett ut dette året. Altså har dette INGENTING å gjøre med at kunder nå blir snikoverført til netcom. Skjønner ikke hvorfor vg.no beit på den der.. Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) De som har blitt flyttet over i Netcom-nettet mot sin vilje og føler seg lurt av Chess, kan klage til Post- og teletilsynet. Det er nemlig opprettet en klagenemnd, Brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon (BKN), som alle telefoni- og internettleverandører er pliktige å delta i. For å være med i denne må de betale et årlig gebyr, i tillegg til et gebyr for hver klage som BKN mottar på tilbyderen. Med små mange kunder som Chess har ført bak lyset vil dette kunne utgjøre en del, og Chess fortjener absolutt en skrape etter denne fremgangsmåten. Mange vektlegger hvilket nett teletilbyderen bruker når de skal velge abbonement. Dersom de så blir flyttet over i et annet nett uten videre info er de etter mit syn blitt lurt og dermed berettiget til å sende en klage. Endret 31. januar 2006 av Scandim Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Anbefaler de som vurderer å bytte til å gjøre seg tilgjengelig for markedet. Jeg la f.eks. inn telefonnr mitt på en tilbudslink som lå inne på forsiden til Telenors WAP-sider. Telenor har ofte tilbud og spesialpriser som selgerne kan benytte seg av for å kapre en kunde. Disse ligger som oftest ikke tilgjengelig ute på nettsidene, så det kan være lurt å høre med selger hva de kan tilby Har i utgangspunktet vært MEGET fornøyd med mitt kundeforhold i Chess (snart 4 år), men med den informasjonsstrategien de har lagt opp til rundt overføringen av kunder til Netcoms nett, så har jeg mistet all tillitt til selskapet. Derfor gir jeg Telenor en sjanse. Tele2 er også et godt alternativ for de som måtte ønske fortsatt Telenordekning! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Har fått spørsmål om dette tilbudet fra Telenor, og gjengir mitt svar til en av brukerne her på forumet: Hei. Jeg gikk inn på wap-sidene til Telenor og la inn mitt nummer på en link "Supertilbud fra Telenor". Så ringte det en selger opp til meg og spurte hva jeg hadde i dag osv. Så det man kom fram til var at jeg burde velge abonnementet Djuice Allstar. I følge nettsidene så er ringeprisen 0,79 til alle mobilnett og 1,29 til fasttelefoner. Men iflg selger så settes mobilprisen ned til 0,69 fra 1.februar (altså imorgen). Fast månedsavgift på 29 kroner og inkluderer 50 SMS. SMS-prisen ellers er 0,59 pr/SMS. Ingen bindingstid, fri innmelding og 150 ekstra gratis SMS fulgte med. Siden jeg sa at kjæresten også hadde Chess og vurderte å bytte så nevnte han familienett. Betingelsen er at jeg står ansvarlig for regningene for både meg selv og henne. Til gjengjeld så ringer vi gratis til hverandre, bortsett fra oppstartsavgiften på 0,69 kr pr. samtale. For mer info om familienett, se http://telenormobil.no/tjenester/familienett/ EDIT: Du kan ha maks 4 nr i avtalen. I tillegg til de du måtte ønske å ha en samlefaktura på så kan du legge til et kontantkortnr, et hustlfnr eller et bedr.abb. Disse tre sistnevnte kan DU ringe gratis til, men ikke omvendt. Var slik jeg forstod det i alle fall Netcom har noe lignende som heter "trådløs famlie", men poenget var å ha Telenordekning, så da var den saken ganske grei... Var en veldig bra deal, synes nå vi! 5529316[/snapback] I forhold til det du skriver senere er jo ikke dette noe supertilbud akkurat, du får bare tilbud om helt standard betingleser på djuice allstar som langt ifra er det billigste abonnementet du kan velge... Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hoff, dette er trist.. Jeg har hytte i Røssvatnet, og der er det bare Telenor dekning. Bye Bye Chess! Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Har fått spørsmål om dette tilbudet fra Telenor, og gjengir mitt svar til en av brukerne her på forumet: Hei. Jeg gikk inn på wap-sidene til Telenor og la inn mitt nummer på en link "Supertilbud fra Telenor". Så ringte det en selger opp til meg og spurte hva jeg hadde i dag osv. Så det man kom fram til var at jeg burde velge abonnementet Djuice Allstar. I følge nettsidene så er ringeprisen 0,79 til alle mobilnett og 1,29 til fasttelefoner. Men iflg selger så settes mobilprisen ned til 0,69 fra 1.februar (altså imorgen). Fast månedsavgift på 29 kroner og inkluderer 50 SMS. SMS-prisen ellers er 0,59 pr/SMS. Ingen bindingstid, fri innmelding og 150 ekstra gratis SMS fulgte med. Siden jeg sa at kjæresten også hadde Chess og vurderte å bytte så nevnte han familienett. Betingelsen er at jeg står ansvarlig for regningene for både meg selv og henne. Til gjengjeld så ringer vi gratis til hverandre, bortsett fra oppstartsavgiften på 0,69 kr pr. samtale. For mer info om familienett, se http://telenormobil.no/tjenester/familienett/ EDIT: Du kan ha maks 4 nr i avtalen. I tillegg til de du måtte ønske å ha en samlefaktura på så kan du legge til et kontantkortnr, et hustlfnr eller et bedr.abb. Disse tre sistnevnte kan DU ringe gratis til, men ikke omvendt. Var slik jeg forstod det i alle fall Netcom har noe lignende som heter "trådløs famlie", men poenget var å ha Telenordekning, så da var den saken ganske grei... Var en veldig bra deal, synes nå vi! 5529316[/snapback] I forhold til det du skriver senere er jo ikke dette noe supertilbud akkurat, du får bare tilbud om helt standard betingleser på djuice allstar som langt ifra er det billigste abonnementet du kan velge... 5531741[/snapback] Det stemmer langt på vei det du sier. Men poenget er at det meste av min tale- og SMS-trafikk går til dama, og da vil det lønne seg på sikt å tegne et abonnement hos Telenor da de har dette "Familienettet". Knytter damas nr til nettet og ringer da gratis med kun oppstartsavgift i tillegg (0,69 kr). Så min totale telefonregning vil reduseres dramatisk på grunnlag av dette. Men ellers så er nok Tele2 Champion et godt valg for mange. Hadde Tele2 hatt noe lignende "Familienett" så hadde jeg nok vurdert Tele2. Hovedpoenget mitt er at man bør gjøre seg tilgjengelig for de som selger abonnement, orientere seg litt om hvilke muligheter som finnes, og velge det abonnementet som passer best for sitt bruk. Telepriser.no er et veldig bra verktøy for å få en god oversikt, men i mitt tilfelle hvor jeg ringer mest til et bestemt nr, så vil ikke kalkulatoren på telepriser.no fange opp dette. Endret 1. februar 2006 av johanch Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Tele 2 er vel ikke så mye bedre. Finnes mange skrekkeksempler med de også. Frykter at Tele2 ikke hadde gjort saken bedre enn det Chess hadde gjort, ettersom de er begge like utspekulert. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Nå har jeg ingen fordommer mot noen som helst operatør før de er prøvd ut Alle har nok sine sterke og svake sider. Chess har vist sine sterke sider (prispresser i et da, duopolistisk marked med TN og NC). Nå den siste tiden har de vist seg veldig svake på informasjon til sine kunder. Jeg har ikke selv hatt noe problemer, hverken med Kundeservice eller fakturering i min tid hos Chess (4 år). Men det de viser av problemer nå i forbindelse med overflyttingen av kunder til Netcoms nett gjør at jeg finner det best for meg å finne meg en annen leverandør av teletjenester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå